|
Placering af fronthøjtaler |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
brander9400 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-November-2012 Sted: Nørhalne Status: Offline Point: 34 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Juni-2016 kl. 08:08 |
Hej.
Da vi har høbt hus skal jeg have placeret min 5,1 hjemme bio. Væggen hvor tv skal hænge er 180 cm bred. Har lige fået solgt mine Dali Zensor 5 og købt Dali Rubicon LCR (24 cm bred hver) Mit tv er 160 CM bred og væghængt og PT ejer af et 50 Panasonic P50VT50 Spørgsmålet er så: 1. Skal jeg hænge højtalerne med 124 cm mellemrum så de hænger helt til kanten og der er plads til en 55" Er 124 mellem front nok? 2. skal de hænge liggende under tv og jeg får plads til et 65/70" 3. Skal de hænge over tv, hvor de vil komme helt op under loftet? Hvor vil jeg få mest ud af mine nye højtalere?
|
|
![]() |
|
u2pia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2010 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 340 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
124 cm er ikke nok til et fornuftigt stereoperspektiv. Er der vinduer på begge sider af væggen?
Jeg tænker at du skulle overveje noget med stativ, eller nogle gulvhøjtalere i stedet for.
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3794 |
En tommelfingerregel mht af afstand på fronterne siger, at der skal være samme afstand imellem fronterne, som afstanden er fra sideposition og skærm. Altså - sidder du 2.4 meter fra frontlinien, så er det afstanden imellem fronterne.
I mine øjne skal man bestemt ikke ignorere afstanden imellem fronterne. Dernæst - mig bekendt er et vt50 50" ikke 160cm bredt? Jamo har en "bio serie" som jeg har set mange installere således at alle 3 fronter har samme højde installeret under tv. Effekten kender jeg ikke, men med 180cm at give af er der ikke meget til spredning af lyd. Hvilken siddeafstand har du?
|
|
![]() |
|
brander9400 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-November-2012 Sted: Nørhalne Status: Offline Point: 34 |
![]() som i kan se på billedet er der ikke mange muligheder for indretning andet end vægen til højre for døren i stuen.
Redigeret af brander9400 - 21-Juni-2016 kl. 08:37 |
|
![]() |
|
Sådan er det sat op pt inden vi skal flytte..
![]() Redigeret af brander9400 - 21-Juni-2016 kl. 08:42 |
|
![]() |
|
Der er som du kan se ca 4m Nej VT50 er ikke 160 cm, men det er mit TV bord.
|
|
![]() |
|
Der er ikke meget plads til hjemme bio
![]() Redigeret af brander9400 - 21-Juni-2016 kl. 08:52 |
|
![]() |
|
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2370 |
Hæng tv'et på den væg der er 4,58 m.
|
|
![]() |
|
u2pia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2010 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 340 |
Fordi den tidligere ejer har placeret sit fjernsyn der, er det jo ikke ensbetydende med at du også skal gøre det, og slet ikke hvis du har et ønske om 5.1 og tilmed så fine højtalere.
Væggen med de 4,58 m er oplagt, alternativ den væg ind mod omklædningsrummet (hvad er den ca 3 m?) ... Bemærk at det i den forbindelse giver mulighed for at skjule kabler ved at bore dem ind i væggen og gemme dem bag skabene.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Enig! Løsningen som vist på fotoet er hverken pæn eller hensigtsmæssig. Brug den brede endevæg, så er der også plads til større TV/lærred fremover.
|
|
![]() |
|
Må se om jeg kan få konen overtalt, det betyder jo også lidt hvordan sofa kan placeres så man også kan komme ud af døren..
Hvis man skal bruge den væg på 180 cm. Hvad ville i så gøre?
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det kan da ikke være så svært at placere en sofa i et rum på 4,58x7,19. Med mindre den er 5 m lang
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |