|
Plasma Dilemma !!! Samsung 8505 VS Pana VT60 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
dr.ralph ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2006 Sted: Kbh Ø Status: Offline Point: 243 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Maj-2013 kl. 22:49 |
Hejsa
![]() Komplett.dk lukker for deres 15% rabat på Samsung skærme om 1 time og 20 minutter. Sidder med 51" 8505 topmodellen Plasma i indkøbskurven, hvor prisen er 2800 lavere end nomralt, dvs. 16.100 ved køb nu. Men aner ikke o jeg istedet for skal vente og bare købe Pana 50" VT60 modellen til 16.999,- Jeg er fan af plasma og har et gammelt Pana PX80, som skal skiftes ud efter 5 års tro tjeneste. Men det har ikke kaft burn in eller retention problemer - og jeg spiller PS3 og bruger Nexflix med gule undertekster og gider kun køre anti burn in på et fjernsyn max 100 timer - alt andet er idioti på så dyrt et TV. Derfor overvejer jeg at droppe Pana Plasma, da de nye tilsyneladende har meget store problemer med retention og burn in i de seneste modeller.... ![]() Skal jeg tage chancen og købe Samsung 8505 51" plasma NU til 15% rabat eller slå koldt vand i blodet og vente på der løber anmeldelser ind af begge Tv og risikere, at skulle købe Samsung plasmaet til 18.999 om et par uger og miste mine 15% rabat ![]() Mit behov: PS3 12-15 timer ugentligt. Netflix med gult 12-15 timer ugentlgit Sport 10 timer ugentligt Film / BluRay 6-8 timer ugenligt
|
|
Mvh
Dr.Ralph |
|
![]() |
|
sorensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2007 Status: Offline Point: 450 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
var ude at se panasonic vt60 i fredags, super fedt design og virkeligt et flot billed stod kniv skarpt. mit næste køb bliver et panasonic vt60.
Redigeret af sorensen - 12-Maj-2013 kl. 23:15 |
|
![]() |
|
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
Ja jeg var også plasma fan, men jeg har købt et Samsung UE75-ES9005U , og jeg har bestemt ikke fortrudt.
Dog måtte jeg justere en del i farver og andre billede-indstillinger. Mener ikke det står tilbage i forhold til Plasma, men det er så også deres topmodel. Muligvis Plasma teoretisk laver bedre sort osv., men jeg savner ikke mit plasma på nogle områder. Redigeret af Skyum - 12-Maj-2013 kl. 23:42 |
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
![]() |
|
dr.ralph ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2006 Sted: Kbh Ø Status: Offline Point: 243 |
Tog chancen og købte Samsung PS51 F8505 til 16.100 inkl levering til døren
![]() Er ikke vild med foden, og det skal ikke hænge på væggen, men er ærlig talt skræmt over de talrige fortællinger om folk med retention og burn-in på VT50'erne og så tiltaler det mig, at mange vurderer 8505 til at være mere naturlig lys i billedet, næsten lidt LCD agtigt men md plasmaens gode andre egenskaber ![]() Jeg kommer fra en gammel Px80 42", som jeg syntes viser sort ganske okay, så tvivler på, at sort niveauet spiller så stor en rolle for mig, når vi er oppe i disse klasser ![]() |
|
Mvh
Dr.Ralph |
|
![]() |
|
ubeslutsom ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-August-2012 Status: Offline Point: 163 |
Jeg følger med i VT65/60 ejertråden på AVForums. Der er de foreløbige meldinger, at der stort set ingen retention er. En enkelt har dog store problemer med at slippe af med et logo efter 2 fodboldkampe i træk. Og efter mine egne problemer med VT50, er det for tidligt til at jeg tør tro på, at problemet er løst. Igen i år går de derovre meget op i lodrette striber på skærmen. Ikke noget man hørte meget til herhjemme sidste år.
|
|
![]() |
|
321416 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
Jeg er monster glad for mig PS64F8505 ... yeah :-)
|
|
![]() |
|
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
http://reviews.cnet.com/8301-33199_7-57449881-221/samsung-plasma-wins-cnets-accidental-burn-in-test/ser da ud som om samsung har mindre issues end Panasonic havde med den forrige generation som var SLEEEEEEEEEEM....
men de har så til gengæld altid haft ekstrem buzzing samsung skærme, det har Panasonic været lidt bedre til..
|
|
![]() |
|
anderskj1 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 100 |
Ja jeg havde præcis samme overvejelser (se forrige tråd). Endte også på Samsung - så nu mp vi se om vi bliver tilfredse - men mon ikke! :)
|
|
![]() |
|
Mr. Anderson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Esbjerg,Denmark Status: Offline Point: 772 |
http://www.hdtvtest.co.uk/
Her er test af begge modeller. Redigeret af Mr. Anderson - 13-Maj-2013 kl. 18:44 |
|
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
|
|
![]() |
|
Mr. Claude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Sted: DK Status: Offline Point: 1130 |
Nu orkede jeg ikke lige at læse hele testen på hdtvtest men faldt da lige over denne sætning til sidst:
"We imagine that Samsung’s less accurate tri-dimensional greyscale quality is the result of the fact that the PS64F8500 is 100% a Full HD 3D display, which can’t be said of Panasonic’s 3DTVs." ØØøøøøøhhh... hvad? Pana. ikke Full HD i 3D!?!? Redigeret af Mr. Claude - 13-Maj-2013 kl. 21:00 |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7196 |
Panasonic med LCD er ikke fuld HD ved 3D. Men plasma er ..
Det må være lidt forviring af forfatteren. |
|
![]() |
|
321416 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
Nope ... det er netop essensen. Det har også været gennemgået i diverse amerikanske forums.
Panasonic's plasma viser ikke 3D i fuld HD, selvom de bruger aktive 3D-briller ... sad, but true. Om det har nogen betydning i virkeligheden er vist et helt andet spørgsmål :-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |