|
Pladespiller |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det varer længe inden en mc pickup skal skiftes. Der sidder en eliptisk slebet diamant, som nærmest holder evigt
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Så var det sgu nok derfor så mange anbefalde Beogram som en god begynder grammofon, hvis man ellers ikke havde noget imod at købe brugt.
Egentlig var jeg lidt skræmt, ved at købe en over 20 år gammel afspiller, men indtil videre har den kun været til ren fryd.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Lige deres Tangential pladespillere er creme de la creme, og i en fornuftig kvalitet. Har aldrig selv sprængt banken for at få en, de var sindssyg dyre dengang. Så jeg nøjedes med en Beo 2500 tror jeg den hed
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Tja, jeg gav 3500 for min inkl en forholdsvis ny pickup monteret plus en helt ny ved siden af.
Det er en helt anden pris end dengang :)
|
|
![]() |
|
De holder prisen godt ellers. Kan ikke helt huske hvad de kostede dengang, men sikkert flere månedslønninger, da de var meget meget dyre
|
|
![]() |
|
Det er pickup'ens skyld. De koster helt op til 1800-2200 for MMC1. Følger der ikke en ny med, så får du ikke en skid for din brugte Beogram.
|
|
![]() |
|
jsh123 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2013 Sted: København Status: Offline Point: 11 |
Tak for alle jeres svar, det var en kæmpe hjælp og gjorde min beslutning lettere. Jeg havde egentligt besluttet mig for at købe en Rega rp3 m. elys pickup, men så hørte jeg rega rp6 med exact gul pickup og blev møg forelsket i den :-) Så den kom jeg hjem med.
Så nu er jeg for alvor kommet igang med en uendelig proces hvor man hele tiden kan bruge penge på at forbedre alt i kæden :-) |
|
![]() |
|
Pickup'er er en hel verden for sig. Med den rette kan man vride betydelig bedre lyd ud af vinyl end fra CD
|
|
![]() |
|
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
B&O var nu ikke specielt dyrt i `gamle` dage...
Jeg købte dengang en Beogram 4004 omkring 1980 for 4000 kr. Bevares det var da dyrt men ikke dyrere end andre kvalitetsgramofoner. Kan huske at HighFidelity var meget begejstret for den i deres test. Specielt armen og måden den behandlede pickupen på, som var meget skånsom for pladerne. Skulle jeg ha gramofon igen blev det helt sikkert en B&O (Har ca 300 vinyler i gemmerne ![]() PS Jeg har også haft en Denon DP 59L som THEROCK viser på forrige side. Den var nu også ret lækker..... Blev solgt til en nordmand... som var villig til at betale en meget dyr fragt... så de er eftertragtede. Redigeret af Ning - 27-Oktober-2013 kl. 11:01 |
|
Ning
|
|
![]() |
|
Nej B&O var i en prisklasse, som næsten alle havde råd til. Det kunne de måske overveje om det ku betale sig i dag.
Har haft 2 af deres pladespillere, en Beogram 1000 og en Beogram 2000 med flydende ophæng, der ikke kunne klare rystelserne, da jeg boede i nærheden af jernbanen. |
|
![]() |
|
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
Kampus, jeg syntes ellers lige du skriver det stik modsatte længere oppe i tråden???
|
|
Ning
|
|
![]() |
|
Ja jeg skrev at deres Tangential pladespiller holder prisen fordi den er af en anden liga en f.eks. min tidligere 2000'er
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |