recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plasma eller LCD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlasma eller LCD

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Claus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 187
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2006 kl. 15:29
Er burn in et problem på f.eks. Pioneer. Jeg talte forleden med en tv-forhandler som påstod, at det hørte fortiden til og at nu om stunder havde de aldrig problemer med det.
Til top
steenm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Juli-2004
Point: 221
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2006 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af Claus Claus skrev:

Er burn in et problem på f.eks. Pioneer. Jeg talte forleden med en tv-forhandler som påstod, at det hørte fortiden til og at nu om stunder havde de aldrig problemer med det.
Så vidt jeg har hørt er det god idé at skrue ned for kontrast i ca de første 300 timer  
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2006 kl. 19:56

Oprindeligt skrevet af Claus Claus skrev:

Det skal han jo sige.Hold dig til fortællinger fra REAL-LIFE,som f.eks. herinde,hvor der er indtil flere som har oplevet det på deres Pioneer...om det er et "problem......det ved jeg ikke.Ser bare ud til at Pioneer lettere får det end Panasonic.

Har du set Philips 9831?     (ellers gør det)

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1269
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2006 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Så hvis jeg skulle "konvertere" (igen)...fra Philips lcd og tilbage til PLASMA,så tror jeg at ville ryge på den gamle(XDE)-da den fåes uden lyd(pæneste desígn),samt med seperat tuner-box.......begge dele er slut på de nye modeller-og oven i hatten så er de nye også  en tomme mindre!

Hvad er fordelen med en seperat tuner? Alt andet lige er det da bare endnu en dims der skal pakkes væk og have strøm + kabler
Til top
Claus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2004
Point: 187
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2006 kl. 12:24
Er der nogen som ved hvordan Pioneer forholder sig til burn in, hvis man klager over det.
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2006 kl. 15:34

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Hvad er fordelen med en seperat tuner? Alt andet lige er det da bare endnu en dims der skal pakkes væk og have strøm + kabler

Der er skam flere fordele:For det første skal der ikke nær så mange kabler op ad væggen til dit tv(pænere)-og så er tvèt væsentligt mere elegant uden..prøv at sammenlige sxe(med indb.tuner,og xde uden.Der er klasse-forskel på designet efter min mening,og yderligere får du en hel del flere ind/udgange med en seperat tuner-box....der er simpelt hen bedre plads.

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2006 kl. 15:40

Jeg talte iøvrigt med en forhandler om Pioneer plasma idag,og han sagde at der ikke kommer flere 50" XDE til landet,så hvis det er den man overvejer bør man nok snart se at finde sig et eksemplar.De nye modeller kommer jo nu KUN med indbygget tuner......og et mere klodset design...surt..og uforståeligt!(mon ikke man mister en hel del salg på det?)..medmindre at den nye bliver betydeligt billigere end den gamle.

Jeg har da fået noget at tænke over nu,for HVIS det alligevel skal være PLASMA,så skal jeg jo til at rykke snart,da den nye kommer til September-og hvem ved hvor længe man så kan købe den gamle XDE?????

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu