|
Pladespiller m/Phono output? |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | ||||
Muffeh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Kampus, at din pladespiller er en Pioneer, det undre mig på ingen måde! ![]() evt salg? tjah.. nu må jeg lige se.. er først ved at undersøge hvad der er der ude, evt. køb kommer først til at ske engang i det nye år. Og er som sagt ved at ramme det punkt hvor jeg køber en ekstern RIAA. Og mange tak for info omkring størrelserne, gør det lidt lettere at vide hvad jeg skal lede efter. At armen ikke fungere sådan at man f.eks. bare kunne trykke på en knap og så klare den hele skidtet for en, gør mig sådan set ik noget, så længe jeg bare ikke nødvendigvis selv behøver placere nålen på vinylen, så er resten omkring armen sådan set mig ligegyldigt. (hvorfor jeg siger sådan, er fordi den godt må have evnen til langsomt at sænke sig ned på vinylen af egen evne som jeg ved nogen kan.)
Har skam også fokus på begge de ting, og det som sagt os derfor jeg er ved at være "overtalt" om man vil, til en ekstern RIAA, det bare vigtigt for mig, at den fylder så lidt som muligt, da jeg ikke har særlig meget plads.. |
||||
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
||||
![]() |
||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|||
De fylder ikke så meget, hvis du har set på nogle, så vil du se, at de ikke er større end f.eks en pakke smøger, så den kan nemt ligge skjult.
|
||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||||
![]() |
||||
Muffeh ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-December-2009 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 1040 |
|||
okay, lad mig sige det sådan her, hvis du kender denne her boks, så har jeg ikke plads til mere end hvad sådan en fylder! ![]() http://www.av-cables.dk/coaxial-digital-converter/coaxial-digital-til-optisk-digital-converter.html |
||||
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
|
||||
![]() |
||||
|||
Hvis jeg nu skal ud og have mig en ekstern RIAA, hvor god ville den her så være, sammenlignet med andre alternativer, og inden for det prisleje hvor jeg os søger pladespiller?
![]() http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=32&product_number=3332022 Redigeret af Muffeh - 28-September-2013 kl. 01:31 |
||||
|
||||
![]() |
||||
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1129 |
|||
Nu er det jo sådan med kablet på en pladespiller, at det som regel er nøje udvalgt at fabrikanten så det passer til kvaliteten af pladespilleren og den forventelige kvalitet at pick-up´s. Feks. ligner kablet på en Rega P3 ikke noget særligt men det er MEGET NØJE udvalgt efter MANGE timers test og lytning, og det ydre kan jo godt se latterligt ud men indmaden være klasse :-)
Så, som en anden også påpeger, så koncentrere dig om kvaliteten af pick up og riaa del og de skal være MEGET dyre (læs: over ca. 3000kr stk.) før du skal overveje at skifte kabel :-) |
||||
![]() |
||||
|||
Hader bare at være "bundet" om man vil, til de standard kabler, og vil derfor gerne have frit valg for hvad jeg sætter sammen og benytter. så hvis der er flere muligheder, med at finde en pladespiller hvor jeg frit kan vælge kabel på, hvis jeg tager en ekstern RIAA, er der så nogen forslag?
|
||||
|
||||
![]() |
||||
CARS10 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Juli-2009 Sted: København Status: Offline Point: 818 |
|||
For det første forstår jeg ikke dette med 30 og 17 hvad mener du med det.? Er det størrelsen på pladerne eller hvad. Jeg har godt set at et gammelt medlem herinde svarer at det er hastigheden, men det er det jo ikke. Omdrejninger pr.min. er 33/1/3 - 45 eller 78.
For det andet forstår jeg ikke at du fokuserer så meget på kablet endnu. Der er andre ting der er vigtigere så tidlig i din proces f.eks. værk - arm - pickúp. Jeg vil anbefale dig at kigge efter et DD drev, evt. en SL1200/1100, så er alle muligheder åbne for at lege med arme og PU og kabler.
carsten
|
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|||
Og så en gang til for arveprins knud:
30 og 17 er i cm og er str på hhv en LP og en single, og disse to formater kræver hver sin afspilningshastighed, nemlig 33 1/3 for LP og 45 for singler. Fes den ind nu! |
||||
![]() |
||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|||
Så er der også lige Maxisingler som undtager sig fra den regel da de jo er LP størrelse men er på 45 Rpm.
|
||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||||
![]() |
||||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|||
Ja og special EP'er i 17 cm som afspilles med 33 1/3 omdr
|
||||
![]() |
||||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
|||
Hvad så med maxi singler? |
||||
![]() |
||||
|||
Hallo, se lige et par indlæg højere oppe.
|
||||
|
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |