|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jip71 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
![]() Sendt: 29-Juli-2007 kl. 22:32 |
Der lader her og andre steder til at være konsensus om at for større paneler (over 37"/40") er plasma bedst, blandt andet fordi SD-materiale gengives bedst.
Samtidigt kan jeg læse på Burn-in på plasma-TV at man bør se 4:3 materiale i fuldskærm, dvs. uden sorte bjælker. Er det rigtigt? Jer er på udkik efter en ~40" skærm og vakler mellem LCD og plasma. Pt. hælder jeg mest til plasma (ser fodbold, film og alm. TV), men at se 4:3 i 16:9 anser jeg som et betragteligt minus. |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12473 |
![]() |
Så længe du bruger grå gardiner ved 4:3-kigning og varierer mellem 4:3 og 16:9 materiale, så er der ingen ko på isen.
|
|
![]() |
|
jip71 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
![]() |
Gracias. Så mangler vi kun at overbevise "chefen" om nødvendigheden af en 42" skærm :P |
|
![]() |
|
tosa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 887 |
![]() |
forøvrigt tror jeg hurtigt du vender dig til at se 4:3 materiale i 16:9 Jeg mente i starten også at folk blev brede af det, men det er ikke så galt endda - gardiner i siden synes jeg er til større gene. |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12473 |
![]() |
Jamen, det vil jeg tillade mig at være VOLDSOMT uenig i. At se på brede mennesker er en skændsel overfor dem man kigger på (Paula Larrain har rent faktisk frabedt sig at folk så hende i 'bredformat'!
![]() |
|
![]() |
|
jhauerslev ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Juli-2007 Status: Offline Point: 118 |
![]() |
Er der mulighed for grå gardiner på px70'eren? ![]() |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40575 |
![]() |
Panasonic kompenserer nu udemærket i billedet når man ser 4:3 i Fullscreen, ved kun at strække billedet i siderne, så den del der udgør 4:3 delen af billedet er normalt, så ser det ikke så galt ud. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
jhauerslev ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Juli-2007 Status: Offline Point: 118 |
![]() |
Tak for svaret . det lyder bare rigtig lækkert! Men hvordan ser det så ud mht. kanal-logoer? Kan man, som på mit gamle Grundig CRT, zoome så meget ind, at det forsvinder? (eller behøver man ikke passe så meget på, jeg tænker her på burn-in)? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40575 |
![]() |
Selvfølgelig kan du da zoome ind så de forsvinder, men det gør underteksterne så også, og du mister omkring 1/3 af billedet samtidig. så hvad er fidusen ved det. Du ser jo ikke på samme kanal længe nok til at du får Burn In af logoerne. |
|
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
|
|
![]() |
|
OveA ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 195 |
![]() |
Slap bare helt af
![]() |
|
Ove Andersen
Alt kan laves Bare der er tid og penge nok... PANASONIC 50"PX70E PANASONIC 42"PV60E (SOLGT) ---42" er alt for lille-- SONY PS3 NICE |
|
![]() |
|
![]() |
Selvfølgelig. |
|
![]() |
|
![]() |
Det ser stadigvæk forfærdeligt ud. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |