recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Efterlysninger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pladespiller m/Phono output?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pladespiller m/Phono output?

Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 23:23

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja og special EP'er i 17 cm som afspilles med 33 1/3 omdr

Derfor er det hvis man bruger de type plader, at en Manuel spille er bedst, da en Automatisk ikke kan finde ud af det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
zemo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zemo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 23:25
Jeg synes nu altid de har heddet henholdsvis 12-tommer og 7-tommer. Jeg ved ikke hvor det med cm er kommet fra...
/zemo/
Til top
Tweaky Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2011
Sted: Danmark
Point: 630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tweaky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2013 kl. 23:49
Der er nogen af producenterne der skriver cm. på omskifterne på pladespilleren. Deriblandt Denon.
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2013 kl. 01:32
For en god ordens skyld, prøver jeg lige igen!

Hvis jeg nu skal ud og have mig en ekstern RIAA, hvor god ville den her så være, sammenlignet med andre alternativer, og inden for det prisleje hvor jeg os søger pladespiller? Smile

http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=32&product_number=3332022

LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Simon, TC Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Point: 428
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simon, TC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2013 kl. 11:25
12", 10" og 7" siger ikke nødvendigvis noget om RPM. F.eks er der udgivet flere 12" albums med 3 x vinyl på 45 RPM (Metallica etc.) og der findes 7" der er skåret i 33. Jeg har aldrig før hørt størrelserne omtalt i cm. og synes egentlig det er unødvendigt at benytte, da det bare gør forvirringen større.
Tape Connection MKII
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2013 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af Simon, TC Simon, TC skrev:

12", 10" og 7" siger ikke nødvendigvis noget om RPM. F.eks er der udgivet flere 12" albums med 3 x vinyl på 45 RPM (Metallica etc.) og der findes 7" der er skåret i 33. Jeg har aldrig før hørt størrelserne omtalt i cm. og synes egentlig det er unødvendigt at benytte, da det bare gør forvirringen større.

Det kan så godt være det min skyld, men som sagt er jeg "ny" inden for det område, har ikke stået med en LP i hånden, siden mine forældres blev pensioneret og vinylerne pakket ned da jeg var ung knejt! Wink
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 11:41
For en god ordens skyld, prøver jeg lige igen, igen, IGEN!!

Hvis jeg nu skal ud og have mig en ekstern RIAA, hvor god ville den her så være, sammenlignet med andre alternativer, og inden for det prisleje hvor jeg os søger pladespiller? Smile

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 11:59
Og hvilket prisleje er det så? Du kan få billigere og udmærkede riaa ved HFK
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og hvilket prisleje er det så? Du kan få billigere og udmærkede riaa ved HFK

Omkring 5000kr i samlet pris.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 16:49
Den viste riaa kan have lidt udfordringer, når det kommer til impedansvalg. Jeg kan ikke se muligheder for justeringer, når det kommer til forskellige impedans loads på givne pick-up'er. Disse kan jo variere i mange kombinationer, alt efter teknologi og producent.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Simon, TC Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2007
Sted: Denmark
Point: 428
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Simon, TC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

Jeg tror desværre ikke du får noget svar på spørgsmålet omkring det specifikke produkt her. Vi har solgt en hel del af dem og uden at træde nogen over tæerne, tror jeg godt jeg kan sige at de folk som har købt dem, sidder på nerds og H4A og ikke Recordere Wink

Bortset fra dét, så før du køber RIAA, så find ud af hvilken pladespiller og ikke mindst hvilken pick-up du vil købe. Så er det noget nemmere at finde ud af hvad du skal bruge. Vi har RIAA forstærkere fra 545,- og op men det nytter ikke at du køber den billigste eller den for den sags skyld den dyreste, hvis den ikke er det bedste match til din pick-up.

I øvrigt tror jeg lige vi er gået tør for V-LPS II (vi har muligvis en enkelt demo tilbage) og den er blevet erstattet af den nye V90-LPS.

Tape Connection MKII
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2013 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af Simon, TC Simon, TC skrev:

Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

Jeg tror desværre ikke du får noget svar på spørgsmålet omkring det specifikke produkt her. Vi har solgt en hel del af dem og uden at træde nogen over tæerne, tror jeg godt jeg kan sige at de folk som har købt dem, sidder på nerds og H4A og ikke Recordere Wink

Bortset fra dét, så før du køber RIAA, så find ud af hvilken pladespiller og ikke mindst hvilken pick-up du vil købe. Så er det noget nemmere at finde ud af hvad du skal bruge. Vi har RIAA forstærkere fra 545,- og op men det nytter ikke at du køber den billigste eller den for den sags skyld den dyreste, hvis den ikke er det bedste match til din pick-up.

I øvrigt tror jeg lige vi er gået tør for V-LPS II (vi har muligvis en enkelt demo tilbage) og den er blevet erstattet af den nye V90-LPS.

Tak, det råd vil jeg lytte til! LOL

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Den viste riaa kan have lidt udfordringer, når det kommer til impedansvalg. Jeg kan ikke se muligheder for justeringer, når det kommer til forskellige impedans loads på givne pick-up'er. Disse kan jo variere i mange kombinationer, alt efter teknologi og producent.

Mange tak for det fine svar, det var noget som kunne bruges! Wink
Til top

Besvar Besvar Side  <1 2345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu