recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pixelering på DR HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPixelering på DR HD

 Besvar Besvar Side  <1 30313233>
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2011 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af torben9440 torben9440 skrev:

Nu har jeg så lavet en frisk installation, med Win 7 Service pack 1 32 bit, og Ati 10.12. Stadig pixelering på DR HD. Jeg måtte lave registry hacket igen.
Må indrømme, at jeg tvivler på, at fejlen er rettet.
Det er godt nok underligt. Her er der overhovedet ingen pixeleringer. Lige nu er der pause der består af billeder der panoreres ud. Før pixelerede det hver gang billedet skiftede. Det gør det ikke mere. Mit setup er ATI Radeon 3600, ATI 10.12, Win 7 32 (ingen Service Pack), DVBViewer med custom rendere, DVB-T tuner i Recording Service server.
Jeg er helt sikker på at det er DVB-T signalet jeg modtager, da det er HE-AAC lyd, ikke AC3, som det ville være hvis jeg fik signalet fra min DVB-S2 tuner
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2011 kl. 11:03
Ville i går se Håndbold på DR HD. Efter 5 min. pixelerede det, så du har ret Torben9440, problemet er ikke løst
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2011 kl. 11:20
Jeg testede med mit gamle media center i omkring 30 min igår.
0 pixeleringer... eller well 1-2 gange men det varede under 1 sec.
Måske kun fikset for nogle kort... hmmmm alt måske noget UVD1 vs 2 eller noget i den stil?
Til top
KimBOlesen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 19:22
Hej
 
Fik smidt 10.12 på i morges, og det virker med max 1sek flimmer/blink i billed ved skift til DR HD (HD-5xxx kort). Kigger lige efter driver til den bærbare nu, og sørme om 11.1 er ude :-)
 
Hilsen Kim
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 23:49
Har lige hentet 11.1, men kan ikke teste nu, da Bonderøven huserer på DR2 (de kører på hver sin MUX)
Prøver i morgen
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
torben9440 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2011 kl. 17:34

11.1 dur heller ikke her. Har HD3200 mon større problemer end de dyrere versioner ?

Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2011 kl. 17:59
pas... har et 4350 eller noget i den stil i mit gamle media center. Det virker fint.
Men nu har jeg så skiftet til intel og det gamle media center er endt som børne pc....
Til top
KimBOlesen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 13:53
Hej
 
Har nu brugt 11.1 driveren med HD5450 kortet en uges tid.... og, typisk ATI AMD med løsning af et problem og indførelse af 3 nye.
 
Har ikke pixel fejl mere når jeg zapper til HD kanal, men en gang imellem er der problemer på optaget film fra DR-HD. Men som skrevet typisk ATI AMD, så er der lige nogle nye problemer.
 
1: catalyst control center dukker aldrig frem når man forsøger at åbne det. cpu kører max i 30sek og processen lukker ned.
2: Lyd via HDMI er næsten aldrig til stede når man tænder mediacenter, kun efter at fjerne kabler og montere igen er der lyd på.
3: skiftede i sin tid væk fra ARCSOFT som player til POWERDVD, fordi den lavede nogle periodiske mikro hakken i bluray film, det har ATI så lykkedes med at tilføre på POWERDVD også.
 
 
Til top
torben9440 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2011 kl. 16:31
Jeg har ikke nogle af de "nye" fejl. Men jeg har til gengæld stadig kraftig pixelering på DR-HD.
Til top
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 08:41

Jeg kan se at version 11.5 er ude. Er der nogen der har prøvet den?

Til top
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 08:50

Jeg har lige klippet Release notes ind her - det ser godt ud synes jeg:

Resolved Issues for the Windows 7 Operating System
This section provides information on resolved known issues in this release of the AMD Catalyst 11.5 software suite for Windows 7. These include:

  • PowerDVD no longer randomly crashes when HDMI 8 Channel Audio is enabled.
  • Avivo settings are now correctly displayed in the AMD Vision Engine Control Center after connecting a secondary display.
  • Windows Media Player no longer randomly hangs or displays a black screen after playing VC1 (WMV) video files for over 4 hours.
  • PowerDVD no longer crashes intermittently after enabling / disabling Crossfire during BD playback.
  • Bioshock no longer displays visual corruption with Vsynch and MLAA enabled.
  • Transcoding MPEG-2 video to H.264 no longer causes an application crash.
  • Transcoding H.264 to AVCHD no longer generates lagging video.

Resolved Issues for the Windows XP Operating System

  • Civilization V no longer stops responding during game launch when Crossfire is enabled.

Known issues under the Windows 7 operating system
The following section provides a summary of open issues that may be experienced under the Windows 7 operating system in the latest version of AMD Catalyst. These include:

  • Some BD content may experience jittery playback using WinDVD.
  • Quake 4 may display random horizontal corruption during gameplay.
  • Random tearing might be observed while playing Riddick 2 with high game settings and Crossfire enabled. (This issue has been resolved with the Catalyst 11.5a hotfix)
  • Random video jitter may be observed while playing 1080i BD video with Aero mode disabled.
  • Kings Bounty may display rendering issues.
  • The mouse cursor may lag in some situations. (This issue has been resolved with the Catalyst 11.5a hotfix)

Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 09:50
Jeg kan ikke se at de har adresseret problemet med pixelering nogen steder?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 30313233>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu