recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Placering af niche bagved TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Placering af niche bagved TV

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mech0z Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mech0z Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Placering af niche bagved TV
    Sendt: 17-Juni-2024 kl. 11:02
Hej, vi er ved at bygge nyt hus og tænker det nok giver mening med en niche (Hulrum) bagved tvet, så strømstik og f.eks. apple tv kan være der.

Men jeg er i tvivl om hvordan jeg undgår at komme i kombolage med soundbar og TVets vesa mount.

Vi har pt 75", men jeg vil da ikke udelukke vi engang vil have 98" siden prisen bare falder og falder. Ved ikke om man så vil beholde soundbar i samme højde, men sætte tvets center højere eller om man vil sænke soundbar?

Sofa skal stå i "højre" side når man kigger på billedet og tvet skal jo så ca hænge der hvor den sorte kasse er.

Hvilken højde ville i montere det i for at det ikke bliver bagved soundbar og ville i forskyde det til siden.



Redigeret af Mech0z - 17-Juni-2024 kl. 12:20
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4551
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2024 kl. 11:27
Det er strafbart! LOL


Foreslår istedet



Redigeret af Munch - 17-Juni-2024 kl. 12:22
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Mech0z Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mech0z Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2024 kl. 12:21

Hovsa :)
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2024 kl. 12:24
Mht at lave en niche. Så er der kun 30 cm mellem vesa beslag på mit Panasonic 65 tommer TV. Så det skal ikke være ret stort før det generer ophængningen.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 1009
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2024 kl. 14:09
Nu ved vi jo ikke hvordan dit TV-beslag ser ud, men f.eks. nedenstående er der masser af plads til at indbygge en mediabox i væggen eller lave en niche uden at komme i karambolaget med beslaget. Det passer til tv fra 60-100 tommer. 



Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2024 kl. 16:08
Der er også mindre brug for at lave en niche bag TV, hvis man skifter strømkablet ud med dette. Fåes også i en anden variant med større hunstik. Du skal også købe et TV hvor hdmi og usb stik vender til siden og ikke bagud.

Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2024 kl. 16:51
Oprindeligt skrevet af Mech0z Mech0z skrev:

Hej, vi er ved at bygge nyt hus og tænker det nok giver mening med en niche (Hulrum) bagved tvet, så strømstik og f.eks. apple tv kan være der.

Vil du så pille dit tv ned, hvis du har brug for at komme til tingene?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2024 kl. 17:27
Jeg har lavet det bag et af vores tv hvor der er ført strøm og netværk til. Jeg synes det er super lækkert at kunne skjule min Shield og alle kabler
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9354
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2024 kl. 17:34
jeg fik også lavet en niche bag ved tv’et-
Her skulle et appletv placeres.

Desværre slog det thread signalet ihjel. Så har en pæn niche, men bruger den ikke.
Til top
Mech0z Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mech0z Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2024 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Der er også mindre brug for at lave en niche bag TV, hvis man skifter strømkablet ud med dette. Fåes også i en anden variant med større hunstik. Du skal også købe et TV hvor hdmi og usb stik vender til siden og ikke bagud.



Ja, men jeg tror mit "problem" bliver hvis vi om nogle år skifter til OLED eller TV med ekstern tv boks som er meget flad, hvor skal vi så have vores Apple TV, TV boks eller hvad vi nu bruger (Jeg stoler ikke på 
softwaren i TVet, deres support/reklame valg har ikke været lovende de sidste år).

Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Jeg har lavet det bag et af vores tv hvor der er ført strøm og netværk til. Jeg synes det er super lækkert at kunne skjule min Shield og alle kabler


Hvilken højde har du lavet den i og kommer den i kambolage med tv eller soundbar hvis du får større tv?


Redigeret af Mech0z - 17-Juni-2024 kl. 19:13
Til top
Mech0z Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mech0z Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2024 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af Mech0z Mech0z skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Der er også mindre brug for at lave en niche bag TV, hvis man skifter strømkablet ud med dette. Fåes også i en anden variant med større hunstik. Du skal også købe et TV hvor hdmi og usb stik vender til siden og ikke bagud.



Ja, men jeg tror mit "problem" bliver hvis vi om nogle år skifter til OLED eller TV med ekstern tv boks som er meget flad, hvor skal vi så have vores Apple TV, TV boks eller hvad vi nu bruger (Jeg stoler ikke på 
softwaren i TVet, deres support/reklame valg har ikke været lovende de sidste år).

Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Jeg har lavet det bag et af vores tv hvor der er ført strøm og netværk til. Jeg synes det er super lækkert at kunne skjule min Shield og alle kabler


Hvilken højde har du lavet den i og kommer den i kambolage med tv eller soundbar hvis du får større tv?


Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Nu ved vi jo ikke hvordan dit TV-beslag ser ud, men f.eks. nedenstående er der masser af plads til at indbygge en mediabox i væggen eller lave en niche uden at komme i karambolaget med beslaget. Det passer til tv fra 60-100 tommer. 





Ja den vi har nu er også meget ala den, så kan godt være jeg bare skal lave højden som "bunden" af tvet, så burde det ikke ramme der hvor det skal monteres
Til top
MaXer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-September-2007
Sted: København S
Status: Offline
Point: 1957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MaXer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2024 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af Mech0z Mech0z skrev:

Oprindeligt skrevet af MaXer MaXer skrev:

Jeg har lavet det bag et af vores tv hvor der er ført strøm og netværk til. Jeg synes det er super lækkert at kunne skjule min Shield og alle kabler


Hvilken højde har du lavet den i og kommer den i kambolage med tv eller soundbar hvis du får større tv?
30 cm, mener jeg. Større tv er intet problem, det skal bare ikke være for meget mindre LOL kan ikke lige se hvordan det skulle kunne blive et problem. Det er måske et spørgsmål om beslag. Mit er bare en stang henover toppen af hullet, og beslag bag på tv som klikkes på. Det var det tyndeste jeg kunne finde
Bio á la MaX

Tæller nu film i K!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu