recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Placering af subwoofer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlacering af subwoofer

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2007 kl. 16:23

ChrisJJ: Ja det har jeg gjort, men problemet er, at når man så er i den anden ende af rummet, kan man ikke høre den..

Irev: Det er ikke størrelsen, men jeg gik udfra, at når den er på 160watt burde den "brumme" mere..

Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2007 kl. 17:21
superkdx, man kan desværre ikke få det hele :-(

Af og til må man gå på kompromis med design og få noget der sparker, istedet for at få noget der kun "sparker" i øjnene...
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2007 kl. 17:46

Det er muligt at købe højttalere og subwoofere der der både lyder og ser godt ud, men det er lidt nemmere at få det til at matche, hvis man køber fra en bestemt fabrikant, f.eks. Monitor Audio som jeg har valgt

Kan i øvrigt varmt anbefale en Monitor Audio RSW12 subwoofer.



Redigeret af Sandal - 24-Januar-2007 kl. 17:50
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2007 kl. 17:48

Ja det ved jeg.

Men har bare den forstilling om, at hvis jeg køber den på 160watt burde den jo kunne give mere end den jeg har.??

 

Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2007 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af superkdx superkdx skrev:

Ja det ved jeg.

Men har bare den forstilling om, at hvis jeg køber den på 160watt burde den jo kunne give mere end den jeg har.??

 



Det vil den måske også, men nok ikke ret meget mere.

Desuden er den vel bas-enhedens størrelse der bestemmer hvor meget luft den kan flytte, og altså hvor stort et rum den kan spille op, mere end det er watt-angivelsen.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2007 kl. 18:30
Superkdx:

Så vidt jeg kan se er dit system baseret på at dine satteliter trækkes af en separat forstærker, mens din subwoofer er en aktiv sub. Det har jeg ret i, ikke?

Alternativt kunne der også godt være tale om et anlæg med en indbygget surroundforstærker i sub kabinettet, der så altså også aktivt trak sateliterne.

Nogle af subs har en aktiv forstærker der har en indbygget stereo forstærker, foruden en forstærker for sub. Det er en sådan Irev har så vidt jeg har forstået.

Hvad du skal have er altså en sub der svarer til den du nu har, blot større og med mere effekt. Og jeg mener ikke du ville købe forkert hvis du holder dig til den du selv spørger til. Det vil give en væsenlig forbedring da den du nu har, ærlig talt  er alt for lille. Jeg vil ikke engang kalde det for en sub. Det mindste du kan nøjes med er 10" og det er måske endda ikke nok i en stor stue (Irev mener nok noget andet :)

Måske kan du undersøge om et bytte kan lade sig gøre før du køber eller om du kan prøve det af. Du er jo afhængig af det samme design. Jeg kan ikke se noget mål på den du selv tænker på, men det skal man også lige checke. Den kan godt ske at være større end du tror. Du har jo i første omgang købt noget der ikke fylder for meget, så det kan da også spille en rolle.

Men ellers kan du jo, hvis jeg har ret med at dine satteliter er trukket af en selvstændig forstærker, jo vælge stort set en hvilken som helst aktiv sub af god kvalitet også selv om den har forstærker til satteliter.

Man kan i øvrigt godt have 2 mindre subs, hvis man ellers kan koble det rigtigt sammen, det er jo i bund og grund et eller andet sted, noget der svarer til 2 stk. bas enheder i et par højtalere af almindelg udseende. 

Ken_T

 

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2007 kl. 19:39
Oprindeligt skrevet af superkdx superkdx skrev:

Ja det ved jeg.

Men har bare den forstilling om, at hvis jeg køber den på 160watt burde den jo kunne give mere end den jeg har.??

 

Ja-den er sikkert også "god nok"-men det jeg prøvede at gøre opmærksom på var,at du for et meget MINDRE beløb kan få en som spiller så meget bedre.

I min f.eks sidder der en 10" enhed med en extrem lang vandring,samt en 400 watt RMS forstærker indbygget.Finishen på den vil jeg næsten GARANTERE dig for er  langt pænere end på denne Pioneer(dem jeg har set har været lavet af "filmede"spånplader)-Hvor min er i 25mm tykke mdf plader som er lakeret blanksort.

Min spiller min 32kvm store stue op som en "mis".........OG HELE HERLIGHEDEN KOSTER KUN 3000,00KR......(fik min for 2k)det var bare det jeg prøvede at sige.Jeg bruger min sammen med Monitor Audio r250-de er flotte,men subben er mindst lige så flot-passer perfekt sammen.

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2007 kl. 22:22
Den pioner koster da 1856kr, eller er der noget jeg ser forkert? Kan det virkelig passe? Det er jo billigt i betragtning af hvad de ellers koster.

Det var forresten en meget fin gennemgang af problemerne omkring subwoofere du havde fundet IREV,  den havde jeg ikke set før. Tak skal du have for den.

Jeg har i øvrigt nok bygget 6 subwoofere, enkelte har jeg kun været med til at bygge. Men de har alle haft 2 enheder, 2 12" enheder og en enkelt havde 2 med en 13 1/2 " membran (Seas). Det er nok derfra min skepsis mod små subwoofere stammer.

Jeg har jo selv et sæt z-5500 med en 10" bas til min PC og det skulle kunne spille 114dbl, men papir er jo da taknemmeligt. På den anden side var der en der beskrev at han skruede helt op og knaldede 2 vaser og et billede, der faldt ned, på etagen nedenunder. Desuden kom der små stjerneformede revner i hans vinduer af  lydtrykket, så måske passer det at en 10" er ok. Det  er måske mere "måden" det lyder på hvis forskellen skal beskrives. (de originale satteliter bruger jeg ikke)

Troede da forresten det var 300watt der var i din sub IREV? Men det er jo også meget. Det er vist også i 4 ohm det er målt. Syntes jeg læste det? Det er efterhånden også blevet mere almindelig at bruge klasse d eller klasse t forstærkere og de opgives tit i 4 ohm, hvorfor ved jeg ikke.  Men de rigtige af dem spiller også  virkelig godt, de får  meget god omtale. Virkelig topklasse lyd fra de bedste.

Du har ikke fortalt hvordan dit samlede anlæg spiller IREV, har du? Din Sub er god ved jeg, men hvordan er helhedsbilledet egentlig?

Ken_T




 
    


Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2007 kl. 08:52

"Du har ikke fortalt hvordan dit samlede anlæg spiller IREV, har du? Din Sub er god ved jeg, men hvordan er helhedsbilledet egentlig? "

Hej!

Subben er ikke en del af mit "anlæg" så at sige-jeg bruger den udelukkende samen med tv og M.Audio R250 til tv og dvd,og det spiller virkelig godt og "stort" sys jeg-jeg hører nogle ting nu når jeg ser tv, som jeg ikke anede var der før!

Iøvrigt:Watt opgivelsen på XTZ subben er den de beskriver på deres hjemmeside-men det er korrekt at i 4ohm måler den 300watt RMS.

Mit hi-fi anlæg er en helt anden snak-her bruger jeg bla. mine elskede ProAc højttalere.

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2007 kl. 09:05
Oprindeligt skrevet af Blaha Blaha skrev:

Tjek evt her også... har en 10" herfra.. den sparker fandme os' ass!!

http://www.svsound.com/

Hej!

Hvor har du købt din SVS sub. henne...Norge?

Hvor meget måtte du slippe ialt?

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2007 kl. 15:34

Ja sætter min højtalere til på min surround reciever.!!

Og min stue er kun 16m2, så det jo ikke meget den skal spille op.

Men den nye skal stå op af en betonvæg/murvæg.

Og det vel også noget med væggen, at gøre, da den bruger væggene til, at "brumme".

Og den jeg har nu står op af en gipsvæg, så det vel selvfølgelig give mere "brummen" ik??

 

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2007 kl. 10:27
superjdx:

Du laver sjov ikke? (men måske ikke)

Hvis man ikke er seriøs er der ikke nogen der prøver at hjælpe en anden gang.

Ken_T


Redigeret af Ken_T - 26-Januar-2007 kl. 10:29
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu