recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - plasma kaput
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

plasma kaput

Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
blumenburg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-April-2012
Sted: mesinge/fyn
Status: Offline
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 11:04
Nemlig
setup: Sony xf9005 65"
canal digital sat
Marantz SR7009
fronter: xtz 99,26 mk2
center : B&W xtc
bag ht : B&W xt2
sub    : xtz 10.17 edge

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 11:10
Og mit dilemma er egentligt osse hvis det ender med en af de 2 samsung modeller
at mit loft hedder 9000,- og der kan 7005 fåes i 55"
Hvorimod 7505 kun er 48" til den pris så er billedet/ og resten af tvet så meget bedre at det er værd at downsize for
canal digital sat
Marantz SR7009

Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 13:01
Jeg valgte 7505 i 48" og jeg er meget tilfreds med det.
7005 var aldrig inde i overvejelserne så jeg skal ikke kunne sige hvor meget bedre 7505 er.

Men jeg nyder 4K serierne i Netflix - ikke mindst Marco Polo, der just er blevet tilføjet.
Jeg har ikke oplevet bedre billede på noget andet fjernsyn ever i denne prisklasse.... men det være jeg bare ikke kommer nok ud Big smile

Hvis I forventer at beholde jeres nye TV i længere tid ville jeg til enhver tid anbefale noget, der kan vise 4K.
Der er ikke alverden af 4K materiale i dag men der vil uden tvivl komme en del de næste år.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2014 kl. 21:33
Har lige været en tur i elgiganten og bilka og lure på flade....vil ikke sige jeg blev meget klogere da alt lignede lort og var taget direkte op af kasserne og hængt op uden videre justering....håber jeg ihvertfald for det eneste der markerede sig positivt var oled skærmene. Noget jeg blev noget overrasket over var dog at samsung modellerne simpelthen ser ud som om de er lavet af bulet blik og plastik
regner med en tur i fona og et pana center imorgen og håber der at få mulighed for at se hvad lidt justering kan udrette.
Øv hvor er det dog surt at mit dejlige gt30 skred i svinget.
tror sgu jeg får svært ved at finde noget under 10 k som kan stille mig tilfreds.
var forøvrigt nede og hente det efter fejlfinding hos den lokale tv doktor
og da forsikringen dømte det totalskadet pga de 7 røde blink og et
stk kaput strømforsyning og printboard. Nu står det så og ser stort og sort ud i vores kontor og tanken om at lade det glide ned i containeren på lossepladsen virker nærmest groteskt . Nogen bud på en bedre skæbne?
canal digital sat
Marantz SR7009

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2014 kl. 22:21
Hvis du kan leve uden 4K, så er Pana TX-55AS640 absolut værd at kigge på, da den giver en rigtig god farvegengivelse, og et meget plasma-like billede.

Ja m.h.t. Samsung, så er de sgutte imponerende i finish og byggekvalitet! Har de lært at sætte Samsung-logoet lige, på fronten? Total latterligt, at noget så enkelt som at trykke eget navn på en ramme, det magtede de ikke....

M.v.h.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2014 kl. 22:49
Arrggh ang de nævnte panasonic modeller så dør de desværre for mig da de af en ellr ande grund ikke har s2 tuner og jeg vil ikke tilbage til en ekstra tv box til parabolen
skal ha kigget nærmere på sony x 8585 imorgen
canal digital sat
Marantz SR7009

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2014 kl. 23:00
8505
canal digital sat
Marantz SR7009

Til top
Bladerunner Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2012
Sted: Midtsjælland
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bladerunner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2014 kl. 07:28
Oprindeligt skrevet af blumenburg blumenburg skrev:

Har lige været en tur i elgiganten og bilka og lure på flade....vil ikke sige jeg blev meget klogere da alt lignede lort og var taget direkte op af kasserne og hængt op uden videre justering....

Tag i Hifiklubben i stedet - der ser det hele lidt mere indbydende ud og der er folk, der går op i det.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2014 kl. 07:30
Oprindeligt skrevet af Bladerunner Bladerunner skrev:

Oprindeligt skrevet af blumenburg blumenburg skrev:

Har lige været en tur i elgiganten og bilka og lure på flade....vil ikke sige jeg blev meget klogere da alt lignede lort og var taget direkte op af kasserne og hængt op uden videre justering....

Tag i Hifiklubben i stedet - der ser det hele lidt mere indbydende ud og der er folk, der går op i det.

Ikke nødvendigvis. Da jeg spurgte i min lokale klub, indrømmede de, at skærmen var taget lige op af kassen og sat til.
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2014 kl. 08:02
Nu ved jeg godt at du er fra Fyn, men ved at Fona i Fields har en demo 55WT50 hængende til vistnok 10k. Måske er de til at handle lidt ned.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2437
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2014 kl. 08:11
Her er et godt overblik over apparaternes muligheder. Se oversigten i flatpanels artikel, der skulle blive løbende opdateret.

Der er stor forskel på anvendelighed af apps til streaming.

Så ud over kvalitet og design må der også tages hensyn til, hvad man selv vil med tv'et og ikke mindst, hvad der er sket med modellerne siden den løbende opdatering

Se overblikstabellen nederst

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1311841679

Redigeret af bentpetersson - 17-December-2014 kl. 08:43
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blumenburg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2014 kl. 21:54
valget faldt på et samsung 7005 i 55"

Redigeret af blumenburg - 19-December-2014 kl. 22:04
canal digital sat
Marantz SR7009

Til top

Besvar Besvar Side  <12345>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu