recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - placering af kingston ram
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

placering af kingston ram

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: placering af kingston ram
    Sendt: 24-Marts-2014 kl. 20:40
jeg står med en maskine hvor der er 4 sokler på bundkortet 

2 sorte (dimm 1+2) og 2 blå (dimm 3+4)

rammen er flg og er dual ram 

Kingston DDR3 1600Mhz Hyper X (2x2gb modul) 

Kingston DDR3 1600Mhz Hyper X blu (4x4gb modul) 

modulerne er købt parvis som dual ram på 2 forskellige tidspunkter og virker men spørgsmålet er skal 2x2gb modulerne sidde i dimm 1+2 eller skal de nye moduler 4x4gb sidde i dimm 1+2

Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2014 kl. 16:11
Hvad står der i manualen til bundkortet? Wink
Hvis du ikke har den liggende, kan du sikkert finde den på producentens hjemmeside.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2014 kl. 17:08
bundkortet er et msi 770-c45 
manualen fortæller kun om de 2 dual kanaler ikke om hvordan str skal placeres .
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2014 kl. 19:15
Så er det vel bare at prøve sig frem.
Du skriver at du har 4x4 GB nye ram-klodser. Hvis det er tilfældet, er det vel bare at sætte alle 4 i de 4 slots. Hvis du har 2x2 og 2x4 GB, vil jeg gætte på at de blå-slots er en kanal, og de sorte er den anden, så altså 2 + 4 GB i de blå og 2 + 4 GB i de sorte.

Kør et par benchmarks og se, hvad resultaterne siger. Hvis de er lavere end forventet, så prøv at sætte rammene som 4 + 4 og 2 + 2 og test så igen.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2014 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af Zulu Zulu skrev:

Så er det vel bare at prøve sig frem.
Du skriver at du har 4x4 GB nye ram-klodser. Hvis det er tilfældet, er det vel bare at sætte alle 4 i de 4 slots. Hvis du har 2x2 og 2x4 GB, vil jeg gætte på at de blå-slots er en kanal, og de sorte er den anden, så altså 2 + 4 GB i de blå og 2 + 4 GB i de sorte.

Det er da lige modsat. Et par 2GB i den ene farve og et par 4GB i den anden farve. Og uden at vide det, ville jeg sætte de største først
Venlig hilsen
KB
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2014 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Det er da lige modsat. Et par 2GB i den ene farve og et par 4GB i den anden farve. Og uden at vide det, ville jeg sætte de største først

Det er jeg nu ikke sikker på. Smile
Men lad os høre fra trådstarter, hvordan det ender.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2014 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af Zulu Zulu skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Det er jeg nu ikke sikker på. Smile
Men lad os høre fra trådstarter, hvordan det ender.

Dokumentation?

Venlig hilsen
KB
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2014 kl. 00:12
hvilken bencmark program kan i anbefale så laver jeg testen 
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2014 kl. 05:59
Gør som Brixen skriver.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
Christian82 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Marts-2014
Sted: Aalborg
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2014 kl. 08:55
Hver farve har 2 kanaler - så blå1 og sort1 deler båndbredde, og blå2 sort2 - derfor for at udnytte dualchannel skal de sidde enten kun i blå eller sort, når man har 2 moduler. Når du så får 4 i, så skal der sidde parvis i sort og blå - da dual-channel kun virker hvis ram moduler er ens parvis.

så 2x2 i sort og 2x4 i blå - ELLER 2x2 i blå og 2x4 i sort. - alt efter hvilket ram modul der har "langsommest" timings - så bestemmer de moduler farten for allesammen. (ellers kan man få bluescreen)
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4057
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2014 kl. 13:48
Jeg ville nok sætte 6GB i hver channel, da de læser på den ene og skriver på den anden. Selvfølgelig skal rammene side ens

Redigeret af T-Duck - 26-Marts-2014 kl. 13:50
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2014 kl. 13:54
nu må jeg gå udfra farverne på porten indikeret kanalerne 

så det er vel ens str i hver kanal der skal sidde der ?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu