recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - pixelmapping
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketpixelmapping

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jrasmu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Emne: pixelmapping
    Sendt: 10-Februar-2007 kl. 22:43

HEj

Det der emne med pixelmapping... pyyyha det er sq da noget man skulle lave en doktorgrad i..

Jeg påtænker at købe en fladskærm (LCD) og har kig på en bandit fra det forholdsvis kendte firma Philips.. nærmere en 32PF5331D  (altså med både dvb-t og analog tuner indbygget)

Den siger den har en opløsning ( under videoformat opløsninger) på 1920x1080i   !   Vil det så sige at den har det der pixelmapping 1:1  eller hvad??

Er der for iøvrigt nogen der har lidt erfaringer med omtalte model??? Jeg vil gerne høre lidt om den.. Håber også jeg kan finde et sted de har banditten opstillet.

Men jeg har kigget lidt rundt og synes egentlig philips generelt har udmærket billedkvalitet..  

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2007 kl. 00:30

Pixelmapping?

Spørg på Københavns Rådhus.

Een byggetilladelse=et stort bidrag til partikassen

Det er Pixelmapping

He He

Glem det, var bare i humorhjørnet

Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-August-2004
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2007 kl. 10:02

Så vidt jeg kan se er den skærm du kigger på 1366x768 og ikke 1920x1080 som du skriver. Den kan sikkert godt vise Full HD (1920 x 1080) men det bliver skaleret ned til 1366x768.

Jeg er ikke en super inde i pixelmapping - men jeg ved så meget at hvis du skal vise noget fra din computer så kræver det at du kører 1366x768 på computeren for at du får en 1:1 pixelmapping på skærmen (ellers vil der foregå en eller anden form for skalering for at billedet mellem din skærm og fjernsynet passer...)

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2007 kl. 10:24

Det er ikke engang nogen garanti for 1:1 pixelmapping.

For at opnå ægte 1:1 skal TV'et ikke bare kunne modtage dets native opløsning, den skal også vise det direkte uden intern behandling såsom skalering.

LG skærme kan det via VGA og DVI, Samsung kan det via VGA og de nye fra Metz kan det på VGA og DVI/HDMI på stort set alle opløsninger.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2007 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af Helmø Helmø skrev:

Jeg er ikke en super inde i pixelmapping - men jeg ved så meget at hvis du skal vise noget fra din computer så kræver det at du kører 1366x768 på computeren for at du får en 1:1 pixelmapping på skærmen (ellers vil der foregå en eller anden form for skalering for at billedet mellem din skærm og fjernsynet passer...)

Ikke helt korrekt.

Jeg kører 1360x768 pixelmapping. Min Samsung skærm fjerner bare 3 vertikale linier i hver side (dvs. 2 meget tynde streger). Resten er 1:1.

Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2007 kl. 12:19

Det er vidt forskelligt fra TV til TV hvordan man opnår 1:1 Pixelmapping og mange understøtter det slet ikke. Hvorvidt det overhovedet er nødvendigt er nok en smagssag.

På min Toshiba WL68 får jeg pixelmapping på VGA indgangen ved opløsningen 1280x768, så der slukkes for hele 86 pixels.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu