|
Placering af baghøjtalere? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
PFA ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-August-2010 Status: Offline Point: 26 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-Februar-2013 kl. 18:51 |
Hej
Jeg er lige flyttet i en ny lejlighed og havde egentlig hængt baghøjtalere op, som anbefalet i manualen. Det drejer sig om DALI Zensor 1 og på tegningen blev de vist som hængende peget direkte mod fronthøjtalere. Desværre giver denne opsætning ikke en særlig overbevisende baggrundslyd, da man stort set kun hører den ene side, afhængig af hvor man sidder. Jeg har prøvet og søge på forummet her og kan se at mange hænger dem som sidehøjtalere. Dette kan jeg dog ikke, da rummet er åbent til den ene side og standere ikke er populært. Så mine muligheder er indsnævret til at købe et ophæng der kan vinkle ind mod lytteren 45 grader eller lignende. Men hvad får jeg mest ud af? Samme højde som billedet herunder eller længere oppe og pegende nedaf mod lyttepositionen? ![]() Ophænget jeg har kig på i denne forbindelse er http://www.av-connection.dk/?PGr=2499&ML=532 Hvis der findes andre der er mere fornuftige er jeg åben for forslag
![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Med den udfordring er det bedst at hænge dem højt og vinkle dem ned og ind mod midten
|
|
![]() |
|
DanielPT ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 752 |
Mener det er op i 180 og vinkle ned fik jeg anbefalet :)
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det lyder rigtigt. Du skal ha' en større afstand til hovedet for at få surround perspektiv.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19869 |
Op i loftet pegende lige nedad.....
Klaus |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
Flueknepperi, men der tales vel om surroundhøjttalere, og ikke baghøjttalere som i overskriften.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
PFA ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-August-2010 Status: Offline Point: 26 |
Ja, undskylder for formuleringen, det kan jo ske engang imellem
![]() Der dukker nok en ny biotråd op når jeg har skjult kablerne
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |