recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pixelfejl på Philips...????
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPixelfejl på Philips...????

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pregila Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Pixelfejl på Philips...????
    Sendt: 04-August-2007 kl. 16:28
Har lige købt et Philips 42pf9641d, sælgeren var temmelig hookes på at sælge mig en tillægsforsikring, især nævnte han ofte, at forsikringen også dækkede pixelfejl. Men jeg modstod hans forsøg, den kostede 1500,- kr. for 4 år. Men er der egentlig nogen risiko, er der store chancer for pixelfejl ved denne model - eller hvad...???
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2007 kl. 17:31

Hej pregila

Der er risiko for pixelfejl på alle fladskærme.

Men hvis du køber en forsikring af den grund, så husk at få på tryk hvad den dækker. For hvis den bare dækker ISO standarden, så er det samme som fabrikanterne allerede selv er forpligtiget til at dække (de første 2 år).

Generelt er den type forsikringer ikke pengene værd. Men det gælder jo kun lige indtil uheldet er ude for dig, så vil du ikke længere give mig ret. Så en forsikring er jo også en dækning imod uforudsete udgifter.

Men der skal ikke være nogen tvivl om at:

• Forsikringsselskabet tjener på den
  • Forretningen tjener på den
  • Sælgeren i butikken får provision af salget

Så kan du selv begynde at regne på, hvor stor en del af de 1500 kr. der reelt går til udbetalinger for skader. Eller sagt på en anden måde, risikoen for den type skader som forsikringen dækker er nok ikke så stor.

En anden mulighed, er at tegne den type forsikringer som forsikringsselskaberne selv sælger. Tryg og Alka har nogle lignende produkter, men her er hele husets apparater dækket ind i 4 år.

Det er ikke helt samme type forsikring, og jeg ved ikke om de dækker pixelfejl også. Dertil kommer at de opererer med selvrisiko (800-1000 kr/skade). Til gengæld koster de kun en brøkdel af dem butikkerne sælger - måske en 500 kr/år - for alle apparater i husstanden tilsammen. Jeg ved ikke man skal være kunde hos dem allerede - altså om det er en tillægsaftale til indboforsikringen. Men har man flere elektronik produkter, kan det være et alternativ til at forsikre hvert produkt separat.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
pregila Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Juli-2007
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 14:29

Tak til dig, Lars, for det fyldestgørende svar - jeg er godt tilfreds med, at jeg modstod fristelsen fra sælgeren, indtil videre, ihvertfald..... Og det jeg sådan kan læse mig frem til forskellige steder, er jo at pixelfejl er relativ sjældne!

mvh

Preben / pregila

Til top
claust Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-November-2005
Point: 372
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 20:16

Har stået i en Fona butik engang, som jeg husker det tjente vi noget der ligner 2-300kr. for en forsikring til 1000kr., så motivationen for at sælge dem er i top ;-)  Provisionen for at sælge en forsikring var typisk noget højere end for at sælge apparatet.

Mht. til Pixelfejl, så har jeg haft et enkelt apparat med en enkelt død pixel, og man skulle altså have hovedet helt op i skærmen og lede grundigt efter for at se den, så man må heller ikke gøre problemet større end det er (men ved godt der er forskel på hvordan de syner)

Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af pregila pregila skrev:

Og det jeg sådan kan læse mig frem til forskellige steder, er jo at pixelfejl er relativ sjældne!

Ud af de 6 fladskærme, jeg nåede at have hjemme i 2006, havde de 4 af dem pixelfejl. Den Panasonic 42PV60 jeg har nu, er også ramt af pixelfejl, men til sidst orkede jeg altså ikke at udskifte skærm mere.

Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 21:30

Så vil jeg næsten påstå det er noget der sker mens du behandler tv'et forkert. Chancen (risikoen) for du lige skulle få 4 ud af 6 tv med fejl er jo så minimal og _så_ mange hører man altså heller ikke om der har pixelfejl.

Det er vel ikke bare det samme tv de har sent tilbage til dig 4 gange.

Til top
SJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Juli-2005
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2007 kl. 22:35
Pjat, jeg behandler altid mine ting meget forsigtigt. 

Jeg mistænker hårdhændet behandling under transporten, da jeg jo også på et tidspunkt modtog et totalskadet 42PV60 leveret af GLS.

Posten behandler heller ikke pakkerne særlig godt.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu