|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
beogram ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() Sendt: 04-Oktober-2009 kl. 17:35 |
Hej Mangler lige svar på et nok banalt spørgsmål. Har investeret i LCD tv, Hjemmebio med Bluray. Det gamle anlæg skal ud i den forbindelse. Da jeg ville tilslutte min gamle beogram 1800 gik det også fint, men det sagde sgu ik noget. Kun med forstærker på MAX kunne lyden anes. Er det samme problem, som for 30 år siden når man skulle tilslutte en B&o spiller til en "Japser" forstærker ? At man skulle indbygge en forforstærker i grammofonen eller eksternt (kunne være i min beogram 1000). Eller er det bare no go i dag ? Der er ingen decideret phono indgang i forstærker links til udstyr Beogram 1800 http://www.beocentral.com/products/bg1800 Hjemmebio Sony ht-sf1300 http://www.sony.dk/product/hcs-cinema-surround-kit/ht-ss1300 #pageType=TechnicalSpecs
|
|
![]() |
|
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24817 |
![]() |
Hej og velkommen til recordere. En pladespiller skal altid have en form for en forstærker, hvis der ikke er en phonoindgang. De mangler et eller andet for at kunne spille ordentlig igennem.
|
|
Mvh
Flemming Larsen |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Man kan købe en ext forforstærker i HFK til omkr 600 kr. Du skal op i dyrere recievere for at den er indbygget i dag, men de findes - f.eks. i min SC-LX71. Her er problemet så bare at min pladespiller er monteret med MC pickup, og den kræver ekstra, ekstra forstærkning. Redigeret af Kampus - 04-Oktober-2009 kl. 19:36 |
|
![]() |
|
beogram ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
![]() |
hvorledes finder man ud af hvor meget der skal hæves ? Pickup er en såkaldt MMC-5, og da pladespilleren er seneste radial-spiller, der blev produceret, kunne man forestille sig at niveauet er en faktor 10 lavere end de ældre pickup'er. Skal man købe en variabel forforstærker og indsætte. Indgangene der er ledige er en videoindgang & en CD indgang SCA noget .... kan ikke umiddelbart se hvilke niveauer der forventes i forstærker
Redigeret af beogram - 04-Oktober-2009 kl. 19:32 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Så skal du ha' sådan en her http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehoer/pladespiller/n ad_pp2_riaa_forforstaerker.htm Der er omskifter mellem MM og MC pickup |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for hjælpen
|
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Det du leder efter hedder en RIAA, som de andre også har foreslået... De findes i mange prislejer, og pris og kvalitet hænger som regel sammen, lige som ved alt andet hifi.
Jeg er selv ved at eksperimenterer lidt, og lyden-signaturene er forskellige - ligesom hvis man skifter forstærker. Så det kan anbefales at prøve lidt forskelligt hjemme først... ![]() |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |