Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
khansen
Guld medlem
Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
|
Emne: Pixelfejl i ny Pioneer 427XA? Sendt: 17-Oktober-2006 kl. 16:14 |
Hejsa,
Jeg har fået et 427XA som jeg er meget glad for - har nu fundet ud af at det har 2 pixelfejl - er det et problem eller noget som man kan gøre noget ved? / bør gøre noget ved?
Det er jo ikke det vilde men selvfølgeilg træls så nogle som kender noget til dette område?
|
 |
mufcdk1974
Guld medlem
Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
|
Sendt: 17-Oktober-2006 kl. 16:44 |
Returnere det, pixel kan forekomme ja, men personligt ville jeg ikke acceptere det.
|
 |
Tarkin
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 939
|
Sendt: 17-Oktober-2006 kl. 16:58 |
Jeg tror desværre ikke du opnår noget ved at kontakte forhandleren. Læs hvad Pioneer skriver om det i manualen:
Oplysninger om pixelfejl Plasma-tv opererer med pixel. Pioneers plasma-tv-paneler indeholder et meget stort antal pixel. (Afhængig af skærmstørrelse; over 2,3 millioner celler ved en skærm på 42”, over 3,1 millioner pixel ved en skærm på 50”.) Alle Pioneers plasmapaneler fremstilles vha. ultra præcis teknologi på et højt niveau og undergår individuel kvalitetskontrol. I sjældne tilfælde kan det ske, at enkelte pixels- slukkes eller tændes permanent, hvilket giver udslag i en sort eller farvet død pixel på skærmen. Døde pixel er almindelige for alle plasma-tv, det er simpelthen en konsekvens af teknologien. Hvis de døde pixel kan ses på en normal afstand på mellem 2,5 meter og 3,5 meter under visning af en almindelig tvudsendelse (dvs. ikke et testkort, stillbillede eller en ensfarvet skærm), skal man kontakte forhandleren. Men kan de kun ses helt tæt på og på en ensfarvet skærm, må det betragtes som værende normalt for denne teknologi.
|
 |
mufcdk1974
Guld medlem
Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
|
Sendt: 17-Oktober-2006 kl. 17:46 |
Det kommer an på hvor du har købt den. Hos TC eksempelvis har du 30 dages returret.
|
 |
Ulrikwich
Guld medlem
Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
|
Sendt: 17-Oktober-2006 kl. 18:18 |
Alt (ikke dvd'er og bøger osv.) som er købt over nettet har du 14 dages FULD returret på. Dvs. du kan åbne og bruge varen frie i de 14 dage. Så kan den enkelte forhandler sige hvad han vil, men det fremgår af købeloven. Derimod hvis den er købt i en butik er det helt oppe til butikken. Havde det været mig som havde fået de pixelfejl, og havde mulighed for at returnere den, var den røget tilbage med det samme!!
|
 |
FeTA
Bruger
Oprettet: 19-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 133
|
Sendt: 17-Oktober-2006 kl. 18:18 |
det er nu bare 14 dages returret, men 30 dages ombytningsret TC har
Redigeret af FeTA - 17-Oktober-2006 kl. 18:22
|
 |
SJ
Guld medlem
Oprettet: 09-Juli-2005
Status: Offline
Point: 609
|
Sendt: 17-Oktober-2006 kl. 20:08 |
Mon butikken vil acceptere, at man returnerer en skærm for derefter kort efter at bestille et nyt eksemplar af skærmen? Det kan jo være, de vil nægte at sælge til den samme køber en gang til.
I værste fald kan man vel risikere at modtage den samme "fejlbehæftede" skærm ved næste bestilling?
Redigeret af SJ - 17-Oktober-2006 kl. 20:08
|
 |
Ulrikwich
Guld medlem
Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
|
Sendt: 17-Oktober-2006 kl. 20:27 |
man tjekker serienummeret... Desuden ville det være ulovligt at sælge en returneret skærm som ny
|
 |
khansen
Guld medlem
Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
|
Sendt: 17-Oktober-2006 kl. 22:09 |
jeg forsøger lige at snakke med TC - de har været meget fair frem til nu så mon ikke vi finder en løsning - det håber jeg.
tak for jeres imput
|
 |
mufcdk1974
Guld medlem
Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
|
Sendt: 17-Oktober-2006 kl. 22:23 |
Jeg mener at Otto tidligere har nævnt, at TC efter de 30 dages ombytningsret vil henholde sig til Pioneers bestemmelser om Pixelfejl (eller også var det i forbindelse med Philips FK), men det skader jo aldrig at forhøre sig
|
 |
khansen
Guld medlem
Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
|
Sendt: 19-Oktober-2006 kl. 13:02 |
Er vild meget nede over at have de 2 fejl - den ene er lige midt i skærmen og kan ses ved lyse farver da den så lyser sort/blå!
Jeg har dog ikke kassen fra skærmen da vi ikke havde plads til den i vores lille lejlighed og da alt så fint ud smed jeg den ud! Håber ikke dette bliver et problem men TC plejer at være fair så jeg håber også det er det i dette tilfælde?!
|
 |
guvernator
Bruger
Oprettet: 30-Juni-2006
Status: Offline
Point: 176
|
Sendt: 19-Oktober-2006 kl. 13:57 |
Ulrikwich skrev:
man tjekker serienummeret... Desuden ville det være ulovligt at sælge en returneret skærm som ny |
haha.. tror du at internet butikker bare smider de returnede varer ud? eller sælger dem meget billigt, når de i forvejen har måske 5-10% avance.
Om igen.. de bliver pakket fint ned og solgt som nye.
. Fortrydelsesret Når varen returneres og fortrydelsesretten udnyttes kan dette kun ske, såfremt varen returneres i væsentlig samme stand og mængde som da du modtog den. Du må gerne pakke varen ud og bruge den, så længe du kan returnere den i væsentlig samme stand og mængde. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, hvor det er helt åbenbart at brugen formindsker varens salgsværdi væsentligt.
Redigeret af guvernator - 19-Oktober-2006 kl. 14:00
|
 |