recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pixelering på DR HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPixelering på DR HD

Besvar Besvar Side  <1 2829303132 33>
Forfatter
Besked
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2010 kl. 09:23
Jeg har selv købt en core i3 løsning i stedet for amd grafikkortet.

Men AVH? Hvilken codec bruger du så til lyd?
Jeg har min forstærker sat til med optisk kabel (min nye er brændt sammen)
Den kan tage DD og DTS men fatter bønne af HE-AAC så alt hvad jeg ser fra dr hd er i stereo :-(
Jeg har forsøgt nogle codecs men de fungerede ikke med MCE (når jeg tvang mce til at bruge dem fik jeg slet ingen lyd).... og nej jeg kommer ikke til at skifte til media portal eller lignende.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2010 kl. 09:35
Til multikanal HE-AAC lyd bruger jeg divx-codecs.
Det er den eneste jeg har fået til at virke.

Det virker fuldstændig som ved AC3 lyd, når det decodes i HTPC-en.
Jeg overfører det analog (via 3 lydkabler) til forstærkning.

CoreAAC skulle ellers være en mulighed, men den kan jeg ikke få installeret i dvbviewer..
Har prøvet at registrere den.

Hvis man overfører digtialt, så må forstærkeren kunne forstå protokolen, der anvendes...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2011 kl. 22:59
Har prøvet at installere ATI drivers 10.12.
(MB med ATI 4200 embedded grafik, og standard windows 7 codecs).

Oplever ikke mere pixeleringer på DRHD DVB-T!!

Redigeret af avh - 15-Januar-2011 kl. 23:15
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 00:29
skal straks prøves!
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 00:59
Fantastisk!
Nu har ATI løst et over 1 år gammelt problem med en ny driver, på trods af at de fra dag 1 har påstået at det ikke var et ATI problem!!
Tankevækkende
Jeg vil aldrig mere købe noget der har ATI i sin mave. Tænk hvis jeg igen skal vente 1 eller flere år på at ATI skal anerkende at der er en fejl i deres drivere, benægte at der er en fejl, og så lydløst release en driver der løser det problem, som de ikke anerkendte var der
Aldrig ATI igen!!
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 09:18
Desværre har jeg ikke mulighed for at prøve 10.12 da jeg hver gang skal ind i registreringsdatabasen for at undgå underscan. I de sidste par udgaver af driveren, har det ikke virket med det hack.

Hvis I bruger MediaPortal kan jeg anbefale et kig på denne tråd:
http://forum.team-mediaportal.com/submit-code-patches-mediaportal-tv-server-etc-325/fix-stuttering-corrupted-streaming-live-tv-91214/

Kort sagt har det løst pixelering for mig på DR HD ved at nedsætte antallet af disklæsninger og skrivninger betragteligt (især skrivninger).

Det er på DVB-T jeg fanger DR HD. Jeg kan endda bruge Microsofts eget codec nu, uden problemer overhovedet.

Redigeret af pilehave - 16-Januar-2011 kl. 09:19
Til top
Random_Hero Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-September-2009
Point: 297
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 09:56
virker det??
det er jo ret brugbart for folk som skal samle et nyt system og stadig bruge et ati til fx. hd lyd.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af Random_Hero Random_Hero skrev:

virker det??
Ja. På et af mine Media Centre er der ATI HD 3600, og jeg så DR HD, via DVB-T,  i en halv time i går aftes, uden problemer. Har lige checket igen nu hvor der er pausefisk. Det består af billeder fra de kommende udsendelser. Tidligere pixelerede det kraftigt når det skiftede. Det gør det ikke mere
Til top
hmadsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Januar-2006
Point: 100
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 13:29
Rart at høre at de nu har løst problemet.

Mit problem blev så til gengæld løst for over ½ år siden da jeg solgte mit ATI kort til en anden stakkel som dog ikke skulle køre mediacenter og købte et nyt kort fra et konkurrerende firma.

Min oplevelse med ATI/AMD har bare desværre for dem ødelagt alle muligheder for at jeg nogensinde igen vil købe et produkt der står AMD/ATI på.

Intel og Nvidia det virker sgu bare.

Ser så også at AMD har blodrøde tal på bundlinien og med deres såkaldte kundeservice så forstår jeg det udemærket godt for den behandling de har leveret til kunderne i denne sag er totalt latterlig.

Sjovest var det da nogen oprettede tråde vedr. problemet på ATI's eget forum. Istedetfor at sørge for at problemet blev løst blev tråde som kun indeholdt spørgsmål og intet som burde kunne give problemer slettet, brugere blev smidt ud og IP banned og spørgsmål fik lov at hænge i luften.

ATI/AMD's opførsel i denne sag burde danne grundlag for en uddannelses case for support personale om hvordan man IKKE skal håndtere et reelt problem som kunderne har.

Hmadsen
Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2008
Point: 558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 15:12
Lad os se hvad ham spyre2 spasseren siger til at problemet er løst nu... Af amd... på trods af at problemet ikke var amd's men microsofts og amd ikke kunne løse problemet.

http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=279&threadid=145346&enterthread=y
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2009
Point: 373
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 21:33
[QUOTE=gensplejs]Lad os se hvad ham spyre2 spasseren siger til at problemet er løst nu... Af amd... på trods af at problemet ikke var amd's men microsofts og amd ikke kunne løse problemet.

http://forums.amd.com/game/messageview.cfm?catid=279&threadid=145346&enterthread=y[/QUOTE]

Den slettede post er vel svar nok i sig selv Smile
Til top
torben9440 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-April-2009
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2011 kl. 22:29
Har i mon husket at fjerne jeres registry hack ?.  Hos mig har det nemlig overhovedet ikke hjulpet, at installere den nye driver.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2829303132 33>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu