|
Placering af baghøjtalere |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Sunbao ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Middelfart Status: Offline Point: 79 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Januar-2017 kl. 11:57 |
Jeg har det problem i vores stue at jeg ikke kan lave den afstand vi jo helst skal havde fra sofa til de 2 surround højtalere, derudover har jeg ikke væg hele vejen bag sofaen som ses herunder, hvordan vil i bedst placere bag højtalerne ? ![]() Redigeret af Sunbao - 05-Januar-2017 kl. 15:37 |
|
![]() |
|
Boddicker ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-September-2014 Status: Offline Point: 82 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
På sidevæggene. Det har jeg valgt I min stue og jeg har min sofa ca 30-40 cm fra bagvæggen.
|
|
Dynaudio SP40-2xREL T7/i-Lyngdorf 1120-LG 77"C3
|
|
![]() |
|
Sunbao ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Middelfart Status: Offline Point: 79 |
Har lige opdateret billedet, jeg har ikke rigtig nogen side væg på den ene side, derudover er afstanden også en del længere end på den anden led ?
|
|
![]() |
|
Boddicker ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-September-2014 Status: Offline Point: 82 |
![]() Hæng dem ved de røde prikker, med diskanten ca 150cm over jorden. Det bedste bud til dit rum imo. |
|
Dynaudio SP40-2xREL T7/i-Lyngdorf 1120-LG 77"C3
|
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1320 |
Drop surround kanalerne og brug i stedet ekstra penge LCR-højtalerne og en sub. I det rum får du alligevel aldrig en fornuftig og ensartet surround oplevelse, så sats i stedet for på lækker lydkvalitet.
Redigeret af dr gonzo - 05-Januar-2017 kl. 18:01 |
|
![]() |
|
jacobe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2006 Sted: Lund, Sverige Status: Offline Point: 1858 |
Fuldstændig enig! |
|
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :) |
|
![]() |
|
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1716 |
Imo, den eneste måde du kan lave det er i loftet over sofaen. Der er lidt delte meninger om loftmontering men jeg tror at det trods alt er bedre end ingen ting eller ekstremt asymetrisk opsætning.
|
|
![]() |
|
karula ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 849 |
hvorfor ikke rykke sofa 1.m. til højre, ligeså Tv, voila problem solved.
|
|
Med venlig hilsen
Karula PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Er det rum stærkt fortegnet? Ift sofa mål er hele rummet kun 14 m2
|
|
![]() |
|
Mikkel Gunvald ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 05-August-2015 Sted: Danmark Status: Offline Point: 23 |
Gerne pæne ![]() Redigeret af Mikkel Gunvald - 06-Januar-2017 kl. 12:32 |
|
![]() |
|
Det er større end det, er blot opridset hurtigt kan godt lave bedre skites hvis det er hehe.
|
|
![]() |
|
Det ville forhindre passage på højre side af sofaen. da der kun er 1.30 eller sådan noget fra sofa til væggen
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |