Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
|
Sendt: 30-September-2009 kl. 10:46 |
Skyrum er helt enig
Har også hørt mange herinde sige men hr og fru Danmark kan ikke se forskel. Men jeg er kold over hvad de kan og ikke kan. det er mit behov som skal dækkes. et tv er ikke bare et tv. Det er det sikkert for mange, men vi er da heldigvis nogle stykker som ikke er med i den gruppe.
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 30-September-2009 kl. 10:50 |
xcardman "Skyum" (uden "r") 
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 30-September-2009 kl. 11:36 |
Skyum skrev:
Men derfor er vi sikkert enige med eller uden R
|
|
 |
Skyum
Guld medlem
Oprettet: 20-Juni-2007
Point: 4169
|
Sendt: 30-September-2009 kl. 11:38 |
xcardman skrev:
Skyum skrev:
Men derfor er vi sikkert enige med eller uden R
NEMLIG 
|
|
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
 |
JA
--
Oprettet: 20-August-2009
Point: 534
|
Sendt: 30-September-2009 kl. 13:20 |
xcardman og de andre plasma boys kan skrive nok så meget om deres subjektive opfattelser, men kun én ting tæller - fakta venner !
Plasma dur ikke om dagen, farver er udvasket og genskin gør man ofte ikke kan se ret meget på billedet, og kommer ført til live når solen er gået ned - medmindre man er rede til at opsætte mørklægningsgardiner og bruge dem - det er ikke alle der gider det. Ikke alle gider sidde i et mørklagt rum og se OL eller Tour de France en smuk sommerdag. Om sommeren går solen først ned efter kl 22 !!!! Det hjælper ikke med persinner eller alm. gardiner, der skal mørklægningsgardiner til.
Det er fakta !
Ser selv om dagen på en 32" LCD, og TV efter solen er gået ned på plasmaen. Et godt LCD i 2009 viser et lige så godt billede som plasma ( måske enda bedre ), lige naturligt, lige skarpt, lige sort. Tæller dagene til plasmaen kan udskiftets til LCD.
Redigeret af JA - 30-September-2009 kl. 13:25
|
 |
JA
--
Oprettet: 20-August-2009
Point: 534
|
Sendt: 30-September-2009 kl. 13:30 |
Har I nogen sinde set en plasma i et udstillingsvindue ??? Nej vel.
Har I nogen sinde set en plasma på en udstilling, uden udstillingen ligger i ubådsmørke ? Nej vel.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 30-September-2009 kl. 13:46 |
JA skrev:
xcardman og de andre plasma boys kan skrive nok så meget om deres subjektive opfattelser, men kun én ting tæller - fakta venner !
Plasma dur ikke om dagen, farver er udvasket og genskin gør man ofte ikke kan se ret meget på billedet, og kommer ført til live når solen er gået ned - medmindre man er rede til at opsætte mørklægningsgardiner og bruge dem - det er ikke alle der gider det. Ikke alle gider sidde i et mørklagt rum og se OL eller Tour de France en smuk sommerdag. Om sommeren går solen først ned efter kl 22 !!!! Det hjælper ikke med persinner eller alm. gardiner, der skal mørklægningsgardiner til.
Det er fakta !
Ser selv om dagen på en 32" LCD, og TV efter solen er gået ned på plasmaen. Et godt LCD i 2009 viser et lige så godt billede som plasma ( måske enda bedre ), lige naturligt, lige skarpt, lige sort. Tæller dagene til plasmaen kan udskiftets til LCD.
|
Generaliseringer har aldrig været af det gode. Du fremsiger påstande der har lige så lidt hold i virkeligheden som når Al-Qaeda påstår at Holocaust aldrig har fundet sted.
Plasma dur' da i allerhøjeste grad om dagen. Der hvor det kniber, er når solen skinner ubønhørligt og oplyser stuen så meget at man blir' solbrændt indendøre. Og her kommer LCD også til kort.
|
 |
Simon R.
Guld medlem
Oprettet: 04-August-2005
Point: 824
|
Sendt: 30-September-2009 kl. 13:51 |
Sjovt at plasma ikke duer om dagen. Nu har jeg ellers brugt det de sidste 4-5 år  Hvis dog bare jeg havde vidst det ikke duede, så kunne det have sparet mig for mange timers TV- og film-sening. Øv, øv.
|
 |
baekgaard
Guld medlem
Oprettet: 12-April-2009
Point: 502
|
Sendt: 30-September-2009 kl. 13:58 |
Kampus skrev:
[QUOTE=JA]
Det er fakta !
|
Nu ved jeg ikke hvor mange fjernsyn du har haft hjemme i stuen, men det lyder som en del, for du har jo åbentlyst kæmpe erfaring, eller stammer din erfaring fra fjernsyn i butiksinstillinger, når du kommer forbi den lokale fona?
Nu har jeg i løbet af det sidste halve år haft en samsung led, pana g10 og en pana v10. Uanset hvilken belysning vi snakker, så er v10 langt den bedste. Jeg må indrømme at jeg ikke var imponeret over at se en lcd skærm i mit hjem. Farverne stod ikke så skarpt i solen, som for at bruge dit eget udstryk, lcdboys eller råber op om. sort var aldrig rigtig god, for slet ikke at tale om shadow detail, puha.... Jeg var skuffet. Men designet og strømforbruget var da meget nice.
Ov ja, hvis du mangler plasma skærme som står i vinduerne, så kig i expert i hjørring og aalborg, jeg ved at de ofte har panasonic og lg ude i front.
|
 |
hummelmose
Administrator
Skribent, udvikler
Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 4010
|
Sendt: 30-September-2009 kl. 14:00 |
Ih hvor er jeg træt af de her diskussioner. Smag og behag er forskellig. Hvad lyder bedst CD'er eller LP'er ? Hvad er bedst DVD eller Blu-ray Hvad for et TV har i i stuen  Ja, jeg kan blive ved. Folk der kan lide plasma, skal da have et plasma. Fold der kan lide LCD skal da have et LCD. Det er og bliver en personlig smagssag. Personligt ville jeg helst have en 3D projektor på 400", men jeg har ikke råd :-)
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
 |
alpha10
Bruger
Oprettet: 29-Juli-2008
Point: 200
|
Sendt: 30-September-2009 kl. 14:13 |
Jeg tror snarere behov og prioritering er forskellig.
Jeg er da hamrende ligeglad med teknologien i sig selv, jeg vil bare have det bedste billed, og jeg har INGEN problemer med min plasma skærm om dagen.
Men jeg kan da godt svare på dine spørgsmål:
1. I den absolutte topklasse, lyder vinyl stadig bedre end CD. 2. Blu-ray er klart bedst. 3. Pioneer 4280XA
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 30-September-2009 kl. 14:28 |
hummelmose skrev:
Ih hvor er jeg træt af de her diskussioner.
Smag og behag er forskellig.
Hvad lyder bedst CD'er eller LP'er ? Hvad er bedst DVD eller Blu-ray Hvad for et TV har i i stuen 
Ja, jeg kan blive ved.
Folk der kan lide plasma, skal da have et plasma. Fold der kan lide LCD skal da have et LCD.
Det er og bliver en personlig smagssag. Personligt ville jeg helst have en 3D projektor på 400", men jeg har ikke råd :-)
|
Så længe der er 2 eller flere der er uenige, diskuteres der.
Det eneste der ikke står til diskussion er: Smag og behag er forskellig.
|
 |