recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pixelering på nogle digitalkanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPixelering på nogle digitalkanaler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lolerguy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-November-2009
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Pixelering på nogle digitalkanaler
    Sendt: 06-December-2010 kl. 19:20
Hejsa :)

Jeg har et Samsung P2770HD som er en 27 tommmer PC monitor, men har indbygget tv-tuner til DVB-C med MPEG4-tuner. Den har også analog tv. Mit problem er at Yousee har lige gjort det muligt at se næsten alle HD-kanaler uden kort og lign. så det er jo super :) Men af en eller anden grund så nogle af kanalerne (ikke kun HD kanaler) virker uden noget pixelering eller lign. mens en hel del andre kanaler viser meget pixelering. Det sjove er at hvis kablet rammer nogle andre kabler bag mit TV (HDMI og DVI kabel), og at jeg rører det imens, så kan den sagtens vise kanalerne. De kanaler jeg problemer med er f. eks TV3+, TV3+HD, TV3, TV2, DR1, DR2 + en del andre kanaler! Kan det have noget med jordforbindelsen at gøre, eller er det en dårlig splitter eller signalet, eller bare TV-et for den sags skyld? 

På forhånd tak Wink
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2010 kl. 21:17
Det skyldes oftest at antennekabel/stik ikke er gode nok til at holde luftbårne tv-signalerude af kablet, hvilket så opfattes af støj på de pågældende frekvenser af din DVB-C tuner. Desværre er digitalt tv mere sart overfor denne slags støj end det gamle analog tv var.

Dine kabler skal være mindst dobbelt-skærmede, og dine stik skal være HF-tætte (Høj Frekvens tætte), hvilket de gamle stik med plastikkappe IKKE er. Hvis du bruger samle-muffer, T-led til deling af signal, eller antenne-forstærker, så kan støjen også komme ind der.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Lolerguy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-November-2009
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2010 kl. 22:29
Okay, så må jeg lige få tjekket alle mine kabler igennem og få købt nogle nye hvis det er, og jeg siger mange tak for hjælpen ;)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu