recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Placering af lofthøjtalere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Placering af lofthøjtalere?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Laze Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Marts-2017
Sted: Benløse
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Laze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Placering af lofthøjtalere?
    Sendt: 29-Marts-2017 kl. 20:12
Kære Recordere.dk

Min kæreste og jeg skal til og igang med et nygyggeri. Og i den forbindelse har vi fået øjnene op for højtalere i loftet. Er der nogle herinde som har nogle anbefalinger om placeringen?

Vi har loft til kip, så de kommer til at sidde lidt skråt, har tegnet ind cirka hvor en fra HIFI-klubben viste hvor han ville sætte dem i køkken/alrum. Er der nogle herinde som har andre anbefalinger?

Det er de blå firkanter som er højtalerne på billedet . Har placeret 2 ved spisebordet og har med vilje sat dem ned i den ene ende da vi som tideligere skrevet har skrå lofter. 1 over køkken øen så der er muik i køkken og 1 ovre i nærheden af sofa gruppen.

Har med vilje ikke sat nogle over sofagruppen da vi skal have andre højtalere i forbindelse med TV osv.

Håber der er nogle herinde som kan gi nogle forslag og erfaringer  :)

Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2017 kl. 21:53
Hvor mange grader skråner loftet ?
Til top
Laze Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Marts-2017
Sted: Benløse
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Laze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2017 kl. 22:01
20 grader. Tanken er ikke at vi skal have høj musik i dem. Men mere så man kan ha noget baggrunds musik når man er i køkkenet og til middage
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Marts-2006
Point: 1145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2017 kl. 08:27
Der ser fint ud. Du vil formentlig få en diffus lyd når højttalerne sidder skråt og peger mod en væg i midten af huset som jeg forstår tegningen. Og til formålet tror jeg det er fint.
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2017 kl. 08:33
Jeg tror jeg ville rykke dem lidt opad alle sammen. Lofthøjttalere har sjældent en ret god spredning, så de skal sættes så du har nogenlunde i midten. Det er selvfølgelig lidt svært i et skrå loft, men synes de sidder meget langt ude til den ene side.
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 14-Juli-2011
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2017 kl. 09:10
Jeg ville sætte 2 på langs over spisebordet, altså modsatte vej af hvad de sidder på tegningen. De 2 i køkkenet vil jeg sætte over det gulvareal som man opholder sig på. Derudover vil jeg sætte det om som 2 zoner og så kører summet stereo i de 2 zoner, så du kan nøjes med en forstærker kanal pr zone
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu