recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pixelering på DR HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPixelering på DR HD

 Besvar Besvar Side  <12345 33>
Forfatter
Besked
Boosterx Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 10:39
MCenterFreak

Det er muligt du har ret i at et HD 3450 er en smule underdimensioneret, men et HD 4770 som Serup også har testede med samme resultat, er jo et super hurtigt kort og det kan på ingen måde være en flaskehals.

Jeg har som beskrevet tidligere i tråden, selv et HD 4350, som virker helt perfekt og giver 0 pixelrering.
Det er derfor jeg stadig tror det kan skyldes dårlige antenne forhold.

Et HD 3450 er ikke super hurtigt, men det ligger på linje med et HD 2400 og det er der flere som kan bruge til DR HD, men du har ret i at et HD 3450 ligger lige på vippen, så det kan da ikke afvises at der også kan være problemer med dette grafikkort.

Jeg kan se at Serup bruger Win 7 64 bit, det trækker selvfølgelig i den forkerte retning, i det Win 7 64 bit ikke performer helt på linje med Win 7 32 bit. Det kan også være at grafikkort driveren til Win 7 64 bit er for dårlig.


Redigeret af Boosterx - 09-Januar-2010 kl. 10:45
HTPC 1, GA-P31-S3L, Core 2 Duo E4300 1.8 GHz, ATI HD4350, Cinergy 2400i DT, Technisat cablestar, hFX® Classic
HTPC 2, GA-P35C-DS3R, Quad Q8400 2.66 GHz, AMD Radon 5750, Nova-DT dual, Silverstone
Til top
rolighed Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 12:08
Her hos mig oplever jeg også næsten altid pixelering når jeg starter DR HD. MEN - hvis jeg springer lidt tilbage og frem i kanalen nogle gange, så kan jeg altid får den til at køre fint uden pixelering.

Altså, spring lidt tilbage, frem, tilbage etc. og slut af med at være helt fremme så du ser det live. For mig virker det altid... om ikke første gang så efter at have gjort det nogle gange. Og dette "beviser" for mig at signalet er fint - og at det er selve afspilningen den er gal med. Mit bud er enten driver eller codec!?!
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 13:44

Efter at have set beskrivelsen nogle gange tror jeg altså også på flaskehalse i hardwaren. Du kunne jo gøre det at du tog din optagelse med i byen på en stick, hvis du kender en med lidt mere powerfuld hardware end din egen, prøv det der. Du skriver at pixeleringen ikke er den samme hver gang du afspiller SAMME klip, ergo kan det ikke være optagelsen, som antydet af en der var mere vågen end mig. Mht HD kort, så ville jeg bare frem til at korthuset vælter måske hvis man invisterer i noget der ikke er HD mærket, hvis DR og andre skruer op for billedkvaliteteten.

MVH

Til top
langben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2009
Status: Offline
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2010 kl. 17:36
Det kan være hardware - men jeg vil fortsat hævde at driver-fejl ikke kan udelukkes. Prøv at downgrade catalyst til 9.4 (nogle guruer på mediaportals forum mener faktisk 8.5 er bedste version til integrated ATI-brugere) men personligt har 9.4 virket fint for mig. Senere versioner har givet hak og pixeleringer - kører selv med onboard Radeon 3200.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 01:07
Til  Langben:
Det der er altså ligesom at klare et brækket ben med en beskinne. Det går jo fint, et stykke tid, men det løser jo ikke det basale problem: Benet er brækket!
Det samme med at gå til en gammel ATI driver. Skal man sidde der med en gammel driver år efter år? Selve problemet skal da løses
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
rolighed Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Til  Langben:
Det der er altså ligesom at klare et brækket ben med en beskinne. Det går jo fint, et stykke tid, men det løser jo ikke det basale problem: Benet er brækket!
Det samme med at gå til en gammel ATI driver. Skal man sidde der med en gammel driver år efter år? Selve problemet skal da løses
Om driveren er den nyeste nye eller 5 år gammel er da komplet ligegyldigt hvis den virker perfekt. If it works, it works!
Til top
Serup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 11:48
Hej Alle
 
Tak for de mange forslag!
 
Vi så spiderman fredag aften, og det pixelerede ganske forfærdeligt en gang imellem - når jeg åbnede task-manageren lå cpu-forbrug på ca 60%.
 
Jeg optog også filmen, og hvis jeg ser den i dag, pixelere det også - ligesom tidligere, ikke de samme steder hver gang. Jeg har så prøvet at se noget af filmen på min bærbare, som også kører win 7 64 bit, over 54mbit trådløst netværk - min bærbare er nok ikke kraftigere end min media center, og den har indbygget intel-grafik - den viser filmen uden noget som helst problemer med mediacenter som afspiller.
 
Jeg vil derfor tro at hverken mit signal eller min tuner fejler noget, men at det enten er noget software eller hardware i forbindelse med afspilning på min htpc der driller.
 
Jeg har også prøvet at hente Transedit MMC fra DVB-viewer, og med det kan jeg fint se DR-HD på min htpc - men det kunne jeg også i mediacenter for en halv time siden.
 
Mit næste træk er at prøve at skifte driveren til grafikkortet til den foreslåede ver. 9.4
 
mvh og god weekend!
Jacob
Til top
langben Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2009
Status: Offline
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Til  Langben:
Det der er altså ligesom at klare et brækket ben med en beskinne. Det går jo fint, et stykke tid, men det løser jo ikke det basale problem: Benet er brækket!
Det samme med at gå til en gammel ATI driver. Skal man sidde der med en gammel driver år efter år? Selve problemet skal da løses


En benskinne til et brækket ben er standardbehandling i dag (man kalder det bare gips LOL).

Der er da intet i vejen for at prøve at skifte en driver inden man går ud og køber et nyt system for at løse et problem. Driveropdateringer til grafikkort kommer ofte og er først og fremmest gearet mod bedre ydelse til spil - så det er ikke ualmindeligt der sniger sig nogle bugs ind hist og pist. Til gengæld gør de hyppige updates jo så også, at fejl i reglen hurtigt rettes igen. Og det sker da højst sandsynligt også med Catalyst driveren.

Om jeg skal køre med en ældre version er da komplet ligegyldt i mine øjne, hvis det virker. Jeg spiller nemlig ikke spil og er derfor ligeglad med om jeg får en ekstra frame per second i den nyeste shooter Wink
Til top
Serup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 13:04
Jeg har nu prøvet driver ver. 9.4
Det gjorde ingen forskel hvad angår pixelering, så jeg har skiftet tilbage til 9.12
 
Jeg har også prøvet at se spiderman på den pc hvor mit radeon 4770 normalt sidder i.
Den indeholder en intel i7 920 cpu, 12 gb ram, radeon 4770, kører ligeledes win 7 64 bit og er forbundet til filen med gbit netværk
 
På den pc pixelere billedet akkurat lige så slemt som på min htpc
 
cpu-forbrug ligger på 0-1% under afspilning, og der er knap 10 gb ram ledig, så jeg tror ikke det er pga mangel på power - men det er stadig med ATI grafik, så jeg tror efterhånden kilden til problemerne ligger der - måske i dårlig 64 bit understøttelse i ATI's drivere - da jeg ikke kan forestille mig at et radeon 4770 ikke burde kunne klare opgaven.
 
Jeg kunne måske have sparet mig for problemet hvis jeg havde brugt 32-bit dvd'en da jeg installerede windows på min htpc - men jeg vidste ikke om 2 gb ram var nok til win7, og hvis det ikke var, skulle det helst være nemt bare at sætte mere i. Derfor valgte jeg 64 bit fra start.


Redigeret af Serup - 10-Januar-2010 kl. 13:19
Til top
Boosterx Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 13:48
Hej Serup

Ja det ser godt nok ud som ok at Win 7, 64 bit er skyld i alt pxlelreringen.

Jeg her lige bestilt nyt grafikkort til min gamer/HTPC PC og det er et HD 5750 som skal køre på en Win 7, 64 bit. Så må vi se om jeg kan genskabe alt balladen.

Min nuværende Nvidia 8800 GTS kører helt problemfrit på en Win 7, 64 bit, så der er noget, der tyder på at Nvidia har bedre drivere til Win 7, 64 bit.
Det skal lige nævnes at jeg bruger DVBviewer, så sammenligningen er ikke 100% ens.
Men jeg kan da lave en sammenligning, mellem DVBviewer og Win 7 mediecenter.

Hvis alt går efter planen kan jeg komme med en tilbagemelding d. 13/1.


Redigeret af Boosterx - 10-Januar-2010 kl. 13:52
HTPC 1, GA-P31-S3L, Core 2 Duo E4300 1.8 GHz, ATI HD4350, Cinergy 2400i DT, Technisat cablestar, hFX® Classic
HTPC 2, GA-P35C-DS3R, Quad Q8400 2.66 GHz, AMD Radon 5750, Nova-DT dual, Silverstone
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2010 kl. 17:25
Hej.
 
Jeg har tweaket lidt på settings i CCC. og fundet en foredring i forhold til pixelering ved at slå automatisk deinterlacing fra under video settings.
 
Vil andre med problemet prøve dette også og vende tilbage med erfaringer?
 
BS
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2010 kl. 21:32
BAD ASS HER og HER 
 
Undskyld mit fransk :-(
 
Jeg udsætter tweaks og ser mig om efter nVidia..........
 
BS
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 33>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu