recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plasma eller LCD til Media Center
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlasma eller LCD til Media Center

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Logifire Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2009
Status: Offline
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Emne: Plasma eller LCD til Media Center
    Sendt: 10-Maj-2009 kl. 22:41

Hvad er bedst hvis man nu gerne vil bruge sit media center til musik og tv'et skal stå og vise skrivebordet det meste af tiden.

Har plasma så problemer med burn-in? Og hvad med opløsningen, bliver det sløret på en plasma lige som mit gamle CRT tv, eller står det knivskarpt som på min LCD skærm til computeren?

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2009 kl. 22:46
Til dit forbrug vil jeg kigge efter et LCD. Plasma er godt hvis man skal se film og egne optagelser via mediacenter.
Til top
Logifire Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2009
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2009 kl. 23:27
Ja men der skal jo også ses film på den, og der kommer plasma jo til sin ret. Jeg er bare i tvivl om hvad jeg skal gå på kompromis med, og hvor meget det har at sige for det ene og det andet.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2009 kl. 23:38
Plasma står langt bedre end crt. LCD er bare bedst til meget tekst og går på nettet med. heller ikke alt for godt at bruge en plasma som jukebox med samme billede hele dagen. Men det bruger jo også strøm.
lav en liste med de ting som du gerne vil og de ting som du bruger nu.

har selv brugt en pan px80 i et år som media center og uden særlige hensyn. Har aldrig oplevet nogen problemer. Kender ham som bruger det nu og stadig ingen problemer.

hvis du vælger plasma vil jeg dog anbefale en full HD til pc brug.

Redigeret af xcardman - 10-Maj-2009 kl. 23:41
Til top
krede21 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 19:48
Håber det er ok, at jeg kommer med nogle tillægsspørgsmål! :-)
Jeg har læst noget om at man skal holde øje med 1:1 pixel-mapping, hvad er det, hvor vigtigt er det?
Er der nogle begrænsninger for hvor stor skærmen må være og hvad skal opløsningen være, når man skal bruge skærmen til pc-brug som trådstarter nævner (+ evt. noget spil - for mit vekommende)?

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af krede21 krede21 skrev:

Håber det er ok, at jeg kommer med nogle tillægsspørgsmål! :-)
Jeg har læst noget om at man skal holde øje med 1:1 pixel-mapping, hvad er det, hvor vigtigt er det?
Er der nogle begrænsninger for hvor stor skærmen må være og hvad skal opløsningen være, når man skal bruge skærmen til pc-brug som trådstarter nævner (+ evt. noget spil - for mit vekommende)?

Pixelmapping:

http://www.flatpanels.dk/tvbegreber.php#3

Køb helst et Full-HD, i forhold til Pixelmapping. De fleste LCD-skærme, selv nede i de billigere priser, er blandt andet udstyret med det. Bare vær opmærksom på, at Full-HD dog ikke er et kvalitetsstempel i sig selv, og hellere et godt Tv uden Full-HD, end et dårligt med.

Ingen begrænsinger med hensyn til størrelse. Her er det op til dig. Stort set alle Full-HD Tv via HDMI understøtter idag 1:1 Pixelmapping.

Redigeret af vasif - 13-Maj-2009 kl. 20:02
Til top
krede21 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-Juni-2008
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 20:45
Okay, tak for svaret..

Nu går jeg lige hele vejen og tyv-stjæler tråden..

Ville det her så være et godt bud:

LINK

eller det her
LINK2

Det skal bare bruges som nr. 2 fjernsyn, så det skal helst være meget billigt - har allerede et plasma i stuen :-)

Redigeret af krede21 - 13-Maj-2009 kl. 20:49
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2006
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2009 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af krede21 krede21 skrev:

Okay, tak for svaret..

Nu går jeg lige hele vejen og tyv-stjæler tråden..

Ville det her så være et godt bud:

LINK

eller det her
LINK2

Det skal bare bruges som nr. 2 fjernsyn, så det skal helst være meget billigt - har allerede et plasma i stuen :-)

For et par år tilbage, lavede Toshiba fine skærme, men kender ikke kvaliteten på deres nyere TV. Det er der nok desværre ikke mange som gør, da erfaringerne er ret begrænsede. Det er sikkert fint nok til prisen, men som alt andet til den pris, skal man ikke have store forventninger:)

Det får fine karakterer fra brugere inde på f.eks. alatest.dk

Redigeret af vasif - 13-Maj-2009 kl. 21:17
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu