recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pixelering på udenlandske HD kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pixelering på udenlandske HD kanaler

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sschmidt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pixelering på udenlandske HD kanaler
    Sendt: 26-September-2015 kl. 10:06
Hejsa,

Jeg skriver lige for min svoger, der har købt vores Pioneer KRP500A til brug med Canal Digital via parabol (Parabol til DVB-S2 tuner direkte i TV'et).

Kort fortalt har han fint signal på de "danske" HD kanaler (DR 1, TV2 HD, Kanal 5 HD osv.), imens de "udenlandske" står med konstant pixelering (Discovery HD, History Channel HD, Animal Planet, BBC HD osv.).

Tidligere brugte han en boks fra Canal Digital hvor der ikke var signalproblemer. Signalstyrken i Pioneer'ens menu ser ud til at stå på 100%, men quality står til 55%.

TV-tuneren er tunet ind på "Thor", selvom satellitten skulle hedde Thor 5/6/7? Det betyder måske ikke noget?

Hvordan fixer vi pixeleringen på de udenlandske HD kanaler? Er Quality på 55% et problem? Jeg har desværre selv kun erfaring med kabel-TV, ikke satellit :-(

På forhånd tak.

Mvh
Steen
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2015 kl. 15:02

Måske er Tuneren i TVet ikke så følsom, den eneste måde er så at prøve en bedre indstilling af parabolen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Sschmidt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2015 kl. 10:49
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Måske er Tuneren i TVet ikke så følsom, den eneste måde er så at prøve en bedre indstilling af parabolen.

Det kan jo være, men det er da rimeligt kedeligt. Det er et TV fra 2009 som skulle være i høj kvalitet - det gælder måske kun panelet og ikke resten af elektronikken?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2015 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af Sschmidt Sschmidt skrev:

Tidligere brugte han en boks fra Canal Digital hvor der ikke var signalproblemer. Signalstyrken i Pioneer'ens menu ser ud til at stå på 100%, men quality står til 55%.
Det havde faktisk været bedre med lav signalstyrke og 100% kvalitet. Kunne næsten lyde som overstyring af tuner, eller et forstyrrende signal? 
Gælder signalstyrke/kvalitet, når TV står på de dårlige kanaler?

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 27-September-2015 kl. 11:11
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2015 kl. 16:12
Hvis det er for kraftigt signal, ka' det dæmpes med et Sat variabelt dæmpeled. Men som nævnt kunne det være interessant at høre signalstyrke og kvalitet på de kanaler, der er OK.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Status: Offline
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2015 kl. 15:59
Lnb kan være dårlig med dårligt Quality på 55% (egen støjen kan blive dårligere med alderen)

Men tror mere på dårlig just. parabol.

LyngeSmile
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
st1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér st1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2015 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af Sschmidt Sschmidt skrev:

Tidligere brugte han en boks fra Canal Digital hvor der ikke var signalproblemer. Signalstyrken i Pioneer'ens menu ser ud til at stå på 100%, men quality står til 55%.

Du skal have justeret din parabol/LNB.

Hvis du har en rimelig gængs parabolstørrelse (>50cm), og en relativt ny LNB (5 år), så er det orientering af parabol der er #1 for signalmodtagelse.
Pixelleringsfejl er netop "quality issues".

Så du skal enten have fat i (nogen med) et sat-meter, eller lave en rutine med din svoger så du kan sidde på taget og justere mens han læser fra skærmen. Det foregår nemt via mobiltelefoner, men walkite-talkies kan også bruges.

Og husk: Justér først azimuth (dreje perabolen højre venstre), så elevation (op og ned), så LNB skew (dreje LNB højre venster), og hvis du kan, LNB ind-ud (krævet lang hals på LNB).
Især LNB skew er meget vigtigt men ofte overset.



Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2015 kl. 06:26
Må indrømme at jeg altid selv har rodet med indstilling af parabol, kabler etc. Men blev så træt af bøvlet at jeg kontaktede en parabolmand. Han fik stillet alt. Det er ikke bare op/ned højre/venstre. Det er også LNBens drejning der skal indstilles, som st1 beskriver. Han havde udstyret der kunne måle det helt præcist. Så fik jeg skiftet alle (8) F stik til vandtætte crimpede (med værktøj man ikke selv har) på kablerne. Nu er der 100% styrke og 98% kvalitet, og aldrig så meget som en pixelfejl, selv under kraftig regnvejr/snevejr. I alt 900 kr. Har aldrig fortrudt!
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu