recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plasma eller LCD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlasma eller LCD

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2006 kl. 22:40
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af claus - crtv.dk claus - crtv.dk skrev:

De skulle komme i september... og det bliver så 42 istedet for 43", der er også lidt info her: http://www.pioneer.eu/eur/content/press/news/7generation.htm l

Wow... 1080p @ 24fps. Det er bestemt værd at vente på.

De kan vise 1080P men opløsningen på 42" er stadig "kun" 1024×768 med mindre det er topmodellen PDP-5000EX, bare lige til orientering hvis nogle skulle være i tvivl

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2006 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Wow... 1080p @ 24fps. Det er bestemt værd at vente på.

De kan vise 1080P men opløsningen på 42" er stadig "kun" 1024×768 med mindre det er topmodellen PDP-5000EX, bare lige til orientering hvis nogle skulle være i tvivl

Godt ord igen... Både 720p og 1080p skal skaleres til panelets opløsning, og da den er 1024x768 på 42" modellen, vil der nok ikke være den store forskel. Afhængig af den interne billedbehandling i plasma panelet, kan det dog være en stor fordel at billedinput kan komme med 24  fps. En anden fordel er at der kun skal skaleres et sted, i panelet og ikke i afspilleren. Formatet på Blu-Ray og HD-DVD discene vil være 1080p @ 24fps (i hvert fald i USA; om Europa bliver 24fps eller 25fps må tiden vise). For HD-DVDs vedkommende forudsætter det dog en afspiller, som kan spytte 1080p ud, og den kan den nuværende Toshiba dims ikke...

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2006 kl. 22:52

Nu var mit indlæg bare et forsøg på at rydde en evt misforståelse af vejen, hvis nogle skulle tro at de kommende Pioneer modeller var opløsningen 1920x1080. Der er jo immervæk en forskel på om panelet er på 1024x768 eller 1920x1080, også i prisen .

Til top
Claus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2004
Sted: Denmark
Point: 187
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2006 kl. 09:25
Jeg er efterhånden blevet lidt varm (her i varmen) på Pioneer PDP 436 RXE.
Men kan jo læse, at der kommer nye modeller til september.
Prisen på de nye modeller er jo nok højere end prisen for Pioneer PDP 436 RXE.
En ny model har selvfølgelig en nyere teknologi, men er det prisen værd.

Hvordan er det forøvrigt at se sport på en plasma i forhold til en lcd skærm.
Til top
maelflux Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Juli-2006
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2006 kl. 22:31
Hey Claus,

Hvor finder man Pioneer'en til sådan en fornuftig pris? Og er der nogle butikker i Kbh som evt har det stående så man kan kigge på det?

(Er meget desperat efterhånden, da vores tv har været i stykker i snart ½ år..)
Til top
Claus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2006 kl. 08:17
Fandt priser under http://www.hifipriser.dk.
Her sælger laptops.dk pioneerén til kr.21.345,-. Jeg har læst om flere som har gode oplevelser med laptops.dk.

Digital4All.dk LTD er lidt billigere, men har fået oplyst af en som har læst en artikel om Digital4All.dk LTD at de ikke skulle være helt "fine" i kanten.
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2006 kl. 09:10

Hej!

Det er da lykkedes for Pioneer at ødelægge deres berømte design FULDSTÆNDIG på de nye modeller!

Okay,man skal jo nok lige se dem live for at kunne bedømme det,men det ser da ikke for godt ud efter min mening.

Iøvrigt:Efter de ENGELSKE priser at dømme,ser det da ud til at de nye FALDER i pris......og det er jo ikke så tosset.

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Bendix Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2006
Point: 2215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2006 kl. 09:20
Jeg er enig med Irev. Designet plejer da at være noget af det flotteste man kan opstøve, men de nye ligner en grim LG klon.
Til top
Claus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2006 kl. 09:36
Har Pioneer for vane at sætte prisen ned på "gamle" modeller når der kommer nye til.
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2006 kl. 09:49

Oprindeligt skrevet af Claus Claus skrev:

Har Pioneer for vane at sætte prisen ned på "gamle" modeller når der kommer nye til.

det skal du nok ikke regne med-det plejer ikke at være reglen.Som alle andre forsøger man at sælge de gamle ud,før man råber op om de nye!!

Men det siver jo heldigvis altid ud længe før de rent faktisk er her.Har selv været spændt på at se de nye modeller,men er ærlig talt lidt skuffet over dem....for ikke at sige MEGET.

Så hvis jeg skulle "konvertere" (igen)...fra Philips lcd og tilbage til PLASMA,så tror jeg at ville ryge på den gamle(XDE)-da den fåes uden lyd(pæneste desígn),samt med seperat tuner-box.......begge dele er slut på de nye modeller-og oven i hatten så er de nye også  en tomme mindre!

Redigeret af lrev - 27-Juli-2006 kl. 09:50
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
Claus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2006 kl. 11:29
Til Irev.
Hvorfor gik du fra plasma til lcd
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2006 kl. 14:33

Oprindeligt skrevet af Claus Claus skrev:

Til Irev.
Hvorfor gik du fra plasma til lcd

Fordi jeg så Philips 9831.....det er noget der rykker!For første gang så jeg et LCD som kunne være med-sammenlignet med de bedste Plasma.Sindsygt skarpt billede,flot finish på apparatet-full Ambilight,lækker betjening,lynhurtigt reagerende på alle kommandoer(en sjældenged på flade tv)-godt teks-tv...etc.

Pioneer er stadig et lækkert tv......men så er der jo det med burn in....der er altså en del herinde som har erfaringer med det.Og så tænkte jeg:Min næste "p.c" bliver jo nok et MEDIACENTER,så mon ikke det er bedst med et LCD til det.

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu