recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - placering af center ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

placering af center ?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2015 kl. 07:58
Det har intet med at være single at gøre. Det hedder " opdragelse" helt fra første gang man flytter sammen.

Min kone fik at vide (dengang for maaaaaange år siden vi flyttede sammen) at jeg havde et simpelt krav til stueindretningen: en stol midt foran fjernsynet og en højttaler et stykke ud til hver side.
Så måtte hun bestemme resten!

Klaus

Redigeret af KlausDM - 30-Januar-2015 kl. 10:53
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2015 kl. 08:02
Helt enig i at det er noget med at sætte foden ned og lade hende vide at der er ting hun helt og holdent bestemmer og ting du bestemmer. Punktum.
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Point: 6487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2015 kl. 08:07
he he he.. der er da nok nogle macho gutter der har fortalt hvor skabet skal stå.... -
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2015 kl. 08:12
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

he he he.. der er da nok nogle macho gutter der har fortalt hvor skabet skal stå.... -

Det behøver ikke være macho. Min kæreste lader mig gøre hvad jeg vil for at gøre mig glad. Resultatet er, at jeg nu har et diy tvbord, med mulighed for plads til receiver, center højttaler og tv, (væggene her i bygningen umuliggør ophængning uden at skade væggen helt vildt, og bor til leje.) plads til PlayStation, og plads til fremtidige opgraderinger såsomeffektforstærkere (ja i flertal). Tilgængelig brokker jeg mig ikke, når hun finder på at stille et staffeli op :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2015 kl. 08:24
Oprindeligt skrevet af forzajuve forzajuve skrev:

Gensidig forståelse parterne imellem vil jeg kalde det. Jeg har uden sværdslag fået lov til at sætte et på DLS R50 ovenpå køkkenskabene.

Da min kone lærte mig at kende, fandt hun hurtigt ud af at hun have fundet sig en HiFi nørd. Hun under da også den gode lyd......

Klaus

Redigeret af KlausDM - 30-Januar-2015 kl. 08:25
Til top
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2015 kl. 09:05
Har bedtemt ikke krævet sværdslag hjemme hos mig heller.
men nu lyder det til at det måske kunne være påkrævet med en lille værdikamp hos trådstarter
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2015 kl. 09:21

Uden at have set trådstarters setup med centerhøjttalerens placering kan jeg godt forstå hans bedre halvdels utilfredshed.

Synes personlig centere placeret mellem tvbord og tv ser ganske horribelt ud Thumbs Down
Store grimme højttalere eller fjollede placeringer er bare ikke synderligt fedt.

Mvh Emil - med 11 højttalere i hytten og 2 BMW´ere i carporten. Begge benzin sedanTongue
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2013
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2015 kl. 09:46
"Store grimme højttalere eller fjollede placeringer er bare ikke synderligt fedt."

Jo rigtig store højttalere er rigtig fedt, frem for 117 mikrominimalistiske indbygnings eller bose CRAP shit. Mht placering skal de bare stå der hvor de lyder bedst, om det så er 2 meter ude på gulvet. BMW benzin sedan, er dog det helt perfekte valg!
Til top
amh09 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Juli-2004
Sted: Denmark
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amh09 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2015 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Minkene fik at vide (dengang for maaaaaange år siden vi flyttede sammen) at jeg havde et simpelt krav til stueindretningen: en stol midt foran fjernsynet og en højttaler et stykke ud til hver side.
Klaus

Den forstår jeg ikke helt - har du bestukket hende med en minkpels, eller er du flyttet sammen med en minkavler ??
Wink

mvh

Andreas
Udstyr:
Denon AVR-1912
Dali Lektor 6 fronter
XTZ 99 W12.16 Sub
Dali Lektor LCR center
Dali Lektor 1 baghøjttalere
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2015 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af amh09 amh09 skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Minkene fik at vide (dengang for maaaaaange år siden vi flyttede sammen) at jeg havde et simpelt krav til stueindretningen: en stol midt foran fjernsynet og en højttaler et stykke ud til hver side.
Klaus

Den forstår jeg ikke helt - har du bestukket hende med en minkpels, eller er du flyttet sammen med en minkavler ??
Wink

mvh

Andreas

Sjusket skrivning! Der står "minkone" i eet ord Tongue
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2015 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af amh09 amh09 skrev:

LOL, selv min kone grinte der......

(Tastebøf rettet i originalt indlæg)
Klaus
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu