recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pixelering på DR HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPixelering på DR HD

 Besvar Besvar Side  <1 313233
Forfatter
Besked
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2009
Status: Offline
Point: 373
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2011 kl. 09:50
Der ser ud som om problemet er løst nu.
ATI Catalyst er nu erstattet af AMD Vision Engine, og grafikken leveres i mit tilfælde af APU'en AMD A8-3850 som indeholder Radeon HD 6550D.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2011 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af audio audio skrev:

Der ser ud som om problemet er løst nu.
ATI Catalyst er nu erstattet af AMD Vision Engine, og grafikken leveres i mit tilfælde af APU'en AMD A8-3850 som indeholder Radeon HD 6550D.
Godt for dem der har holdt fast i deres ATI setup, men det har altså taget dem mere end 2 år! Så mange har nok, ligesom mig, droppet ATI (nu AMD) totalt
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
hmadsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 100
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2011 kl. 10:46
Samme her.
 
Solgte mit AMD kort for snart længe siden og købte et bundkort med et Intel chipset som understøtter HD og jeg har ikke haft det mindste problem siden.
 
Jeg har også droppet AMD totalt og kommer aldrig til at købe et AMD grafikkort igen nogensinde, hvis de er 2 år om at fikse et så tydeligt problem som dette så kan de få lov at beholde deres lort for at sige det lige ud.
 
Hmadsen
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2011 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af audio audio skrev:

Der ser ud som om problemet er løst nu.
ATI Catalyst er nu erstattet af AMD Vision Engine, og grafikken leveres i mit tilfælde af APU'en AMD A8-3850 som indeholder Radeon HD 6550D.
 
Det må jeg desværre sige ikke er løst.  Ouch
Har lige som forsøg købt en Medion MD8362 i sidste uge med ovennævnte chipset, og her virker det med DR HD med mine gamle DVB-T optagelser uden pixellering.
 
Men har nu opdateret med AMD Visoin Engine på min lidt ældre PC med AMD4850E processor og HD 3xxx grafik , og det pixellerer stadigvæk som før.
 
Læst for nogen tid siden om en anden bruger der mente at det er HD3xxx chipset der ikke dur, og det ser ud til han har ret.  Angry
 
MD8362 har så bare en anden mangel, der er ingen PCI slot til mine DVB-S2 og DVB-C tunere.  Dead
PCI er åbenbart yt, der er kun en PCI Express 16x og 2 stk. PCI Express 1x.
Det kan der selvfølgelig fåes tunere til, men det var ikke med i planen. Så den ryger nok retur til Aldi på den fine 30 dages returret.
 
Mvh JørgenT
Til top
hmadsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 100
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2011 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Læst for nogen tid siden om en anden bruger der mente at det er HD3xxx chipset der ikke dur, og det ser ud til han har ret.  Angry

Jeg havde et 4550 kort og der var problemet også meget udtalt.
 
Jeg fik også det klare indtryk at der nok nærmere var tale om en hardware fejl som de ikke kunne skrive sig ud af med software end en ren softwarefejl.
 
Uanset så er det amatøragtigt at bare ignorere det og jeg ved at der var MANGE der fik slettet indlæg på amd's eget forum når de stillede kritiske spørgsmål.
 
Henrik Madsen
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2011 kl. 12:34
Det kan have været mig du hentyder til Jørgen. Jeg har skrevet i min "setup" tråd at efter skift fra HD3xxx til HD5550 er problemet væk. Og det er også sandt. Jeg formoder at fejlen er i HD3xxx og tilsyneladende også i HD4xxx kortene. Investeringen for mig var overkommelig så det er OK. AMD/ATI's håndtering af sagen kan man nok ikke komme uden om er amatøragtig :-(

BS
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 313233
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu