recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pixelering på DR HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPixelering på DR HD

 Besvar Besvar Side  <1234 33>
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Med de specifikationer du nævner har jeg svært ved at se det skulle være din PC. Jeg ville pege på dine modtageforhold og antenneinstallation. Jeg ved ikke hvordan du modtager men prøv at finde din nærmeste sender og vær sikker på at antennen er rettet mod den uden der er hindringer.
 
Gennemgå også din kabling for at være sikker på det ikke der problemet ligger. Brug kun dobbeltskærmet kabling,
Nu gætter jeg på at det er trådstarteren du svarer, men som jeg skrev: Jeg havde nøjagtig de samme problemer med det grafikkort. Jeg kravlede rundt på taget i flere dage, opsatte ny UHF antenne, skiftede min parabol tallerken og LNB. Intet hjalp. Skiftede så 8200 mobo ud med Zotac ION. Case solved, ingen pixelering overhovedet!
Har stadig det motherboard som jeg startede med før 8200. Det har et ATI HD3200. Når jeg ser TV fra det, er der masser af pixelering på DR HD.
Skal lige nævne at det er samme tunere der bruges, idet jeg har en TV server (DVBViewer RecordingService) hvor tunerene sidder i, så alle klienter (DVBViewer) bruger de samme tunere
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Serup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Som jeg har sagt tidligere: Prøv med en nVidia ION platform. Jeg har kæmpet med det der ATI l... i måneder. Skiftet til nVidia har for mig betydet at jeg ikke har set så meget som en pixelfejl i flere uger 
 
Jeg syntes måske det er lidt mange penge at bruge ved at skifte hele platformen ud, så længe det kun er fejlsøgning.
 
Men evt. et nyt nVidia-baseret grafikkort kunne være en vej at gå. Jeg har desværre ikke sådan et til rådighed, og jeg er nok lidt tilbageholdene med at købe den ene hardware-stump efter den anden til 500 kr for at se om det hjælper.
 
Det eneste nVidia-kort jeg har, er et gammelt 6600 gt, og hvad der sker hvis jeg sætter det i, har jeg ingen idé om.
 
 
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af Serup Serup skrev:

Men evt. et nyt nVidia-baseret grafikkort kunne være en vej at gå. Jeg har desværre ikke sådan et til rådighed, og jeg er nok lidt tilbageholdene med at købe den ene hardware-stump efter den anden til 500 kr for at se om det hjælper.


Et 8400 kort er glimrende til videoafspilning (hardware accelleration modsat 6600), og koster ikke mere end 250-300 kr.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Boosterx Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 14:30
Hej Serup

Nu kender jeg ikke dine antenne forhold, men vis du har et analog filter før din antenne, ødelægger det tit billede kvatiteten. Jeg har været nede hos svire-mekanikken og fjerne et filter mellem 2 antenner og vupti så var der perfekt billedkvalitet igen.

Angående ATI grafikkort, så tror jeg ikke problemet ligger der, i det jeg selv har et HD 4350 som virker perfekt sammen med DR HD og jeg har 0 Pixelering.

Tv kort i HTPC er tit mere kræsende med antenne forhold, sammenlignet med indbyggede Tv tunere har jeg erfaret.


HTPC 1, GA-P31-S3L, Core 2 Duo E4300 1.8 GHz, ATI HD4350, Cinergy 2400i DT, Technisat cablestar, hFX® Classic
HTPC 2, GA-P35C-DS3R, Quad Q8400 2.66 GHz, AMD Radon 5750, Nova-DT dual, Silverstone
Til top
Serup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 17:27
Jeg har et antennekabel fra tag-antennen ind i stuen, som går rundt i 3 bokse, htpc, dvb-t tuner og parabol-boks - inden htpc'en går det gennem en forstærker som deler signalet i 2, da der ikke er udgang på mit pc tuner-kort, og kablet fra den anden udgang går til tv'et i soveværelset.
 
Jeg vil prøve at tage kablet direkte fra taget og sætte i tuneren i htpc'en når jeg kommer hjem, og se om det gør noget forskel.
 
til jesper lund - det med de 500 kr var ikke en skarp grænse, men mere et udtryk for at jeg syntes det er en dårlig måde at fejlsøge på, bare at skifte dele ud indtil det virker - sådan gjorde vores tidligere bilværksted, og jeg er ikke længere tilhænger af metoden ;)
 
Burde jeg kunne dekode signalet i software, hvis jeg forsøger mig med et gammelt kort uden hw-understøttelse? - det kunne jo komme an på en prøve.
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 20:17
Jeg ved ikke hvor meget det har at sige. Jeg har kun haft rigtig held med H264 Codec fra CoreAVC ellers for meget pixellering og for meget cpu kraft spist op.  Testet i MediaPortal.
Ved ikke hvor meget det har at sige men HVR1300 er jo ikke helt HD. Det er et ældre kort, og hvis DR skruer op for datastrømmen (det har de jo ikke lige nu), ved jeg ikke om det kan følge med. Men pt. kører det nu også fint her på HD. Med HD på satellit er meget bedre syntes jeg. Men som sagt i so ein ding så er der også dobbelt så meget datatrafik på DVB-S2.
 
MVH
Til top
Serup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

Ved ikke hvor meget det har at sige men HVR1300 er jo ikke helt HD. Det er et ældre kort, og hvis DR skruer op for datastrømmen (det har de jo ikke lige nu), ved jeg ikke om det kan følge med.
 
 
Jeg troede ellers at et DVB-T kort bare virkede. Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har læst her i forum at et DVB-T kort er et DVB-T kort, og at der ikke er forskel på dem, og at alle kan klare mpeg4-signaler, så man skal ikke have et nyt for at se de nye kanaler, fordi de bare virker som et netværkskort. Er der forskel på hvor meget båndbredde de forskellige kort kan klare?
 
Jeg har overvejet at købe en TerraTec Cinergy 2400i DT for at få 2 tunere.
 
Jeg har prøvet at sætte antennekablet direkte i htpc'en, og det går meget bedre. Det pixelere kun hvis jeg spoler i live-tv, og så knaser harddisken også noget, men efter noget tid (30-40 sek) stabilisere signalet sig, og så kører det igen. Så det virker lidt som om det at spole, skaber pres på systemet et eller andet sted, som det tager lidt tid at komme igennem.
 
Det er dog kun prøvet en halv times tid, og det har virket i så kort tid tidligere, uden at være en varig løsning.
Til top
Serup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 21:20
Nu har jeg prøvet at spole tilbage i live-tv og set den samme passage 4 gange...det pixelere forskelligt hver gang, så det kan vel ikke være signalet det er galt med, når en scene der pixelere den ene gang, vises fint 20 sek. senere, og pixelere på andre tidspunkter 3. gang?
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 21:39
Nej du har nok måske ret. På forsiden af recordere er der et klip med disse datastrømme der sendes idag fra so ein ding. Men da DR ikke sender særlig høj datastrøm ved vi jo faktisk ikke hvordan kortet HVR1300 opføre sig hvis dr skruer op for dataindholdet.
 
MPEG 4 dekodningen sker i softwaren ikke i hardwaren, så her er det PC'ens processor der knokler. Det ned at det opfører sig som et netkort, ja, men hvis chipsettet ikke er designet til mere vil det sikkert vælte.
 
Jeg har et NOVA T500 Dual liggende og glo, dette kort kan også sagtens vise HD, men producenten har lavet et der hedder NOVA T500 DUAL-HD, der må være en forskel.
Kan også være salgsgas. Jeg har også se "Digital Paraboler" og Digital LNB..... Så måske de laver profit på et popord.
 
Jeg er ikke vidende om et DVB-T HD signal der sendes fra vores nabolande som sender i højere bitstream, så vi kan teste det. Måske nogen ved noget (det er der heldigvis næsten altid her).
Personligt ville jeg ikke baserer noget på jordbaseret med mindre du er meget glad for DR og TV2 og det er nok.
 
På DVB-S er det 2 helt forskellige ting med DVB og DVB-S2.
 
Syntes jeg har læst meget godt om dette terratec kort på forskellige forums.
 
Det bedste kort jeg har haft til DVB-T er netop HVR1300 eller 1100, så hvis du har plads til 2 kort fåes et 1100-1300 kort helt ned til 200 kr. brugt.
 
MVH
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2010 kl. 21:45
PS. Hauppauge Nova T500 kortet har jeg ikke været heldig med, hverken i linux eller på min PC, har ellers en ude mærket antenne (FUBA D 92 elementers, state of the art engang), uden nogen filtre eller noget.
Men mit T500 kort kører fint fra jyderup hos nogle kollegaer, bare ikke her fra kbh. senderen.
Til top
Boosterx Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 00:09
Hej Serup

Jeg bruger også et HVR 1300 på min gamer PC og DR HD fungere fint med dette DVB-T kort, så umiddelbart vil jeg ikke tro det er der sko'en trykker. Der er jo så mange indstillinger og driver i en PC som kan påvirke performance, så det kan da godt være at DR HD kan presse din computer helt i bund når du spoler, men du kan jo se hvor meget du presser PC'en hvis du åbner windows task bar og kigger på performance samtidig med at du spoler.

Angående TerraTec Cinergy 2400i DT, så synes jeg det er super DVB-T kort, så det kan jeg godt anbefale.

Men der er da noget der tyder på at du skal ud og flytte lidt på din antenne eller købe en ny, hvis du skal have det hele kørende samtidig.

Nogen gange kan det godt betale sig at afisolere et nyt stykke antennekabel, da tilslutnings stykket man tilslutter sin antennen kan irrer og så kan der opstå nedsat ydelse fra antennen til antennekablet.
Generelt er det altid godt at gennemgå sin antenne installation fra A til Z hvis man fornemmer at transmissionen er nedsat.


Redigeret af Boosterx - 09-Januar-2010 kl. 00:10
HTPC 1, GA-P31-S3L, Core 2 Duo E4300 1.8 GHz, ATI HD4350, Cinergy 2400i DT, Technisat cablestar, hFX® Classic
HTPC 2, GA-P35C-DS3R, Quad Q8400 2.66 GHz, AMD Radon 5750, Nova-DT dual, Silverstone
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 00:48
Jeg kan altså ikke forstå det her med at han skal ud og rykke på antennen osv. Jeg har jo beskrevet at det sandsynligvis er grafikkortet der er for småt. Gå nu ud og invester i et nyt MotherBoard, eller et nyt grafikkort
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 33>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu