recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pladespiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pladespiller

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uffidon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pladespiller
    Sendt: 26-Marts-2012 kl. 16:10
Jeg har samlet mig et fint antal lp'er med gamle udgivelser fra 60'erne og 70'erne, men jeg mangler en pladespiller! Jeg har aldrig tidligere ejet en pladespiller saa jeg har brug for jeres hjaelp til hvad jeg skal koebe.
Mit anlaeg er slet ikke hi-fi, bare en Onkyo TX-NR579 surround forstaerker med nogle ikke fantastiske hoejtalere. Jeg vil gerne koebe en pladespiller som har en rimelig pick-up som slider pladerne mindst muligt.
Kan man koebe saadan en pladspiller til omkring 2000 dask? og hvad anbefaler I?
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 16:37
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 17:25
Kan kun anbefale brugt med dit budget. Rega, Thorens, Lenco of måske Luxman ville du kunne finde, påregn dog evt. udgift til ny PU uanset hvad sælger påstår, da man ikke kan tjekke standen af denne.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 17:49
Hvorfor ikke Argon spillen ? Den er produceret af Rega.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 19:15
Den er da sikkert fin, formentlig en rebranded Planar 1, men når man f.eks. kan få en Planar 3 for mindre brugt, vil jeg da anbefale dette.
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér katbird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 19:27
Tapeconnection sælger denne no nonsense pladespiller i dit prisleje, har dog ikke RIAA forstærker indbygget.
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uffidon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 19:41
Det lyder lidt til at I synes mit budget er i den lave ende og egentlig er jeg villig til at bruge flere penge, men er det ikke lidt spild naar man taenker paa mit meget beskedne anlaeg?
Jeg bekymrer mig mest om at en billig pladespiller med en ringe pickup maaske er for haard ved mine plader - er det rigtigt? eller slider pladespillere skiverne lige meget?
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 20:00
Syntes ikke at det er småt, hvis vi kun kigger på pladespilleren. Der kommer bare RIAA og pickup oven i, hvilken kan gøre det presset med de 2000,-

Jo dyrere du køber PU jo bedre vil de generelt spore og slide mindre.
Til top
uffidon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Februar-2007
Status: Offline
Point: 344
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uffidon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 20:15
Super, hvad mener du med "spore"?Kan pickupen lave spor i pladen? Ermm
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 21:01
Kun hvis du lavet noget helt forkert.

At spore omhandler hvor godt nålen kører i rillen.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2012 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af Irenicus Irenicus skrev:

Kun hvis du lavet noget helt forkert.

At spore omhandler hvor godt nålen kører i rillen.
 
Har heller ikke lige sporet, hvad du mener... Er det noget med den såkaldte antiscating?
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2012 kl. 08:08
Køb en rega RP1 og en riaa, så er du godt kørende. Skift evt. nålen på den medflg. til en stylus 10 eller 20 og få bedre lyd.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu