|
|
Besvar ![]() |
Side <1 15161718> |
Forfatter | ||||||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
|||||
Jeg dokumenterer netop hvorfor/hvordan jeg husker SED skudt ned for flere år siden . Uden Sony,Panasonic, Sharp,Samsung osv ender SED - som tv teknologi - på kirkegåden , inden det bliver født. Cyklussen mht ny skærmteknologi starter i de helt små gadgets som feks mobiltlf og walkman - for så at bevæge sig op i Notebooks og videre i TV . Og der kommer SED efter min bedste overbevisning allerede for sent i forhold til OLED ( - min Nokia86 har feks OLED). |
||||||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||||||
![]() |
||||||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24817 |
![]() |
|||||
Lidt of topic. Hvordan er den nokia n86? Jeg skal have ny mobil, og kan ikke finde ud af om jeg skal have n86 eller en samsung jet. |
||||||
Mvh
Flemming Larsen |
||||||
![]() |
||||||
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
|||||
OLED skærmen er lidt on topic
|
||||||
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
||||||
![]() |
||||||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24817 |
![]() |
|||||
Ja, ok lidt on topic. De har jo begge oled. Jeg har bare være inde i alle tdc butikker og prøve begge, men det bliver jeg ikke klogere af. Det er så 2 helt forskellige typer. Den ene en touch og den anden slide. Og min sidste er touch, men vil også gerne prøve noget nyt. De ser rigtig gode ud begge to, men fuck det er svært at vælge denne gang, så det var rart at høre fra en som har den ene.
|
||||||
Mvh
Flemming Larsen |
||||||
![]() |
||||||
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() |
|||||
Meget muligt, men, det er jo ikke ensbetydende med, at SED "kommer for sent" til tv apparater. Sikke dog en argumentation. Det afgørende må vel være billedkvaliteten og prisforholdet? Hvis du om to til tre år kunne købe et 50 tommers SED tv til den samme pris som et 50 tommers OLED tv (eller måske en lavere pris), ville du så købe OLED tvet selv om SED tvet leverede en bedre billedkvalietet og holdbarhed? Nej vel? Det er aldrig "for sent" for nye teknologier, og når Canon øger antallet af udviklere, og fortsat anmelder SED-patenter, er det vel ikke uden grund? Totgesagte leben länger... |
||||||
Venlig hilsen Firebird {;-)
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
||||||
![]() |
||||||
Firebird ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2195 |
![]() |
|||||
Et SED tv består i princippet af millioner af små CRT tv, så teknologien er slet ikke sååå ny endda. Det er reelt en forbedring af CRT teknologien, og der skal nok komme professionelle SED monitors, før vi får de første SED tv til "normale" forbrugere.
|
||||||
Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation. JVC X3 ? ? ? ? |
||||||
![]() |
||||||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|||||
Og Al Queda skal have myrdet nogle patentadvokater så SED kan komme videre... |
||||||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||||||
![]() |
||||||
![]() |
|||||
Nå, du forsøger at være vittig? Dårligt forsøg. Der er intet der kan forhindre Canon i at producere SED displays/tv. Selvfølgelig lancerer de ikke deres SED displays/tv så længe krisen raserer omkring på vores planet. On 25 July 2008, the U.S. Court of Appeals for the 5th Circuit reversed the lower court's decision and provided that Canon's "irrevocable and perpetual" non-exclusive licence was still enforceable and covers Canon's restructured subsidiary SED.[21] On 2 December 2008, Applied Nanotech dropped the lawsuit, stating that continuing the lawsuit "would probably be a futile effort."[15] In spite of their legal success, Canon announced at the same time that the financial crisis of 2008 was making introduction of the sets far from certain, going so far as to say they would not be launching the product at that time "because people would laugh at them."[15] Canon also had an ongoing OLED development process that started in the midst of the lawsuit. In 2007 they announced a joint deal to form "Hitachi Displays Ltd.", with Matsushita and Canon each taking a 24.9% share of Hitachi's existing subsidiary. Canon later announced that they were purchasing Tokki Corp, a maker of OLED fabrication equipment.[22] In April 2009 during NAB 2009, Peter Putman was quoted as saying "I was asked on more than one occasion about the chances of Canon's SED making a comeback, something I would not have bet money on after the Nano Technologies licensing debacle. However, a source within Canon told me at the show that the SED is still very much alive as a pro monitor technology. Indeed, a Canon SED engineer from Japan was quietly making the rounds in the Las Vegas Convention Center to scope out the competition."[23] http://en.wikipedia.org/wiki/Surface-conduction_electron-emi tter_display |
||||||
||||||
![]() |
||||||
![]() |
|||||
Hvad mon Canon skal bruge disse patenter til? (30 april, 2009). Produktion af SED tv? Der må da være nogle kloge hoveder som kan forklare, hvad Canon skal med disse patenter. Hvis disse patenter ikke er til produktion, ja, så forstår jeg sgu ikke engelsk mere... |
||||||
||||||
![]() |
||||||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
|||||
![]() Redigeret af cnn3 - 17-Oktober-2009 kl. 01:05 |
||||||
mvh Christian
|
||||||
![]() |
||||||
![]() |
|||||
Ja, - jeg har i hvert fald ikke fantasi til at forestille mig at en kamera/printer/kopimaskine - producent . . PS.. Canon skal sikkert bruge patenterne til erstatning for LCD skærm bag på digital spejlrefleks "KEEP DREAMING" |
||||||
Samsung PS63C7705
||||||
![]() |
||||||
![]() |
|||||
http://displaydaily.com/2009/04/27/nab-2009-the-season-of-th eir-discontent/ "It’s no secret that the tail (consumer TV market) wags the dog (professional monitor market) these days, and quite vigorously. The problem with that scenario is that the most popular flat-panel TV technology - LCD - is not being met with much enthusiasm by people who make a living by shooting, editing, and finishing movies and television programs.
Indeed, I had numerous impromptu conversations with colorists, editors, and chief engineers who expressed more resignation than enthusiasm about purchasing LCD monitors to replace their venerated, but now "out to pasture" Sony BVM and PVM-series CRT monitors. The consensus was that LCD technology, even equipped with LED backlights, still comes up way short in terms of black levels, viewing angles, and motion blurring." I was asked on more than one occasion about the chances of Canon’s SED making a comeback, something I would not have bet money on after the Nano Technologies licensing debacle. "However, a source within Canon told me at the show that the SED is still very much alive as a pro monitor technology. Indeed, a Canon SED engineer from Japan was quietly making the rounds in the Las Vegas Convention Center to scope out the competition." Sikke dog et tilfælde. NAB 2009 Las Vegas fandt sted 17 - 23 april. En SED-ingeniør fra Canon spaserer rundt, og kigger på, hvad konkurrenterne har at byde på. Det skriver Peter Putman i sin artikel den 27 april. 30 april får Canon to laaaange patenter til produktion af SED. Sikke dog et tilfælde... Hvorfor plasma? Fordi vi ikke kan købe SED monitors/tv. Endnu i hvert fald. Redigeret af Firebird - 17-Oktober-2009 kl. 05:14 |
||||||
||||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 15161718> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |