|
Placering af Ikon on-wall? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Ronnie_Nielsen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 20-Marts-2013 Status: Offline Point: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-April-2013 kl. 23:32 |
Første post her :)
Jeg skal til at sætte et anlæg op og har et generelt spørgsmål til placering af baghøjtaler. Jeg har søgt nettet og forum igennem, men syntes ikke at være blevet meget klogere. Vores stue er ca. 5x4.5 meter og TV plus surround setup skal sættes op på den "smalle led" (grundet indgangen til stuen). Jeg sætter Mentor 6 op i hver hjørne og Mentor Vokal op i midten under fjernsynet og hvor jeg kan læse mig til at Mentor 6 skal stå "lige ud" og ikke vinklet ind imod vores sofa i midten af de 4.5 meter bagvæg. Det er let at forsøge med at finde den optimale placering bare ved at rykke på dem, so no worries der. Men placeringen af baghøjtalerne; Ikon mk2 er værre. Jeg bliver slagtet hvis jeg borer 5-6 forskellige prøve huller for at finde den optimale placering, den køber kæresten ikke! Så jeg skal finde ud af hvordan jeg skal placere dem. Jeg kan læse mig til at de skal være ca. 30-100 cm over hoved højde (når man sidder i sofaen). Men skal jeg placere dem på sidevægen så de "skyder" direkte mod sofaen, eller skal jeg placere dem på bagvægen så de "skyder" direkte imod front højtalerne? Jeg kan ikke finde noget svar da jeg syntes at der er delte meninger om det og det ser ud til at afhænge af højtaler modellen. Derfor tænkte jeg at der måske var nogen der kunne komme med nogle kloge ord om placeringen. Det hele skal drives af en pioneer sc-lx85 hvis det har relevans for opsætningen (tror jeg ikke det har). Hvis der er nogen der kan hjælpe med hvordan og hvor jeg skal sætte baghøjtalerne op ville det være fedt så jeg kan få maximal glæde ud af det setup. Tak for hjælpen Ronnie |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan følge denne guide
http://www.dolby.com/us/en/consumer/setup/connection-guide/home-theater-speaker-guide/index.html Redigeret af Kampus - 06-April-2013 kl. 23:41 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |