recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - placering af antenneforstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

placering af antenneforstærker

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: placering af antenneforstærker
    Sendt: 24-Marts-2013 kl. 18:31
Hej
Jeg har en kammerat der skal have monteret en antenne forstærker, da han har fået 2 tv mere og billedet er blevet dårligere på 1. sal
Billedet er stadigvæk fint i stuen, og køkkenet.

Der er kun ført et kabel op til 1. sal, og det bliver fordelt på loftet og ud til 3 værelser.
Så vil det være muligt at placere antenneforstærkeren på loftet, og dermed få et bedre billede på de 3 værelser.?
Det bliver en af de her forstærker: 

Eller er der andre muligheder?

MVH
Aouer

[URL=http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104074&PN=1&title=mrnielsen-hjemmebio-nu-med-jvc-x-30
Mit link
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 18:40

Det kabel der er ført op på loftet, er signaler OK der før fordeling, er det ja, så er det der den skal placeres.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
aouer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Januar-2010
Sted: Østjylland
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aouer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 19:05
Ja 
I soveværelset er der ok signal, men ikke på de 2 nye værelser.
Hvad for en antenne forstærker skal jeg  vælge?
[URL=http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104074&PN=1&title=mrnielsen-hjemmebio-nu-med-jvc-x-30
Mit link
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 19:18
Jeg vil placere forstærkeren der hvor kablet starter i stuen etagen.

På den måde er der mindst mulig støj der bliver forstærket.

Har ikke så meget forstand på kabel tv. Men denne forstærker er nem at montere og funker fint.

Den sætter man bare ovenpå det eksisterende udtag.

Redigeret af Mufti - 24-Marts-2013 kl. 19:19
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu