|
Pladespiller |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
uffidon
Super bruger Oprettet: 22-Februar-2007 Status: Offline Point: 344 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 26-Marts-2012 kl. 16:10 |
Jeg har samlet mig et fint antal lp'er med gamle udgivelser fra 60'erne og 70'erne, men jeg mangler en pladespiller! Jeg har aldrig tidligere ejet en pladespiller saa jeg har brug for jeres hjaelp til hvad jeg skal koebe.
Mit anlaeg er slet ikke hi-fi, bare en Onkyo TX-NR579 surround forstaerker med nogle ikke fantastiske hoejtalere. Jeg vil gerne koebe en pladespiller som har en rimelig pick-up som slider pladerne mindst muligt. Kan man koebe saadan en pladspiller til omkring 2000 dask? og hvad anbefaler I? |
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/pladespiller/cambridge_540p_riaa_forforstaerker_soelv.htm
De 2 øverste links, den lidt "finere" løsning. Løsningen indenfor dit budget, er listet herunder Og der findes sikkert masser af andre løsninger, med andre fabrikater.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
Irenicus
Guld medlem Oprettet: 02-December-2009 Status: Offline Point: 1020 |
Funktioner
Tak(0)
|
Kan kun anbefale brugt med dit budget. Rega, Thorens, Lenco of måske Luxman ville du kunne finde, påregn dog evt. udgift til ny PU uanset hvad sælger påstår, da man ikke kan tjekke standen af denne.
|
|
JeTex
Guld medlem Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3792 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvorfor ikke Argon spillen ? Den er produceret af Rega.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
Irenicus
Funktioner
Tak(0)
|
Den er da sikkert fin, formentlig en rebranded Planar 1, men når man f.eks. kan få en Planar 3 for mindre brugt, vil jeg da anbefale dette.
|
|
katbird
Guld medlem Oprettet: 02-Oktober-2004 Sted: Fredensborg Status: Offline Point: 550 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tapeconnection sælger denne no nonsense pladespiller i dit prisleje, har dog ikke RIAA forstærker indbygget.
|
|
uffidon
Funktioner
Tak(0)
|
Det lyder lidt til at I synes mit budget er i den lave ende og egentlig er jeg villig til at bruge flere penge, men er det ikke lidt spild naar man taenker paa mit meget beskedne anlaeg?
Jeg bekymrer mig mest om at en billig pladespiller med en ringe pickup maaske er for haard ved mine plader - er det rigtigt? eller slider pladespillere skiverne lige meget? |
|
Irenicus
Funktioner
Tak(0)
|
Syntes ikke at det er småt, hvis vi kun kigger på pladespilleren. Der kommer bare RIAA og pickup oven i, hvilken kan gøre det presset med de 2000,-
Jo dyrere du køber PU jo bedre vil de generelt spore og slide mindre.
|
|
uffidon
Funktioner
Tak(0)
|
Super, hvad mener du med "spore"?Kan pickupen lave spor i pladen?
|
|
Irenicus
Funktioner
Tak(0)
|
Kun hvis du lavet noget helt forkert.
At spore omhandler hvor godt nålen kører i rillen.
|
|
bruger udmeldt 23
-- Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har heller ikke lige sporet, hvad du mener... Er det noget med den såkaldte antiscating?
|
|
Mr. Claude
Guld medlem Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1128 |
Funktioner
Tak(0)
|
Køb en rega RP1 og en riaa, så er du godt kørende. Skift evt. nålen på den medflg. til en stylus 10 eller 20 og få bedre lyd.
|
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |