|
PK950N - hvordan lyd fra TV til receiver |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
nilfri ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 147 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Februar-2013 kl. 16:44 |
Fandt en lækkert LG PK950N herinde, og forsøger nu at slutte det til.
Det går fint, bortset fra at få lyden FRA tv'er TIL receiveren (når TV-udsendelser skal ha god lyd på). Det kan jeg ikke hitte ud af. På vores aldrende TV er der en minijack, som vi har brugt (en hovedtelefonudgang?). Men så'n en findes ikke på LGet, oge jeg kan heller ikke finde ud af, om et af HDMI-stikkene kan anvendes. Eneste stik, der i vejledningen er beskrevet som decideret udgang (jo, jeg har gennemtravet den lidt knudrede vejledning!) er en "optisk digital lydudgang". Er det eneste mulighed, og hvordan forbindes den så til receiveren (Onkyo TX-NR808)? Ja, som det fremgår, er jeg ikke ligefrem audio-nørd. Så ikke-nørdet svar modtages med kyshånd :) |
|
Venlig hilsen
Finn, Roskilde |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Til en "optisk digital lydindgang" med et lyslederkabel. Klaus |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Ja så skal du bare ha' et optisk kabel fra TV til reciever. Sådan et her:
I manualen til Onkyo ser du hvordan man assigner en optisk indgang til TV Redigeret af Kampus - 22-Februar-2013 kl. 16:55 |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Du har jo ARC på Reciveren, nu kan jeg ikke se om der er det på TVet, men der der det, så bruges den forbindelse. Er der ikke, så bruges Toslink i stedet for.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
nilfri ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 147 |
Holdaop - det gik sørme hurtigt. Tak for hjælpen!
Jeg myldrer i byen og investerer i et optisk kabel (for der er vist ikke ARC på TVet). Toslink-kabler findes i mange prisklasser - er der væsentlig forskel, når længden blot skal være et par meter?
|
|
Venlig hilsen
Finn, Roskilde |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Undgå de helt tynde og stive, så er det OK. F.eks sådan et er fint, god mellemklasse. http://www.av-connection.dk/?PNo=CTC-OPTSTT0200
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
len61 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Januar-2007 Sted: Ama'r Status: Offline Point: 1499 |
Eller Haraldskralds billige. bruger dem selv
![]() Redigeret af len61 - 22-Februar-2013 kl. 18:03 |
|
Lauri Törni/Larry Thorne
Soldier under 3 Flag's |
|
![]() |
|
javilha ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2012 Sted: kbh Status: Offline Point: 455 |
Ellers kan man jo bruge phono out. Det har de fleste tv jo. Stikkene sidder som oftest der hvor Component Video stikkene sidder. Hoved tlf udgangen bør kun bruges, hvis ikke der er andre muligheder. En sidste mulighed er et scart adapter stik med audio out bøsninger på.
![]() |
|
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19650 |
Prøv at kig på nyeste modeller tv, ikke ret mange har phonostik til lyd ud, kun allernådigst til lyd ind.....
Klaus |
|
![]() |
|
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2048 |
bruger det her http://www.av-cables.dk/optisk-kabel/high-quality-optisk-toslink-digital-kabel-1-5-m.html
fint kabel
|
|
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |