Så har jeg endelig ferie, og kan komme igang med at forvandle min ældre PC til en HTPC for at se om det er noget jeg kan bruge til noget.
I den forbindelse vil jeg gerne høre, hvordan i anbefaler jeg placerer harddiske og optiske drev.
Jeg har 2stk 120GB harddiske og en DVD brænder og en CD brænder.
Jeg ved at sidstnævnte egentlig er overflødig, men nu hvor jeg har den og har plads til den kan jeg ligeså godt få den implementeret.
Jeg synes at have læst lidt modstridende rundt omkring.
Nogle siger at det er en god ide, at have de to hareddiske på hver sit IDE kabel, da det vil give hurtigere skrivning fra den ene disk til den anden.
Andre siger at en harddisk der sidder på samme kabel som et optisk drev dermed kommer til at køre ligeså langsomt som det optiske drev (det er vel ATA66, oder?).
Jeg regner med at lave en partition blot med windows XP (MCE + muligvis mediportal, hvis det ikke lige konflikter).
Resten af "disk1" kommer så til at indeholde de programmer og få spil der skal på.
"Disk2" vil jeg forsøge at holde "tom" til at optage på, og hvis der kommer andet derpå bliver det video og musik filer, ikke noget der skal "installeres".
Mit bundkort kan køre ATA100 (ikke 133), og jeg bruger runde ATA133 kabler.
Bør de to harddiske være på samme kabel eller på hver sit?
Senere kommer der nok lidt flere spørgsmål om hvad jeg skal bruge af drivere (det giver muligvis sig selv undervejs? Jeg er ret grøn på dette her

)
Og hvor langt henne i processen, man kan sige "Her er min standardkonfiguration, som jeg laver et image af".

Mvh Michael