recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pladespiller og nad forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pladespiller og nad forstærker

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2019 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af JohnTravolta JohnTravolta skrev:

mit budget er ca 1000-1500 til pladespilleren


Så køber du en der er pæn, med indbygget RIAA.

Eksempelvis sådan en her:


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JohnTravolta Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-August-2019
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnTravolta Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2019 kl. 21:22
KlausDM den er satme lækker.. hvis andre har forslag må i meget gerne byde ind! sætter stor pris på det:))
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2019 kl. 21:40
Oprindeligt skrevet af JohnTravolta JohnTravolta skrev:

KlausDM den er satme lækker.


Den er okay, men de fås langt bedre.
Spørgsmålet er om du har noget at bruge en bedre paldesepiller til.

Pladespillere er "in" i tiden. Om 3 år finder du ud af at streaming i mange tilfælde leverer mindst lige så god kvalitet som en pladespiller lig dem du har kig på. Og så er det noget lettere at have "sin samling" online:

Husk ved en pladespiller skal du have en kraftig hylde, og du skal rense plader for støv osv osv.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2019 kl. 15:30
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Pladespillere er "in" i tiden. Om 3 år finder du ud af at streaming i mange tilfælde leverer mindst lige så god kvalitet som en pladespiller lig dem du har kig på. 


Måske ligeså "god kvalitet" - men lydsignaturen er bestemt anderledes.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2019 kl. 07:56
Du får knas.

Den er ikke særligt brugervenligt.

Kvalitet er ikke på højde med ikke komprimerede lydfiler.

Du skal tage højde for akustisk tilbagekobling.

Lyden bliver farvet af riaa og Pick up.

Den er svær at justere korrekt.

Whats not to like.
Til top
askham Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér askham Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2019 kl. 12:29
Jeg ved heller ikke noget om pladespillere, men denne er med RIAA og indenfor dit budget. Endda fin anmeldelse i HI-FI World (link under pladespilleren på av-connection.dk)



Til top
JohnTravolta Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-August-2019
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnTravolta Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2019 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnTravolta JohnTravolta skrev:

KlausDM den er satme lækker.


Den er okay, men de fås langt bedre.
Spørgsmålet er om du har noget at bruge en bedre paldesepiller til.

Pladespillere er "in" i tiden. Om 3 år finder du ud af at streaming i mange tilfælde leverer mindst lige så god kvalitet som en pladespiller lig dem du har kig på. Og så er det noget lettere at have "sin samling" online:

Husk ved en pladespiller skal du have en kraftig hylde, og du skal rense plader for støv osv osv.


Klaus

Jeg har en kæmpe samling af musik som .wave og ligeså meget online.... Jeg køber ikke en pladespiller for nødvendigvis at få bedre lyd, men mere for at få en anderledes og mere autentisk lyd ;) og så er der bare udgivet rigtig meget lækkert old school metal på vinyl ;)
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2019 kl. 17:09
Hvis det er udgivelserne du går efter er det anden sag.

Lyden bliver anderledes. Ja.

Men ikke mere autentisk.
Til top
JohnTravolta Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-August-2019
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnTravolta Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2019 kl. 20:59
Kommer vel an på hvem der høre? :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2019 kl. 21:49
Eller, hvad man definerer som "autentisk" lyd.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2019 kl. 07:12
Hvis autentisklyd har med bulder og knas at gøre, så må Thomas Edisons fonograf være det som der skal være målet. Den er fra 1877, med håndsving og man kalder den for den første pladespiller 😉 

Frank

Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2019 kl. 13:52
AV-Connection har en billig RIAA til 199kr

En brugt til samme pris på DBA er dog formentlig af væsentligt bedre kvalitet.

Med en sepperat RIAA for-forforstærker/Step-Up er du væsentligt friere stillet, hvis du i fremtiden vil opgradere.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu