recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Placering af fastramme lærred (højde) og projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlacering af fastramme lærred (højde) og projektor

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 766
Direkte link til dette indlæg Emne: Placering af fastramme lærred (højde) og projektor
    Sendt: 16-December-2010 kl. 21:30
Har købt lidt ind til mig selv i julegave og nu er tingene så småt kommet, venter bare på mit lærred.

Men jeg er i tvivl om hvor højt/lavt man skal sætte sit lærred?

Jeg har købt mig et Hivilux 16:9 fastramme lærred i 84" sammen med en BenQ W1000+ projektor.

Da jeg har haft projector tidligere så var min plan at benytte dens ophængning til BenQ W1000+'en.

Projektoren har tidligere stået på en hylde, der er ca. 3.3 meter fra bagvæggen hvor lærredet skal hænge og hylder sidder i en højde af 2,05 meter. Samtidig sidder jeg selv ca. 3.3 meter fra lærredet.

Som jeg kan se så kan jeg justere føderne bag i W1000+'en så den skyder nedad, men er det en ok måde at gøre det på?

Jeg har vist også et projektor ophæng liggende men for husfredens skyld ville jeg helst stille den på hylden.

/Jonas

Redigeret af Jonas_R - 16-December-2010 kl. 21:43
Til top
hjernemadsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2006
Point: 267
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2010 kl. 23:00
Afstanden fra bagvæggen til lærredet passer fint med størrelsen på lærredet. Hvis du placerer projektoren på en hylde vil bunden af billedet ligge 16 cm over linsen, altså ca. 2,30 meter over gulvet. Hvis du tilter projektoren skal du bruge keystone korrektion, hvilket absolut ikke kan anbefales.

Du er altså nødt til at hænge projektoren i loftet eller at placere den vendt på hovedet på hylden for at få det bedste billede. Den bedste højde er du nødt til at prøve dig frem med, men projektoren skal altid hænge vandret.
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-November-2006
Point: 766
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2010 kl. 07:59
tak for svaret.
jeg tror jeg prøver at montere projektoren på hovedet på hyldens underside så vil billedet være fra ca 1.8 og ned af, det er nok ikke helt tosset.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu