recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pixelfejl på PS64E8005 - elektronikforsikring
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pixelfejl på PS64E8005 - elektronikforsikring

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 13:28
Oprindeligt skrevet af Kristian1204 Kristian1204 skrev:


Oprindeligt skrevet af blumenburg blumenburg skrev:

Tror de erstatter udfra købspris mere end model


Jeg fik venligt, men bestemt at vide at jeg ikke har forsikret købsprisen men specifikationerne.
Jeg ville måske ikke være så bange for en ny LED i 8-serien.
Udsigten til noget midrange af tilfældigt mærke vil jeg dog være ked af.

Jeg har aftalt med servicefimaet, at jeg lige kontakter forsikringsselskabet og hører hvad de forventer at stille i udsigt inden jeg får det hentet.... hvis de vil svare på det.

Det er ganske normalt at man er forsikret til nyværdi, men fejlagtigt tror mange at nyværdi er lig med prisen, man har givet for TV'et.
Nyværdi er den aktuelle pris for et nyt identisk, eller direkte sammenligneligt, TV. Formålet med forsikring er at stille dig som du var, umiddelbart inden skaden skete - hverken bedre eller ringere.
Den kan være udfordrende at finde et direkte sammenligneligt TV, i forhold til dit Samsung Plasma, for man må give køb på plasmapanelet, men får sandsynligvis andre features i stedet, som det skadede TV ikke har.
Som jeg tidligere har skrevet, kan det sagtens forsvares at kræve et Samsung TV i samme størrelse (65"), og fra samme produktserie (8-serien), og så kan du jo selv finde prisniveauet for erstatningen, som jeg mener ligger i omegnen af 17.000.
Samsung UE65H8005
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af ClausJ ClausJ skrev:

Som jeg tidligere har skrevet, kan det sagtens forsvares at kræve et Samsung TV i samme størrelse (65"), og fra samme produktserie (8-serien), og så kan du jo selv finde prisniveauet for erstatningen, som jeg mener ligger i omegnen af 17.000.
Samsung UE65H8005

Hvordan vil du forsvare at det skal være fra 8-serien? det er jo meget normalt at top seriens funktioner finder vej til de billigere serier  efterhånden som udviklingen skrider frem.
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
Kristian1204 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian1204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af blumenburg blumenburg skrev:


Det er ganske normalt at man er forsikret til nyværdi, men fejlagtigt tror mange at nyværdi er lig med prisen, man har givet for TV'et.
Nyværdi er den aktuelle pris for et nyt identisk, eller direkte sammenligneligt, TV. Formålet med forsikring er at stille dig som du var, umiddelbart inden skaden skete - hverken bedre eller ringere.
Den kan være udfordrende at finde et direkte sammenligneligt TV, i forhold til dit Samsung Plasma, for man må give køb på plasmapanelet, men får sandsynligvis andre features i stedet, som det skadede TV ikke har.
Som jeg tidligere har skrevet, kan det sagtens forsvares at kræve et Samsung TV i samme størrelse (65"), og fra samme produktserie (8-serien), og så kan du jo selv finde prisniveauet for erstatningen, som jeg mener ligger i omegnen af 17.000.
Samsung UE65H8005


Vi snakker om det samme men skriver det forskelligt :)
Jeg er helt enig i det du skriver og har samme opfattelse.
Jeg går ikke efter min købspris, det ville være utopi.

Hvis teknologien og udviklingen betød, at der kunne købes et tilsvarende (65" og 8-serie) til kr. 10.000, ja så var det jo bare sådan.... i øvrigt ganske fair jo.

Mvh.
Kristian
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:


Oprindeligt skrevet af ClausJ ClausJ skrev:

Som jeg tidligere har skrevet, kan det sagtens forsvares at kræve et Samsung TV i samme størrelse (65"), og fra samme produktserie (8-serien), og så kan du jo selv finde prisniveauet for erstatningen, som jeg mener ligger i omegnen af 17.000.
Samsung UE65H8005


Hvordan vil du forsvare at det skal være fra 8-serien? det er jo meget normalt at top seriens funktioner finder vej til de billigere serier  efterhånden som udviklingen skrider frem.
<div id="gtx-trans" style=": ; left: -184px; top: 108px;"><div ="gtx-trans-icon">

Så tillad mig at drage et eksempel: Du totalskader din Audi A4 fra 2006 (som du har forsikret til nyværdi - spørg ikke hvordan).
Forsikringsselskabet tilbyder dig en ny Audi A3, da den, plads-, udstyrs- og motormæssigt er tilsvarende din ældre Audi A4.
Synes du det er passende, eller vil du holde fast i at få en ny Audi A4 ?   
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 14:15
Hvis dit eksempel skal bruges til noget, så er Audi A4 udgået, og der må vælges en bil med tilsvarende specs
Til top
Flick Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flick Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 14:21
Nu er plasma og kontrast niveauet (også ikke-dynamisk) jo også en del af specifikationerne, så det kan da blive vanskeligt for dem :P
Til top
Jfrederiksen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Januar-2011
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jfrederiksen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 16:08
Havde  lilla bånd på plasma samsung ps63c7705 som var knap 4 år  på skadestidspunkt. 
Blev dækket af min  Danske Forsikring(topdanmark) familieforsikring - jeg kunne vælge mellem at få skiftet panelet eller udbetalt pengene med fradrag af selvrisiko. Valgte at få pengene udbetalt 15.000-500= ca14500.
 
Til top
Kristian1204 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian1204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 20:56
Hej alle og tak for de mange gode indlæg.

Jeg talte med min forsikring her til eftermiddag. Jeg har TopDK/Danske.
De fortalte, at jeg ikke måtte stilles ringere end det nuværende og at jeg højst sandsynligt, såfremt at  det nuværende ikke skal laves, ville blive tilbudt en tilsvarende i Samsung.

Om det så bliver i 8 eller 6 serien eller hvad, det vil tiden vise.

Jeg skal nok skrive i tråden, når det hele er overstået. Tak igen :)

Mvh.
Kristian
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 21:00
Ved ikke med dig men det er sgu forbundet med en vis portion stress når det elskede husalter pludselig svigter
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

       
Til top
Kristian1204 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kristian1204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af blumenburg blumenburg skrev:

Ved ikke med dig men det er sgu forbundet med en vis portion stress når det elskede husalter pludselig svigter


Ja, det er helt rigtigt, men reelt så virker det jo lidt endnu, da det "bare" er en streg. Men en streg, kan jo hurtigt blive til flere :)

Men jeg havde lige, efter meget lang tids spille-stilstand, fået hul på et rigtig godt spil på konsollen, så hvis jeg skulle undvære det nu så er der lidt krise... og da de pludselig ringede og sagde: "ja, vi kan hente det i morgen" og uden at jeg anede hvad jeg kunne forvente, så fik jeg sved på panden :)
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2015 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af Jfrederiksen Jfrederiksen skrev:

Havde  lilla bånd på plasma samsung ps63c7705 som var knap 4 år  på skadestidspunkt. 
Blev dækket af min  Danske Forsikring(topdanmark) familieforsikring - jeg kunne vælge mellem at få skiftet panelet eller udbetalt pengene med fradrag af selvrisiko. Valgte at få pengene udbetalt 15.000-500= ca14500.
 

Det lilla bånd, hvis jeg forstår det ret, er en defekt PSU. Faktisk kunne det nok fixes via at skrue på en knap. Mit TV havde samme problem og han kunne justere det væk. Jeg fik dog en ny PSU for en sikkerhedsskyld.
Det vildt at skrotte TV'et for så lidt, så håber jeg tager fejl.
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2015 kl. 13:18
For det første er det ikke en pixel fejl men en panel fejl ;-)
Men du skal holde fast på din kvalitet og SÅ gammel er E modellen jo ikke.
FÅ SKIFTET PANELET!!...
Du skal have et tilsvarende tv og hvad er så det? Det ville nok være et 65HU7505 i dag.
Ellers ville jeg forlange et LG OLED til 15tkr pga. sort og betragningsvinkel og clouding. Desværre er det 55" :-(
Bedst vil det være at få skiftet panelet i din plasma :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu