Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
MichChrisIp
Bruger
Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
|
Emne: Plakatrammer! Sendt: 18-Februar-2011 kl. 21:43 |
Hey! ;) Håber på at kunne få lidt hjælp her på det yderst kompetente forum!
Jeg har en del plakater liggende, som jeg så gerne vil have op og hænge, men vil simpelthen ikke med tape eller andet (en mindre forbrydelse?!), så leder efter nogen rammer! Jeg skulle gerne have nogen billige nogen da jeg ikke har råd til nogen til 300-400+ kr! Mine plakater er vist alle i 91,5 x 61, og der synes jeg at prisen løber heftigt op når jeg kigger på feks. Posterland! Jeg leder mere efter nogen rammer som jeg så nede i en cafe her forleden, rammer som bare er sådan nogen plastik nogen (tror jeg), hvor frontsiden som dækker for plakaten bare er sådan noget tyndt plastic som man kan 'slide' ned og så ligge plakaten ind ! Ja, ikke de smukkeste eller mest praktiske, men jeg må klare mig med
hvad jeg har ;D Jeg har simpelthen ikke kunne finde sådan nogen på nettet eller hos isenkræmmeren! De så i hvert fald billigere ud! Håber på noget hjælp, selvom det måske er en svær forespørgsmål!
:)
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 18-Februar-2011 kl. 23:19 |
Det lyder som om det er ganske almindelige skifterammer du skal have fat på, de fås mange steder.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
strandvasker
Guld medlem
Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
|
Sendt: 18-Februar-2011 kl. 23:31 |
Har du prøvet at spørge på caféen hvor de har deres rammer fra?
|
 |
MichChrisIp
Bruger
|
Sendt: 19-Februar-2011 kl. 10:56 |
Ja præcis, tak! Jeg forsøger nede i fotobutikken senere i dag, da jeg
indtil nu ikke har kunne finde nogen online i 91.5 x 60, selvom jeg
sikkert kigger de forkerte steder ;O ;)!
Caféen ligger desværre ikke i nærheden af hvor jeg bor, så har ikke
mulighed for at spørge :/
|
 |
TommyBoy
Guld medlem
Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Point: 722
|
Sendt: 19-Februar-2011 kl. 13:56 |
der findes da ikke nogen i dk der ikke har råd til 300-400 kr rammer ?
alt dit ander grej koster MANGE gange så meget,
det er syndt at spare her, og få noget grimt og upraktisk
man så skal se på og leve med i mange år, inden det kasseres og køber det rigtige.
Vi er rigtigt mange der bruge dem hvor kanterne kan klikkes åbne og plakaterne let skiftes,
de fås i mange størrelser og farver.
|
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4 Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 19-Februar-2011 kl. 14:00 |
Hvad med DIY rammer af sortmalede trælister og et stykke glas. Listerne fåes beregnet til glas i byggemarkedet. Og glasset skæres til ved en glarmester. Koster måske det halve: Ca 200 kr/stk
|
 |
MichChrisIp
Bruger
|
Sendt: 19-Februar-2011 kl. 14:22 |
Tommyboy: Min Økonomiske situation lige nu er lidt tricky! Men ja, ville være ærgerligt at bruge penge på noget som man senere hen ville droppe helt :) Men dem du har, de ser ganske gode ud! Monster fedt setup forresten!! Har de et decideret navn, eller et link til hvor man måske kan købe dem så jeg lige kan se? :) Kampus: Det lyder sørme også en løsning man burde overveje! takker for forslaget!
|
 |
Mercu
Super bruger
Oprettet: 01-Marts-2010
Point: 357
|
Sendt: 19-Februar-2011 kl. 17:27 |
MichChrisIp skrev:
Hey! ;) Håber på at kunne få lidt hjælp her på det yderst kompetente forum!
Jeg har en del plakater liggende, som jeg så gerne vil have op og hænge, men vil simpelthen ikke med tape eller andet (en mindre forbrydelse?!), så leder efter nogen rammer! Jeg skulle gerne have nogen billige nogen da jeg ikke har råd til nogen til 300-400+ kr! Mine plakater er vist alle i 91,5 x 61, og der synes jeg at prisen løber heftigt op når jeg kigger på feks. Posterland! Jeg leder mere efter nogen rammer som jeg så nede i en cafe her forleden, rammer som bare er sådan nogen plastik nogen (tror jeg), hvor frontsiden som dækker for plakaten bare er sådan noget tyndt plastic som man kan 'slide' ned og så ligge plakaten ind ! Ja, ikke de smukkeste eller mest praktiske, men jeg må klare mig med
hvad jeg har ;D Jeg har simpelthen ikke kunne finde sådan nogen på nettet eller hos isenkræmmeren! De så i hvert fald billigere ud! Håber på noget hjælp, selvom det måske er en svær forespørgsmål!
:)
|
Hvis plakaterne er gamle/vintage. Ja måske penge værd! Så ville jeg hellere vente med at hænge dem op til at jeg har råd til noget ordentligt.
En af overvejelserne er at de "billige" skifterammer ikke er i syrefri materialer. Dette betyder hvis dine plakater med tiden kan blive ødelagte. De billige er ofte heller ikke særlig stabile, eller for den sags skyld pæne.
Jeg har fået indrammet plakater hos plakatforretningen.dk og købt "kvalitets" skifterammer hos collage i Odense.
Skifterammerne ligger på 400-500kr i den størrelse du snakker om.
Indramningen koster 500,- men er tilgengæld extremt flot lavet. Dog er det "no-return" da du ikke kan tage plakaten ud igen.
|
Samsung LE32R87BDX 32" Supra Kabler Popcorn hour A-200 m. 1tb hdd Synology DS410 2x 2tb seagate 5900rpm PS3 40gb FAT
|
 |
Mercu
Super bruger
Oprettet: 01-Marts-2010
Point: 357
|
Sendt: 19-Februar-2011 kl. 17:35 |
Kampus skrev:
Hvad med DIY rammer af sortmalede trælister og et stykke glas. Listerne fåes beregnet til glas i byggemarkedet. Og glasset skæres til ved en glarmester. Koster måske det halve: Ca 200 kr/stk  |
Man skal bare huske at købe syrefrit pap, som lægges imellem bagbeklædningen og selve plakaten.
|
Samsung LE32R87BDX 32" Supra Kabler Popcorn hour A-200 m. 1tb hdd Synology DS410 2x 2tb seagate 5900rpm PS3 40gb FAT
|
 |