recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pladeafspiller (Førstegangskøber)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPladeafspiller (Førstegangskøber)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pongolle Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 189
Direkte link til dette indlæg Emne: Pladeafspiller (Førstegangskøber)
    Sendt: 14-Juli-2009 kl. 17:41

Hey..

Jeg overvejer lidt at invistere i en Pladeafspiller, altså Vinyl, syntes det er lidt cool / og oldschool  , og har jo også fået sin nye ungdom, hvis man kan bruge det udtryk.

Men er lidt på bare bund, ang. mærker osv.

Har en Onkyo TX- SR606 og et KEF 2005.2 surround sæt (Som nok også bliver opgraderet med et par gode gulv - stereo højtalere.

Onkyoen har ikke phono udgang, så har læst mig til, at jeg skal have en lille Riaa omfordeler ting imellem afspilleren og recieveren.

Hmm, vil nok give omkring 3000.- for det hele, altså pladeafspiller/Riaa forstærker.

Nogen der har lidt inputs, vil også gerne købe brugt, der er i hvert fald en del på dba.dk

Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2009 kl. 20:52

en Rega P3 er et glimrende sted at starte, evt. suppleret med en RIAA af mærket Dali (ja, det er den der også laver højttalere).

Ellers laver både Thorens og ClearAudio ganske udmærkede "begynder" pladespillere og riaa, ofte sælges de endda i "sæt" med lidt rabat.

Til 3000 ville jeg også helt klart kigge på brugtmarkedet, udover DBA er der hifi4all, guloggratis samt Nerds.dk

du kan evt. være heldig at finde en Technics 1210 på djz.dk 

Crown - there is no substitute.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2009 kl. 21:26

TapeConnection har Pro-Ject Debut III til omkring 2300,- det virker som en ret god pladespiller til prisen, den fåes også i flere farver.

http://www.project-audio.com/main.php?prod=debut

http://tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=17&produc t_number=4717015

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu