|
Plasma, LCD, OLED |
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Forfatter | |||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Så så, nu må du ikke ødelægge LCD-mafiaens illusion. ![]() M.v.h.
|
|||
![]() |
|||
siccio ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 348 |
||
Plasma har kun et problem som altid vil være værre, og det er strømforbruget, uanset om det er blevet bedre er forbruget jo også uhyggeligt lavt på led baserede lcd de seneste par år.
om det rykker noget ved folks beslutning er jo op til den enkelte men strøm stiger i pris det bliver ikke billigere. Ud over dette sidder der blæsere i panelerne også eller tager jeg fejl? meget af mit tv kiggeri er ved lav volumen da den bette sover og hader blæser støj, ved dog ikke hvor slemme de nyere plasma modeller er? |
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19893 |
||
Korrekt, strømforbruget på et Plasma TV kan i værste tilfælde løbe op i 3-400 kroner ekstra om året, hvis man ser meget tv. Og køber man sig så et LED belyst LCD med et pivringe billede, så bliver man så skuffet at man oftere slukker for det for at se på "den smukke ramme" og så har man sparet endnu mere i forhold til et plasma man ikke nænner at slukke fordi man er optaget af de flotte billeder. (ironi kan forekomme)
Mit gamle (sindssygt strømslugende) plasma mangler jeg til stadighed at høre blæserstøj fra..... enten er blæseren ufatteligt stille / i stykker - ellers er den der bare ikke. Klaus |
|||
![]() |
|||
Letten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1963 |
||
...eller du hører dårligt
![]() PS: hvis LCD var så "piv ringe" hvorfor opnår de så rigtig fine testresultater også på de seriøse sites?
|
|||
![]() |
|||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19893 |
||
LOL - den var god
Jeg skrev ikke at alle er og jeg nævnte vidst noget med ironi bagefter - gjorde jeg ikke? Den der med strømforbruget er der vidst tærsket nok langhalm på - derfor kan jeg ikke lade være med at provokere. Klaus |
|||
![]() |
|||
siccio ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 348 |
||
Hej KlausDM
Er udemærket klar over det humoristiske i dit indlæg her.
Dog er der i visse tråde en tendens til at LED baserede skærme ikke bliver taget seriøst, hvilket jeg mener er en fejl.
Siger ikke du er den værste, men du må erkende problemet forekommer hvor humoren er svær at se da vi skriver, og ikke sludre over en pilsner eller vand
![]() Vi kan sagtens være uenige omkring tingene, men át du lige har et støjfrit plasma, er ikke ensbetydende med de alle er støjfrie, og hvad er støjfri så, hvor lavt er det?
Svær størrelse, og individuelt.
Skrev også som et spørgsmål, og er glad for jeg fik bekræftet at de støjsvage findes
![]() Og ja strøm forbrugsmæssigt er jeg klar over det næppe vælter de flestes budget, men skriver somsagt også bare en plasma ulempe.
Glad for vi i denne tråd ikke er kørt helt af sporet i religions krig, men bevare sagligheden og humoren
![]() |
|||
![]() |
|||
LasseKilde ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-December-2011 Status: Offline Point: 96 |
||
Jeg ejer desværre ikke et plasma, men har været med til at vælge min brors. Han var ellers sikker på han skulle have et LED belyst LCD, indtil vi fik sat et plasma op ved siden af. Så var han ikke i tvivl, man kunne pludselig se noget i mørke. Han har nu haft det i snart 2 år, og ingen problemer so far med brun-in, kun en lille smule retension efter dr-update har kørt i en del timer, det forsvinder dog i løbet af et par minutter ved kanal skift. Der er ummidelbart ikke nogen blæser i det, eller også er den meget støjsvag.
Hans TV er et Sammy 50", og jeg ved godt at jeg også ville vælge plasma hvis jeg skulle skifte nu. Men har et 55" SXRD RPTV som jeg tilfreds med. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 456 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |