|
|
|
Besvar
|
| Forfatter | |
ronnih
Bruger
Oprettet: 05-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
Emne: pixelering på dvb-t tunerSendt: 02-September-2009 kl. 23:08 |
|
Hejsa i forumet! Jeg har, som også nævnt i en tidligere tråd vedr. indstilling af mit nye tv http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=65523&PN=1 - opgraderet mit mediecenter (ehomevision mc1) i forbindelse med at vi er flyttet i hus. Foruden en ny skærm (UE40B6000), samt ny OCZ solid state disk til OS, så har jeg også købt en ny Tuner. Før jeg flyttede brugte jeg en Hauppauge MCE 500 Dual analog tuner, denne er nu skiftet ud med en Hauppauge Wintv nova T 500 (dual digital tuner). Det hus vi er flyttet i, ligger højt i Aalborg, og vi har faktisk Line of Sight til Nibe senderen fra oven på i "hygge" stuen hvor min HTPC er placeret. For at give en indtryk af hvor godt tv'et er, så kan jeg faktisk modtage billeder på den indbyggede tuner i tv'et uden antenne. Jeg har dog indkøbt en Triax Ufo antenne (model 120), plus en Triax netdel til injection af 5 volt i kablet (Ufo'en er aktiv). Kabler er af OK kvalitet, og den samlede længde fra antenne på loft til mediecenter er 10 meter. Mit problem opstår når jeg starter liveTV. så hakker kanalerne (pixelering) i et stykke tid. (1 -5 min) herefter bliver signalet perfekt. især DR update og DR2 har besvært med at "komme igang". PT kører jeg faktisk med antennen passivt (kører uden om forstærkeren med kablet direkte ind i tuneren) og når først der er gået et par minutter, så kører det lige så godt som med forstærker. Mit OS er Windows 7 ultimate (RTM) som jeg har fået igennem mit firma (MSDN subscribtion). Jeg har haft en mistanke om at fejlen måske skyldes mit tuner - kan forstå at den faktisk er en PCI tuner som emulerer 2 USB tunere. Herudover har jeg (måske i desperation) valgt investere i et msi tv@nywhere e-duo, som modtsat mit nuværende kører PCI-X. håber det løser problemet, men indtil da vil jeg rigtig gerne høre om jeres setup / erfaringer med kvalitet. Det skal siges at min SSD disk kun er 30GB, men jeg lagrer mine optagelser på min alm. harddisk (1½ tb ), som kører SATA. og med de begrænsede mængder data der skal lagres på en disk dedikeret til netop optagelser bør den ikke være flaskehals. Håber på jeres input :) mvh Ronni |
|
![]() |
|
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Sendt: 03-September-2009 kl. 06:37 |
|
Der må være et eller andet med det antennesignal, måske "støj". |
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
ronnih
Bruger
Sendt: 03-September-2009 kl. 08:27 |
|
Hej AVH
Tak for svar. Jeg er næsten overbevist om at der ikke er støj på kablet. Det bliver trukket direkte fra computeren op til loftet, uden at møde hverken strøm eller andet. Derimod er jeg måske bange for at det netop er min tuner som introducerer pixeleringen, det kunne være der sad en intern buffer eller noget på kortet som ikke kan følge med? |
|
![]() |
|
ronnih
Bruger
Sendt: 04-September-2009 kl. 10:51 |
|
Hejsa igen!
Jeg læste lidt frem og tilbage omkring dvb-t tunere, og valgte efter mangel på info og reviews om tv@everywhere at afbestille det. Så nu er spørgsmålet hvad jeg skal investere i? - jeg tror ikke mit nova-t 500 er det bedste kort nemlig. overvejer Terratec, da deres 2400 også er dualtuner - vil den kunne bruges med et CI? vh Ronni |
|
![]() |
|
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10667 |
Sendt: 04-September-2009 kl. 11:09 |
|
Jeg anvender et Sandberg samt et Terratec USB kort til DVB-T modtagelse på mine 2 PCer. Begge kort giver et fremragende billede uden pixeleringer eller udfald. Jeg har ca. 20-25 km i luftlinie til senderen, og terrænet er meget kuperet. Bruger tagantenne med 12-14 elementer. Flemming |
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
avh
Guld medlem
Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Sendt: 04-September-2009 kl. 11:24 |
|
Der findes et USB-baseret ci-interface til terratec. http://www.terratec.net/en/products/Cinergy_CI_USB_2296.html Redigeret af avh - 04-September-2009 kl. 11:44 |
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
ronnih
Bruger
Sendt: 06-September-2009 kl. 20:35 |
|
Hejsa alle!
Jeg tror faktisk at jeg har "luret" hvad mit problem med mit kort er. Jeg tror den ene tuner er skyld i fejlen. Min mistanke skyldes at når jeg skifter kanaler et par gange, så ligepludselig "rammer" jeg rigtigt og jeg kan se kanalen uden det meste støj. For at verificere det, vil jeg lige høre om der findes et gratis dvb viewer program hvor jeg hurtige kan teste den ene og den anden tuner? DVBViever koster jo penge.. |
|
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |