|
Placering af lofthøjtalere? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Laze ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-Marts-2017 Sted: Benløse Status: Offline Point: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Marts-2017 kl. 20:12 |
Kære Recordere.dk
Min kæreste og jeg skal til og igang med et nygyggeri. Og i den forbindelse har vi fået øjnene op for højtalere i loftet. Er der nogle herinde som har nogle anbefalinger om placeringen? Vi har loft til kip, så de kommer til at sidde lidt skråt, har tegnet ind cirka hvor en fra HIFI-klubben viste hvor han ville sætte dem i køkken/alrum. Er der nogle herinde som har andre anbefalinger? Det er de blå firkanter som er højtalerne på billedet . Har placeret 2 ved spisebordet og har med vilje sat dem ned i den ene ende da vi som tideligere skrevet har skrå lofter. 1 over køkken øen så der er muik i køkken og 1 ovre i nærheden af sofa gruppen. Har med vilje ikke sat nogle over sofagruppen da vi skal have andre højtalere i forbindelse med TV osv. Håber der er nogle herinde som kan gi nogle forslag og erfaringer ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor mange grader skråner loftet ?
|
|
![]() |
|
Laze ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-Marts-2017 Sted: Benløse Status: Offline Point: 3 |
20 grader. Tanken er ikke at vi skal have høj musik i dem. Men mere så man kan ha noget baggrunds musik når man er i køkkenet og til middage
![]() |
|
![]() |
|
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1145 |
Der ser fint ud. Du vil formentlig få en diffus lyd når højttalerne sidder skråt og peger mod en væg i midten af huset som jeg forstår tegningen. Og til formålet tror jeg det er fint.
|
|
![]() |
|
Tweaky ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-September-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 630 |
Jeg tror jeg ville rykke dem lidt opad alle sammen. Lofthøjttalere har sjældent en ret god spredning, så de skal sættes så du har nogenlunde i midten. Det er selvfølgelig lidt svært i et skrå loft, men synes de sidder meget langt ude til den ene side.
|
|
![]() |
|
JakobSkaarup ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
Jeg ville sætte 2 på langs over spisebordet, altså modsatte vej af hvad de sidder på tegningen. De 2 i køkkenet vil jeg sætte over det gulvareal som man opholder sig på. Derudover vil jeg sætte det om som 2 zoner og så kører summet stereo i de 2 zoner, så du kan nøjes med en forstærker kanal pr zone
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |