recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Placering af subwoofer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlacering af subwoofer

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2007 kl. 14:47

Ken_T:

Nej det jeg mente med det var, at den jo bruger væggene til at få lokalet til at "runge". Forstår du.??

Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2007 kl. 15:28
Jeg troede netop problematikken gik på at du ikke ønskede at flytte sub'en, og derfor ønskede at købe en større for at få mere dybde?

Nu siger du den nye skal stå et andet sted, hvorfor så ikke prøve at stille den den har nu på dette sted, og se om det hjælper?

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2007 kl. 15:59

Hej!

Ja...ærligt talt-jeg er ikke helt "med" mere

Hvad er problemet.....er der et problem??

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2007 kl. 00:45

Okay vi tager den forfra:

Jeg vil gerne have min subwoofer op foran, altså under mit tv, er nævnt tidligere, men har prøvet med den jeg har nu, og når jeg så sætter mig i sofaen, kan jeg ikke høre den, altså jeg kan ikke mærke bassen.

Derfor tænkte jeg så på, hvis jeg købte en større, som jeg kunne sætte foran, altså under tvet, tror I så jeg ville kunne høre den.??

Og det jeg mener med væggene er, at det kunne måske være fordi det er en murvæg, at jeg ikke kunne høre det, fordi ved hvis man sætter en sub op af en gipsvæg, vil man kunne mærke bassen mere, da den bruger væggene til, at få bassen "rundt" i rummet.

Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2007 kl. 08:16

Hej!

Det sidste er i hvertfald noget sludder.

Og...

Hvis den står tæt på væggen ,"giver" den mere bas...JA-står den  et hjørne,"giver" den endnu mere.Nogle subber kan man "tune)),som min XTZ f.eks,hvor man kan montere/afmontere plugs i portene efter rum og hvor meget bas som ønskes.

Mangler du bas på den placering du ønsker at bruge-så prøv en større sub.-det hjælper formentlig.

lrev



Redigeret af lrev - 27-Januar-2007 kl. 08:26
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2007 kl. 18:12

Okay..

Men forstillede mig, at det kunne være det.

Men det er også derfor jeg spørg om det måske ville hjælpe med en større sub. f.eks den omtalte.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu