recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plasma "indbrænding" stort problem?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPlasma "indbrænding" stort problem?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pmk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Emne: Plasma "indbrænding" stort problem?
    Sendt: 17-Juni-2006 kl. 16:29
Hej

Jeg har en ven der gerne vil købe et fladskærms-TV.

Vi var ude at kigge forleden. Alle de LCD TV vi så kasserede vi pga elendigt billede. Det var efter vores mening kun Plasma-TV der gav et fornuftigt billede.

Men! Min ven er bange for "indbrænding" hvis han køber et Plasma-TV. Den ene TV-forhandler sagde det var et stort problem, den anden mente ikke det var et stort problem.

Edit: Det skal lige tilføjes, at der i hans hus også forefindes 2 teenagedøtre og en playstation :)

Hvilke erfaringer har forummet medlemmer?

Mvh
Per Michael Knudsen

Redigeret af pmk69 - 17-Juni-2006 kl. 17:02
Til top
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2006 kl. 17:32
For en måned siden var jeg rundt og kigge på lcd i flere forretninger og plasma kom slet ikke på tale. Det var mest philips jeg kiggede på. Blev skuffet over design på 9830. 32pf9631D med Clear LCD er den flotteste lcd jeg har set, men synes den var for lille. Grunden til at jeg slet ikke kiggede på plasma var alt det snak om burn in. Så så jeg det nye Panasonic 42pv60. Det stod det var 9. generation plasma. Min logik siger så at så må alle børnesygdomme være væk. Prisen var noget bedre end LCD. Så købte jeg testen ved TÆNK til 40 kr. LCD  fik generelt dårlige karaterer, medens pana og Pioneer fik topkarakter og begge plasma. Så gik jeg ned til Expert og så det live. Så var jeg solgt. Købte det lige på stedet. Det flotteste billede jeg nogensinde har set. Burn in vil du kun opleve, hvis du sætter en computer til og lader den stå med det samme billede i flere timer. Det vil en CRT heller ikke holde til. Burn in er kun på de gamle modeller. Så mit råd er gå ud og køb panasonic 37 eller 42 pv60. Det vil du blive glad for. Jeg forstår ikke dem, der venter på den nye philips LCD og giver mellem 30k-40kr. De er ikke den meromkostning værd.
Til top
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2006 kl. 17:38
Kan også tilføje at forleden dag glemte jeg at slukke for tv efter at have slukket sat receiver, så den stod på av. Da jeg kome hjem så pauseskærmen var aktiveret som på en computer. Jeg vidste ikke den havde det, så burn in  kan aldrig blive et problem efter det jeg kan tænke mig til.
Til top
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Maj-2006
Point: 592
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2006 kl. 17:39

Kan kun være enig med Lance... Var heller ikke meget for plasma i starten pga. alle myterne og især dem om burn-in. Men som han siger så tror jeg næsten det er et overstået kapital, ved almindelig tv-brug og film... Har intet oplevet på mit endnu, selvom om den står på den samme kanal i timer, intet burn-in... Helt klart glad for jeg valgte Panasonic plasma, fremfor, de dyreste samsung/sony jeg havde kigget på, bestemt ikke fortrudt mit valg... Syntes det er noget af det bedste billede jeg har set, især ved dvd er det også bare superflot... Men har hørt det er de første 100 timer, man skal passe lidt på med ikke at lade den vise det samme billed i timevis, det er der, der skulle være størst risiko for burin... Men tror det skulle ved at være et overstået kapitel...

Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Marts-2006
Point: 842
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2006 kl. 17:40

Jeg har selv nævnte Plasma, TH42PV60.

Jeg har gamet noget via VGA-ingangen (fra PCen) efterhånden, og det har ike givet det mindste problem.

Jeg har som anbefalet, skruet lidt ned for kontrasten, samt den dynamiske kontrast. Det giver både et meget mere behageligt billede (hvor man er fri for at side med solbriller), samt fohindre langt hen af vejen de problemer der ellers kan være med burn-in.

Jeg skal ikke sige det ikke kan ske. Men med mit brug, sker der i hvert fald ingenting.

Til top
pmk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Oktober-2003
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2006 kl. 17:54
Hej alle

Tak for svarene.

Vi nåede desværre ikke at se Panasonic's plasma-TV - de var udsolgt i forretningen (de får igen i denne uge). De skulle angiveligt være næsten lige så gode som Pioneer's (som vi bl.a. så).

Jeg vil give svarene videre til min ven - så må han selv tage beslutningen :)

Mvh
Per Michael Knudsen

Til top
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2006 kl. 19:02
Du kan jo sige til din ven, at hvis de får nye pana hjem tirsdag morgen er de sikkert udsolgt til middag, så han skal skynde sig.
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2005
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2006 kl. 19:53

Jeg valgte også Plasma fremfor LCD pga. at billedet står betydeligt bedre. Indbrænding er ikke et problem på nye plasmaer. Og med de til tider meget kaftige TV station logo'er er der ingen problemer. 
I din vens valg er det også vigtigt at vælge et tv hvor analog modtageren er i orden. Det ødelægger et hvert plasma/lcd hvis der er sparet på modtageren.

Til top
plovtoften 5 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Juni-2006
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2006 kl. 14:44

hej

jeg er bestemt ikke enig. jeg har set nye pioneer med tydligt burn in, så derfor kan man ikke sige at alle nye plasma ikke har risikoen. Panasonics skulle dog være ret modstandsdygtige.

jeg har selv lige købt Philips lcd 37 pf 9631 og har brugt en uges tid på indstillinger, det står bare godt... nu. bestemt ikke før. jeg har på fornemmelsen at alle os der skriver på disse forums, mener vi har en smule forstand på fladskærme generelt og derfor har vi selvfølgeligt købt det bedste lige nu, eller hva´, tag ud og kig selv, men vælg en seriøs forhandler tapeconnection er et godt bud.

mvh

Jesper

Til top
Weiglin Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Marts-2006
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2006 kl. 15:24
Jeg har også det nævnte Panasonic.
Fantastisk TV. Valgte også det efter en fremvisning hos en Panasonic forhandler.
Spiller tit Xbox 360 i flere timer og har ingen problemer med indbrænding.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2006 kl. 22:12
Jeg har også TH42PV60 - dejligt apperat, og jeg har heller ikke oplever noget, heller ikke efter en aften/nat hvor jeg faldt i søvn med prøvebilledet stående og hyle... godt nok var der et tydeligt omrids af prøvebilledet minutter efter apperatet var slukket, men næste morgen var der intet at se...

I mine øjne giver dette plasmatv et bedre billede end de Samsung LCD 'er jeg har set, f.eks.

Redigeret af zulfo - 20-Juni-2006 kl. 22:13
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Lance52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2006 kl. 22:30
Ja du har meget ret i dit indlæg. Nogle mennesker tror dog at bare et tv koster 35.000 så skal det bare være bedre og så er der jo vennerne der kan imponeres.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu