|
Placering af AV udstyr i bio |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
berazzi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2012 Sted: Denmark Status: Offline Point: 86 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ja samme her. Jo men du er velkommen til at foreslå andre højttalere ![]() ![]() Ok jeg tager lige en kigger, tak for tippet. |
||
![]() |
||
ldplusse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 359 |
|
Med hensyn til IR, så ville jeg klart andbefalde en Harmony Companion, som sender med RF til en hub, som sender IR ud.
|
||
![]() |
||
MulleB ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-November-2013 Status: Offline Point: 745 |
|
jeg bor i Ringsted, det er selvfølgelig et stykke vej, men du er velkommen.
jeg har ikke lavet min som baffelwall, men blot en ramme dækket med akustisk transparent stof. 3 låger under lærredet med adgang til alt udstyr, og siderne er rammer der sidder fast med magneter. så der er meget nemt adgang til alt bagved. der er 60cm bagved. Redigeret af MulleB - 16-September-2016 kl. 10:13 |
||
![]() |
||
berazzi ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2012 Sted: Denmark Status: Offline Point: 86 |
|
Ahhh så skal det være fordi jeg alligevel kommer forbi
![]() Men lyder som en fornuftig opbygning. Det var noget i samme stil jeg havde i tankerne. |
||
![]() |
||
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1320 |
|
"Fordelene" ved bafflewall kan lige så godt være en ulemper. Hvis man har rigeligt med bass i sit rum, giver boosted blot et problem, og man er nødsaget til EQ sig ud af for meget bass. Bafflewall kan give et løft til lyden, men ikke i alle situationer. |
||
![]() |
||
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1320 |
|
Med fare for at lyde højrøvet, bliver jeg nød til at indrømme, at jeg ikke har fulgt med i udviklingen af højtalere i det prisleje du leder i, så jeg kan ikke være til meget hjælp med alternative forslag. Du skal være velkommen til at kigge forbi Brøndby Strand til en demo. Rummet tager sig meget pænere ud i virkeligheden (jeg skal ha' taget nogle nye billeder), så jeg tænker, at et selvsyn måske kan give dig et par gode indput til dine egne løsningsmuligheder. |
||
![]() |
||
|
Nej er godt klar over det er væsentligt mindre end hvad gennemsnittet herinde bruger
![]() ![]() Hvilket også er årsagen til at jeg helst vil lave rummet færdigt så det spiller nognelunde, også kan jeg step-by-step opgraderer udstyr hen af vejen. Projektormæssigt er vi også på maks 10k. Ja det ville være en hurtig tur, kan være jeg lige sender dig en besked på et tidspunkt. Men udover det er der så nogen problemer i at lave en screenwall hvis ellers jeg ikke bruger højttalere med bagporte? |
||
![]() |
||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|
At "være nødsaget" og "bruge EQ" kan vist ikke rigtig være i samme sætning, eftersom EQ er noget man bruger i forbindelse med og opnå optimal lyd. Det kan ikke linkes sammen med noget negativt ladet, da det så blot må være udført forkert af brugeren. Der jo ikke noget mere lækkert end når man kun skal dæmpe i EQ. Det da meget værre når frekvensgang er fyldt med dips som skal hæves. Hvilket der er større risici for uden bafflewall. Redigeret af armani-thomas - 16-September-2016 kl. 11:43 |
||
![]() |
||
|
Du skal hverken undskylde eller forklare dig ![]() Du kan sagtens finde en god projektor til 10.000 kr på brugtmarkedet. Alternativt kan du spare et par tusinde mere op og købe Panasonic PT AE6000 som virkelig er en god projektor til prisen - den kan du også få en demonstration af hos mig. Jeg købte den i 2013 til over 20.000 kr. så den har fået et godt hak i prisen. |
||
![]() |
||
|
Nu kan det jo tænkes at man kan opnå bedre bass gengivelse, ved ikke at ha' sine subs stående ved frontvæggen eller eller i en bafflewall. Taler du af erfaring eller opsamlet "net-viden"? |
||
![]() |
||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|
Nu snakker jeg om hans LCR, men nej det da ikke nødvendigvis i fronten subs vil yde bedst, det måler man sig frem til.
|
||
![]() |
||
|
Ja det er klart. Have heller ikke tænkt mig at det skulle laves så det ville blive umuligt at opgradere. Men hvis jeg ellers kan få god plads bag lærredet og dugen som sagt er akustisk transparent vil det jo være nemt (forudsat man laver en låge eller lign.) at komme ind bagved og skifte hvad der nu end måtte skulle skiftes. Jeg havde ikke tænkt mig en fuldstændig lukket baffelwall, men nærmere noget ala det du beskriver så der kun er isolering der hvor jeg alligevel ville skulle dæmpe og håndtere refleksioner. Det vil ganske enkelt gøre det nemmere på langt sigt at det er lavet og der er rigeligt med plads til at gøre det. Ja regner heller ikke med at projektoren bliver det store problem. Dog er jeg (måske unødigt) meget bekymret for at købe en brugt projektor. Det ville skulle være et virkelig godt tilbud for at jeg turde prøve. Først var jeg i noget Optoma, men efter at havde set en film med en DLP er jeg lidt hoppet fra. Så læste jeg en del omkring det og pt. er planen en Epson EH-TW6600 med en ND filter for at forbedre sortniveauet (da sortniveauet var grundet til at jeg i første omgang ville vælge DLP). Men kan da godt være jeg lige skal skrue budgettet lidt op på projekteren, det kunne være meget fedt lige at se den først. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |