Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
pilehave
Guld medlem
Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1271
|
Sendt: 24-Juli-2007 kl. 13:45 |
Tænk over hvor du ser det. Elgiganten, Fona m.f. har for vane at præsentere deres skærme med et stup som dette: Billig DVD-recorder ~ 2000 kr -> Antenne-udgang -> billigt lortekabel -> splitter med 200 udgange -> billigt lortekabel -> TV XX til 20.000 kr... Gå i en "rigtig" butik som f.eks. et Pana-center, TC, HFK eller lign. Der ved de også hvad de sælger dig
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12498
|
Sendt: 24-Juli-2007 kl. 16:03 |
tosa skrev:
Men hvis der ikke er noget LCD er bedre til end LCD, hvorfor er LCD så stadig på markedet??
- Er det kun fordi LCD er en nyere teknologi, og fordi de angiveligt bruger lidt mindre strøm end plasma?? |
LCD er billigere og grundet højere opløsning er det også nemmere at prakke folk på. Desuden laves plasma ikke under 37" længere; og der er altså visse derude, der insisterer på at deres TV skal være 32" eller mindre.
Desuden er der da også brugssituationer hvor LCD har en fordel, men hvis man bruger TV'et som et TV, så er plasma næsten altid det bedste valg.
|
 |
tosa
Guld medlem
Oprettet: 11-Juli-2007
Point: 887
|
Sendt: 24-Juli-2007 kl. 16:06 |
hov, der kan jeg da se jeg er kommet til at skrive LCD en gang for meget - det skulle jo have stået:
jeg skrev:
Men hvis der ikke er noget LCD er bedre til end plasma, hvorfor er LCD så stadig på markedet??
| |
Redigeret af tosa - 24-Juli-2007 kl. 16:07
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 24-Juli-2007 kl. 16:13 |
Og svaret kan skam sagtens bruges alligevel, da jeg er ret sikker på, at jeg fangede det du mente alligevel
|
 |
tosa
Guld medlem
|
Sendt: 24-Juli-2007 kl. 16:32 |
Naiera skrev:
Og svaret kan skam sagtens bruges alligevel, da jeg er ret sikker på, at jeg fangede det du mente alligevel  |
yep, I know - det var bare min egen fejl jeg rettede. Det kunne jo være at andre kunne tage fejl mht. det jeg havde skrevet 
Naiera skrev:
Desuden er der da også brugssituationer hvor LCD har en fordel, men hvis man bruger TV'et som et TV, så er plasma næsten altid det bedste valg. |
Nej jeg havde heller ikke tænkt mig at bruge det som fodbold (der tror jeg forøvrigt heller ikke LCD er bedre end plasma) 
Redigeret af tosa - 24-Juli-2007 kl. 16:34
|
 |
Naiera
Platin medlem
|
Sendt: 24-Juli-2007 kl. 18:44 |
Nu tænker jeg helt specifikt såmænd blot på, at hvis man bruger TV'et til at se fjernsyn og DVD/HD-film på, og ikke som computerskærm, så er plasma oftest det mest optimale.
|
 |
tosa
Guld medlem
|
Sendt: 24-Juli-2007 kl. 20:29 |
Naiera skrev:
Nu tænker jeg helt specifikt såmænd blot på, at hvis man bruger TV'et til at se fjernsyn og DVD/HD-film på, og ikke som computerskærm, så er plasma oftest det mest optimale. |
Ja, det var også bare ment som en joke 
Den lå lige til højrebenet - så jeg kunne ikke lade være.
|
 |
Garfield
Bruger
Oprettet: 04-Oktober-2004
Point: 182
|
Sendt: 24-Juli-2007 kl. 21:43 |
Jeg synes, det er godt at der er EN TRÅD med temaet, hvis de fanatiske fortalere for systemerne, så ellers ville holde det inden for denne tråd eller lignende tråde. Jeg synes menlig, der er en kedelig tendes til, at man overfalder folk og forsøge at præge dem i en bestem retning I ALLE TRÅDE.
På forhånd tak for at repektere dette ønske i fremtiden.
Redigeret af Garfield - 24-Juli-2007 kl. 21:44
|
 |
Henrik L
Ny bruger
Oprettet: 22-Juni-2007
Point: 13
|
Sendt: 24-Juli-2007 kl. 21:53 |
Hej
Stod selv i samme situation forleden, og efter gentagene besøg på
nettet og i div butikker faldt valget på Samsung ps42c96hdx plasma
med den nye HD selector, og F... jeg har ikke fortrudt 
Det står bare SÅ kanon flot, om det så er alm tv/hdmi/ps2/dvd.
Det spiller max. havde samlignet med pana`en inden, og uanset smag og behag så vinder Samsung én uden tvivl, også i test.
Fik det for 10000 i ekspert, men koster nu 13000 der.
|
 |
miffe2507
Bruger
Oprettet: 23-Juli-2007
Point: 176
|
Sendt: 13-August-2007 kl. 15:07 |
hej, er lige kommet hjem fra ferie, jeg har lige et spørgsmål mere omkring plasma.
man har hørt meget omkring burn-in i plasmaen, så hvis jeg nu ser meget 4/3 fjernsyn, kommer der jo sådan nogle sorte striber i kanten, kan det foresage burn-in, eller skal der mere til en det?
Jeg ved faktisk ikke om det er et dumt spørgsmål, for kan farven sort lave et burn-in?
|
 |
pilehave
Guld medlem
Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1271
|
Sendt: 13-August-2007 kl. 15:22 |
miffe2507 skrev:
hej, er lige kommet hjem fra ferie, jeg har lige et spørgsmål mere omkring plasma.
man har hørt meget omkring burn-in i plasmaen, så hvis jeg nu ser meget 4/3 fjernsyn, kommer der jo sådan nogle sorte striber i kanten, kan det foresage burn-in, eller skal der mere til en det?
Jeg ved faktisk ikke om det er et dumt spørgsmål, for kan farven sort lave et burn-in? |
Hvis ellers dit plasma TV er af nogenlunde kvalitet vil det vise grå i stedet for sort (forudsat at TV og evt. recorder/sat-box er opsat korrekt) Med grå er problemet langt fra så stort. På længere sigt kunne det dog være noget at tage hensyn til, men tror ikke du skal spekulere for meget over det.
|
 |
Joho
Super bruger
Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: 2100, Denmark
Point: 272
|
Sendt: 13-August-2007 kl. 15:24 |
miffe2507 skrev:
Jeg ved faktisk ikke om det er et dumt spørgsmål, for kan farven sort lave et burn-in? |
Man kan sige at selve 4:3 billedet vil lave burn-in - ikke de sorte sidebjælker. Derfor sætter fjernsynet normalt en grå farve på sidebjælkerne så hele skærmfladen bliver 'slidt' lige meget.
Hvis man ikke gider at se på de grå bjælker, kan man typisk vælge noget a la 'bred' eller lign. som strækker et 4:3 billede til 16:9 på fjernsynet.
|
Med god hilsen
John
|
 |