recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Placering af udstyr i teknikskab
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Placering af udstyr i teknikskab

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Placering af udstyr i teknikskab
    Sendt: 26-August-2012 kl. 22:42
Jeg har et teknikskab der indeholder varmeanlæg m.m. :

 http://dl.dropbox.com/u/20953326/Sk%C3%A6rmbillede%202012-08-26%20kl.%2022.36.27.png

Der er ingen plade på indersiden af skabet eller hylder - dvs. der er skab "boksen" og så er der væg.

Jeg overvejer at placere min router, airport extreme og synolgy NAS i denne skab også -

tror i at dette udstyr vil kunne overleve i sådan en skab?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2012 kl. 22:54
Smid et termometer derind. Hvis der er over 26-27 grader, bør du finde en anden løsning.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2012 kl. 23:27
Se Ottos indlæg. Er der for varmt, går det ud over levetiden på dit udstyr.

Men der er vel ikke noget til hinder for at du sætter en hylde op øverst og laver udluftning til den?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 16:55
Hvordan kan den udluftning laves?
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 17:13
Har du prøvet at smide et termometer ind, som det blev foreslået? Prøv også dette inde på dit loft...
 
Eller for den sags skyld... Prøv at lægge det på routeren. Denne kan nemt blive 32 grader varm! Er faktisk på vej mod de 35...


Redigeret af turbo2 - 27-August-2012 kl. 17:26
Til top
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 21:06
der bliver først flyttet ind i oktober :-)
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 23:10
Hvad er der galt med 26-27 grader. Det er da næsten optimalt for diskene
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2012 kl. 23:46
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Hvad er der galt med 26-27 grader. Det er da næsten optimalt for diskene


Ja, det er under den temperatur de opnår i et 20 grader varmt rum, i en NAS.

Men en omgivende varme på 30 grader, plus den varme NAS og diske afgiver, så er der nærmere 50 grader inde i NAS'en og den holder kortere....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 06:39
Oprindeligt skrevet af IrmaN IrmaN skrev:

der bliver først flyttet ind i oktober :-)
 
Så må vi jo pænt vente på resultatet fra termometret.Big smile
Til top
IrmaN Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér IrmaN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2012 kl. 19:42
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Oprindeligt skrevet af IrmaN IrmaN skrev:

der bliver først flyttet ind i oktober :-)
 
Så må vi jo pænt vente på resultatet fra termometret.Big smile

Jup :-) med spænding. Har allerede købt en termometer
Til top
lks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2012 kl. 15:40

Du må jo selv vurdere om det bliver varmt der inde eller ej, jeg har ingen problemer i mit teknik skab.

Jeg har NAS, Slingbox, Router og Kabel modem
Min NAS HDD ligger altid omkring 35 grader, og der er ikke varmt inden i skabet.
 


Redigeret af lks - 31-August-2012 kl. 15:42
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 08:20
Jeg glæder mig til at høre om termometer testen.

Det jeg er bange for er at en temperatur på 27 grader lynhurtig stiger til 35-40 grader når udstyr som router, nas servers, modem sættes op.

Jeg skal selv i gang med at bygge hus, og kunne godt tænke mig at få et skab med en blæser, dog har jeg ingen ide om hvordan det bør fungere og om man skal tænke på dette inden hus-byggeri.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu