|
Placering af Sonos Play 5 i køkken-alrum |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
acidman ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 433 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-Januar-2014 kl. 18:05 |
|
Hejsa.
Jeg er ikke den store HIFI-entusiast og er derfor i tvivl om hvor jeg børplacere den nyindkøbte Sonos Play 5 i vores køkken-alrum, ca. 35 m2. Som jeg ser det, er det svært at finde den optimale placering, da vi opholder os mest i "madlavnings-afdelingen" i den ene ende af rummet, men naturligvis også ønsker bedst mulig lyd når vi sidder til bords i den anden ende af rummet. Lige nu er Play 5 placeret på baren i midten af rummet, spillene på tværs af rummet - en form for kompromisløsning - se https://www.dropbox.com/s/p8ebz078cu8dhmb/DSC_0017.JPG Er der en bedre placering? Jeg ser frem til lidt kvalificeret vejledning :-) Hilsen Jan T.
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg vil mene du har fundet den helt rigtige placering der. Evt. ville jeg købe et ophæng eller en hylde, så den kunne komme lidt højere op, men ellers ser det fint ud.
|
||
![]() |
||
acidman ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 433 |
|
Hej Nagash.
Tak for dit svar. Så er placeringen måske ikke så tosset endda :-) Den nuværende højde er også en slags kompromis mellem at stå op ved madlavning og sidde ned ved spisebordet :-)
|
||
![]() |
||
SilverLine ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 713 |
|
Er der en ting jeg har fundet ud af med sonos, så er det at deres play 3 og play 1 (det er de to enheder jeg har, og derfor har erfarring med ) ændre meget karakter efter placering. Det jeg er kommet fre til, er at den lyder bedst når den står med rygge mod en væg (ca. 10 cm luft), som du også har gjort, og har luft til siderne, som du også har. Samtidig skal den stå i ca. øre højde. I vores køkken, har jeg lavet en hjørne hylde at play 3 står på, og spiller diagonalt ud fra. Det lød bedst.
Jeg vil også mene, at du ikke skal ændre placering ved dig.
|
||
DIY pre / power amp samt DAC. Dynaudio focus 140 white. Pro-ject RPM 1.3 genie
|
||
![]() |
||
|
Hej Silverline. Tak for din vurdering - det bekræfter mig endnu mere i, at jeg ikke bør ændre placering :-)
|
||
![]() |
||
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
|
Bare lige en tanke, men har du prøvet at lytte dig frem ved forskellige placeringer?
![]() Jeg ville også prøve at placere den oppe på skabet i hjørnet, og så flytte den plante. Sonos er også meget pænere end den, hvis du spørger mig ![]() Og så kan du jo få 100 pct. bekræftet om din nuværende placering er den bedste for dig.
|
||
|
||
![]() |
||
|
Hej Ladiesman.
Jeg skal nok teste dine forslag inden jeg vælger den endelige placering. Det tager jo ikke lang tid ![]() Tak for input! |
||
![]() |
||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
|
Og så er det jo meget nemt - på sigt - at udvidde med endnu en Play 5 ,og så sætte dem i stereo mode . Det sker en dag i mit køkken . .
|
||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||
![]() |
||
|
He he, startede, meget naivt, med én Play 1 (skulle egentlig blot erstatte en lille radio) , så har allerede opgraderet og tror bestemt jeg kan nøjes med 1 stk. Play 5 :-)
|
||
![]() |
||
htpcdude ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 300 |
|
Jeg startede med en play:5, Troede det var alt jeg havde brug for. Nu har jeg playbar, 2 play:5, 1 play:3, 1 play:1, 1 connect og en bridge.... ![]() Så lad os se om et år.... ![]() |
||
![]() |
||
|
Det er også allerede "gået galt" for mig - 2 stk. Play 1, 1 stk. Play 5 og 1 stk. Connect :-) Sonos force er jo også at blive brugt i mere end ét rum :-)
|
||
![]() |
||
dkscan ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1333 |
|
Ja for du mangler da et par Play:1 eller Play:3, som baghøjttalere til din Playbar :-)
|
||
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |