|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
FaceLight ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-November-2006 Status: Offline Point: 25 |
![]() Sendt: 05-November-2006 kl. 19:57 |
Hej alle Jeg er den lykkelige ejer at et LG LB1R. Den primære grund til at valget faldt på netop det tv var at det skulle være godt til HTPC brug. Den første gang jeg satte tv'et til min dvi udgang på mit Radeon 9600 grafikkort ved 1360 x 768 var jeg da også begejstret. Desværre faldt humøret betydeligt da jeg opdaget flere pixelfejl, vel og mærke fejl der ikke er ved almindelig tv brug eller xbox 360. Fejlene skifter alt efter hvad der er på skærmen og de kommer til udtryk gennem pixel's der blinker rødt men det er ikke de samme pixels hvergang! Det skal lige nævnes at fejlene ikke opstår når jeg sætter opløsningen til 1280 x 768. Er der andre der kender til dette fænomen, og kender til en løsning? Jeg har prøvet at lede efter opdateringer til mit grafikkort på nettet men uden held. Respons vil være meget kærkommen.
|
|
![]() |
|
Decap_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 175 |
![]() |
eftersom det kun optræder på den høje opløsning og at det varierer for pixels, så får det mig til at tro at det kan have noget at gøre med dit kabel.
ved at hæve opløsningen (og kravet til båndbredde) så introduceres større risiko for fejl, hvilket også underbygges af at det forekommer på varierende pixels... bruger du VGA/DVI og over hvilke afstande er det? har du evt et kortere kabel du kan teste med (fx fra xbox) og se om det stadig forekommer? |
|
![]() |
|
FaceLight ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-November-2006 Status: Offline Point: 25 |
![]() |
Tak for svaret Jeg bruger DVI. Kablet er 5 m det er købt i Hifiklubben for ca 500 kr. Men jeg prøvede at sætte en ny dell bærbar til og der forekom det samme problem, så det lyder meget sandsynligt med kablet, selvom jeg blev forsikret om nede i hifiklubben at det kabel var "længe tiltrækkelig til det jeg skulle bruge det til" Hvad med opdatering af drivere til grafikkortet? Jeg har aldrig opdateret de drivere da jeg ikke har kunne finde nogle. Kan det spille ind?
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Nej - jeg tror ikke på driverne. Men du kan da altid installere de nyeste hvis du vil være helt sikker - de er nu ikke så svære at finde. http://www.ati.com har drivere til dit radeon kort her er til XP https://support.ati.com/ics/support/KBAnswer.asp?questionID= 640 og her er til XP mediacenter https://support.ati.com/ics/support/KBAnswer.asp?questionID= 1154
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg prøver og ser... tak
|
|
![]() |
|
Fromme ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 59 |
![]() |
Hej Til info har jeg selv et LG 37LB1R der er koblet til HTPC med et 5m. DVI-HDMI kabel til 149 kr. og billede er perfekt. /Fromme |
|
![]() |
|
![]() |
Hmm okay... Hvad for et grafikkort har du??
|
|
![]() |
|
Fromme ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 59 |
![]() |
Nvidia mener at det hedder noget med 6600 /Fromme |
|
![]() |
|
btrader ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 95 |
![]() |
jeg har nu heller ikke problemer med min lb1 i 1360x768har et ati x600
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |