recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plasma eller LCD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlasma eller LCD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
moose Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Marts-2007
Status: Offline
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Emne: Plasma eller LCD
    Sendt: 26-Marts-2007 kl. 12:52

Det er sq en jungle for os almindelige dødelige at købe TV nu til dags  Jeg er glad for et forum som dette

Jeg tror efterhånden, at jeg har forstået det sådan, at ved almindelig TV-kiggeri og afspilning af DVD-film, så er plasma at foretrække. Hvis der skal spilles spil og tilsluttes computer, så er LCD at foretrække.

Er plasma helt umulig til dette sidste, eller er LCD bare bedre ??? Jeg skal have tilsluttet et medie-center, så der vil jo være lidt almindelig PC-aktivitet i form af surfing på nettet, check af emails, afspilning af musik og lignende. Knægten vil nok også en gang imellem sidde med sin X-box foran TV'et, men det er absolut ikke det primære.

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 13:04
Hvor lang tid er det der skulle læses e-mails og surfes på Interwebbet? Hvis det ikke er 5 timer ad gangen er der intet i vejen for at købe et plasma TV.

Det er heller ikke et problem at spille spil. Så længe det heller ikke er 10-15 timer i træk, flere gange om ugen, vi taler om. Der skal temmelig meget til, før man får ødelagt f.eks. en PX60 eller 70.

Og nej, LCD er ikke BEDRE til spil; spil ser ligeså grimme ud som film gør, i forhold til hvordan de ville se ud på et ordentligt plasma TV. Gode eksempler på dette, kan man se på X360 og (især, da det er et ret nyt TV, som er mere repræsentativt for hvad man får ved at købe LCD i dag) PS3-standerne ude i butikkerne. Motorstorm, eller hvad de nu har på, ser altså ikke for heldigt ud.
Til top
moose Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Marts-2007
Point: 128
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 15:24
Hvad er så overhovedet fordelen ved LCD
Til top
buller1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-November-2004
Point: 266
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 15:26

Oprindeligt skrevet af moose moose skrev:

At du kan få et skarpt TV, som ikke fylder hele stuen. Plasma fås i min. 37" - men typisk fra 42" og op.

Redigeret af buller1 - 26-Marts-2007 kl. 15:26
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12444
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2007 kl. 15:31
Oprindeligt skrevet af moose moose skrev:

IMO er der ingen nævneværdige fordele. CRT overgår LCD mht. billedkvalitet, så der er absolut ingen grund til at 'opgradere' til LCD. Til køkkenet ville et 23-26" LCD TV dog passe fint.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu